Gå til innhold

Data

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har fått virus på en av datamaskinene. Jeg har prøvd å slette viruset med virusprogrammer, men det hjelper ikke. Virker som om alt er bare helt ødelagt.

Jeg har har lyst til å prøve og slette alt som er på maskinen for å da legge inn igjen alt på nytt. Men jeg vet ikke hvordan jeg sletter. Så det jeg lurer på er: hvordan sletter man alle filene, programmene osv? Dette gjelder for en HP maskin.

Håper at noen kan forklare meg dette :)

Videoannonse
Annonse
Gjest totalrens
Skrevet
Jeg har fått virus på en av datamaskinene. Jeg har prøvd å slette viruset med virusprogrammer, men det hjelper ikke. Virker som om alt er bare helt ødelagt.

Jeg har har lyst til å prøve og slette alt som er på maskinen for å da legge inn igjen alt på nytt. Men jeg vet ikke hvordan jeg sletter. Så det jeg lurer på er: hvordan sletter man alle filene, programmene osv? Dette gjelder for en HP maskin.

Håper at noen kan forklare meg dette :)

Se på http://www.dban.org/download

Laste ned fila du finner under: Stable Releases - Download Darik's Boot and Nuke 1.0.7 - for CD and DVD media.

Da får du en iso fil som du brenner med for ex. Nero (burn from image).

Denne starter du maskina med.

Se her for veiledning:

http://www.youtube.com/watch?v=EOjtph5kN94

NB! Denne metoden tar virkelig alt, så vær 100% på at du ikke har noe på disken du vil ta vare på!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Takk for gode forslag, men det er et problem med internetten på maskinen, så da får jeg ikke prøvd disse metodene. Jeg kommer inn på selve internett forbindelsen, men jeg får ikke søkt på nettet.

Finnes det noe annet jeg kan gjøre?

Skrevet

Hvilket operativsystem har du?

Om du putter i CD'en med operativsystemet du skal installere, så får du som oftest et spørsmål om du vil formatere harddisken. Hvis du svarer ja på det, så slettes alt og operativsystemet installeres på nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...