Mariblom Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Hei! Jeg har fått en god ide med tanke på oppbevaring av julepynt, og tenkte jeg skulle dele med dere her inne. Har nemlig sett meg lei på kaotiske pappesker og null oversikt... Kanskje flere kan dra nytte av ideen min? På Europris selger de ganske store plastkasser med lokk. Jeg har kjøpt to slike. Den ene har jeg merket med "Advent" og den andre har jeg merket med "Jul". Her i huset pynter vi til advent, og så pynter vi alt resten lille julaften. I Advent-kassen har jeg lagt alle tingene som vi tar frem for å pynte med til advent - julegardiner, adventstjerner, adventslysestake, lilla duker etc. I tillegg har jeg lagt liste over hvem vi sender julekort til her, i tillegg til diverse oppskrifter på snacks, kaker etc. som vi pleier å lage i løpet av desember. I Jul-kassen har jeg lagt all pynten vi tar frem og pynter med lille julafen, som f.eks all pynt til treet + diverse annet stæsj som ikke kommer frem før helt på tampen. Har i tillegg kjøpt noen mindre bokser som jeg oppbevarer den pynten som kan gå i stykker i. Til eks. har jeg laget noen girlandere av glanspapir (de klassiske med ringer som man hekter i hverandre og limer), og de blir gjerne klemt og ødelagt hvis de skal ligge løst - så disse har jeg i en egen boks. Er sikkert mange andre som også har et slikt system, da Jeg synes iallfall det er veldig praktisk og oversiktelig. God førjulstid fra Mari
Furstina Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Vi har något liknande men för all förvaring i förrådet. Genomskinliga plastlådor (från IKEA). Då ser vi enkelt vad som är i dem, det är * vinterskor till barnen * mössor och vantar * vinteroveraller * urvuxna barnkläder i smått, mellan och stora storlekar * sladdar * tidiga julsaker * jultrepynt och så vidare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå