Bobeline Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Er det noen her som har en god oppskrift på pizzadeig der det brukes bakepulver? Jeg har to bokser med bakepulver, og er lite flink til å bake ellers. Andre forlsag mottas også med takk.
stjernekyss Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Burde ikke denne være i mat & drikke forumet? Lag pizzadeig med gjær Men hvis du vil bruke opp bakepulveret ditt, kan du jo lage scones? Der bruker man nemlig bakepulver.
Brud-09 Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Er det noen her som har en god oppskrift på pizzadeig der det brukes bakepulver? Jeg har to bokser med bakepulver, og er lite flink til å bake ellers. Andre forlsag mottas også med takk. Jeg bruker denne: ca 7 dl hvetemel 1 pk tørrgjær 3 dl varmt vann 6 ss olje I tillegg hender det jeg har i litt pizzakrydder og ost. Ha deigen rett i langpanna. Smør hendene med olje så er den mye bedre å få utover! Ha på fyllet og sett i varm ovn
Bobeline Skrevet 11. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2008 Burde ikke denne være i mat & drikke forumet? Jeg fant ikke mat og drikke forumet jeg, enda jeg syntes jeg lette godt igjennom listen før jeg postet tråden. Men nå fant jeg det med en gang, nå som noen hadde ryddet tråden min til rett plass Takk for tipset om scones forresten
Bobeline Skrevet 11. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2008 Tusen takk for oppskriften Brud-09
UpDown Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Hvis du vil ha en veldig sunn pizzadeig burde du lage den grov Fant en på internett her med bakepulver 2 1/2 dl hvetemel 2 1/2 dl sammalt mel 2 ts bakepulver 1/2 ts salt 4ss olje 2 dl vann Stekes ved 250`C i 20-25 minutter Har oppskriften herfra : http://stud.hsh.no/arbeider/ikt-001ab/05h/x15/polsepissa.htm
Saeria Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 Jeg bruker Arkanas deig. Den lykkes jeg alltid med. 1 liter mel 1 egg en skvett olje litt salt 4dl vann 1 pk gjær litt oregano (tørket) eller f.eks. pizzakrydder(urteblandingen). Bland det våte med det tørre og la det heve. Kjevle ut deigen, forstek om du vil, legg på fyll og stek i ovenen på 225 grader i 20-25 minutter.
Bobeline Skrevet 14. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. november 2008 Tusen takk for pizzadeiger alle sammen Nå har jeg flere å velge i
Kristin Skrevet 14. november 2008 #9 Skrevet 14. november 2008 Jeg bruker Arkanas deig. Den lykkes jeg alltid med. 1 liter mel 1 egg en skvett olje litt salt 4dl vann 1 pk gjær litt oregano (tørket) eller f.eks. pizzakrydder(urteblandingen). Bland det våte med det tørre og la det heve. Kjevle ut deigen, forstek om du vil, legg på fyll og stek i ovenen på 225 grader i 20-25 minutter. Lagde denne i kveld, kjempegod!
Kristin Skrevet 14. november 2008 #11 Skrevet 14. november 2008 Ikke sant! Arkana er flink med mat. Det er hun. Jeg bruker flere av hennes oppskrifter. Jeg er alltid trygg på at de fungerer, treneger ikke teste de ut.
Saeria Skrevet 14. november 2008 #12 Skrevet 14. november 2008 Sånn er det med meg og. Arkanas chili con carne, kylling kiev og ostekake med Rips og bringebær har fått bein å gå på, mer enn en gang!
Gjest nextlife Skrevet 14. november 2008 #13 Skrevet 14. november 2008 Sånn er det med meg og. Arkanas chili con carne, kylling kiev og ostekake med Rips og bringebær har fått bein å gå på, mer enn en gang! Hos oss er det et stadig mas etter Skriverfruens kaffekaker etter Arkanas oppskrift
Gjest Gjest_H Skrevet 15. november 2008 #15 Skrevet 15. november 2008 Har alltid brukt denne deigoppskriften som er kjempe god : Gir to pizzabunner 8-10 dl hvetemel 4 dl vann 2-3 ss med olje 50 gr gjær 1 ts salt Og har alltid oppi Oregano, Basilikum og pizzakrydder i deigen, det er kjempe godt Tenkte jeg skulle prøve meg på grov pizzadeig neste gang jeg lager pizza.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå