Gå til innhold

Kjøkkengulv

Anbefalte innlegg

Gjest Bare gjest
Skrevet

Jeg trenger noen innspill på valg av kjøkkengulv.

Skal pusse opp og har åpen L formet stue/kjøkken. Kjøkkenet er i den korteste delen av L'en med spisestuen i overgangen mellom den korte og lange delen og stuen blir i den lengste enden av L'en (ble visst litt mye L her nå :fnise: )

Ganske lik DENNE planløsningen bare at stuen og kjøkkenet har byttet plass og at det er helt åpent...

Så til gulvet..

Har bestemt meg for å ha gulvet Massiv eik plank - Traditional fra Boen, BILDE . Det leveres naturoljet. Skal ha samme gulv i hele etasjen for å skape mest mulig helhet.

Er dog noe skeptisk til å ha oljet eikegulv i arbeidssonen på kjøkkenet med tanke på vann- og matsøl.

Et mulig alternativ er å legge flis el skifter i et par rader langs med kjøkkeninnredningen, men usikker på om dette blir noe fint... :klø:

Er det noen som har noen råd til meg basert på egne erfaringer med kjøkkengulv?

Skrevet
Tillegg: Er mer skeptisk til massiv eik pga kan være lite formstabilt. La massiv eik stavparkett (fra Boen) på stuen, og den krympet og vred seg. La derfor plank lamellparkett (formstabilt) på kjøkkenet.

Takk for svar! :)

Hvilken av Boen sine parketter har du? Den massive du har er det av den typen som skal skrues el limes til underlaget?

Hadde egentlig sett for meg at den massive eikeplanken var ganske stabil da den er 2 cm tykk og skal enten limes eller skrues fast i underlaget..

Er litt skeptisk til å legge to forskjellige parketter da det ikke er noe skille mellom rommene....

Vi pusser opp et gammelt hus (80-100 år gammelt) aller helst skulle jeg ha beholdt de opprinnelige tregulvene, de var desverre i dårlig stand og måtte rives opp :grine:

Skrevet

Vi har eikeparkett, men har et felt med flis foran kjøkkeninnredninga. Det ser ikke rart ut i det hele tatt.

Skrevet

I huset vi bodde før hadde vi fliser under kjøkkeninnredningen og en rad (30 cm) foran. Hadde eikeparkett, og valgte koksgrå fliser med brune spetter, nøytrale fliser som jeg har sett brukt i offentlige bygg.

Jeg var veldig fornøyd med løsningen!

Skrevet
Jeg trenger noen innspill på valg av kjøkkengulv.

Skal pusse opp og har åpen L formet stue/kjøkken. Kjøkkenet er i den korteste delen av L'en med spisestuen i overgangen mellom den korte og lange delen og stuen blir i den lengste enden av L'en (ble visst litt mye L her nå :fnise: )

Ganske lik DENNE planløsningen bare at stuen og kjøkkenet har byttet plass og at det er helt åpent...

Så til gulvet..

Har bestemt meg for å ha gulvet Massiv eik plank - Traditional fra Boen, BILDE . Det leveres naturoljet. Skal ha samme gulv i hele etasjen for å skape mest mulig helhet.

Er dog noe skeptisk til å ha oljet eikegulv i arbeidssonen på kjøkkenet med tanke på vann- og matsøl.

Et mulig alternativ er å legge flis el skifter i et par rader langs med kjøkkeninnredningen, men usikker på om dette blir noe fint... :klø:

Er det noen som har noen råd til meg basert på egne erfaringer med kjøkkengulv?

Hei, det gulvet var kjempestilig. Vi renoverer også et hus som er ca 120 år :gjeiper: Skulle egntlig slipe ned det eksisterende plankegulvet, men mannen har satt seg på bakbeina gitt. Veit du ca m2 pris på det Boen gulvet? Var også litt skeptisk til sånt gulv på kjøkkenet (av praktiske hensyn) og ble veldig glad da jeg hørte det var noen her inne som ar fornøyd med det :danse: Er det noen fler som har erfaring med heltre gulv på kjøkken (positive eller negative)???

Skrevet
Hei, det gulvet var kjempestilig. Vi renoverer også et hus som er ca 120 år :gjeiper: Skulle egntlig slipe ned det eksisterende plankegulvet, men mannen har satt seg på bakbeina gitt. Veit du ca m2 pris på det Boen gulvet? Var også litt skeptisk til sånt gulv på kjøkkenet (av praktiske hensyn) og ble veldig glad da jeg hørte det var noen her inne som ar fornøyd med det :danse: Er det noen fler som har erfaring med heltre gulv på kjøkken (positive eller negative)???

Så heldig du er som har muligheten til å slipe ned de gamle gulvene, ikke mulig å overtale mannen? :lur:

Våre gamle tregulv var delvis råtne så har revet opp en hel del, loftsstuen er det eneste rommet jeg får beholde de på og der er de attpåtil umalte så slipper å gjøre noe med de :)

Det boen gulvet tror jeg ligger på rundt 600,- kroner kvadraten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...