Gå til innhold

skal lage 200 muffins

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Trenger litt hjelp fra noen som kan dette med baking her...

Jeg tenkte jeg skulle lage 200 muffins til bryllupet mitt på nyttårsaften. Det hadde vært så fint å lage de NÅ, slik at når julestria og alt stresset setter inn, så kan de ligge pent i fryseren og ikke skape hodebry.

1: Tåler muffins å bli fryst i 1 1/2 mnd?

2: Hvis ja, kan man så bare ta dem opp fra fryseren og la dem tine i romtemperatur, og så er de spiseklare?

3: Jeg kan virkelig ikke bake, men tenker å kompensere ved å pynte med fin glasur og ha snop og slikt oppå. Dette bør kanskje gjøres rett før servering, altså ikke før man fryser dem? Eller kan jeg fryse dem med glasuren med eventuelle sjokoladebiter på toppen?

Jeg regner med at jeg kjøper en haug med ferdigblandinger, slike poser man bare rører ut. Har eksperimentert litt med dem før, og funnet ut at det blir KJEMPEgodt å bruke det som base, men tilsette småting, ha nonstop inni deigen, eller moset banan, og så videre.

Håper noen kan hjelpe meg ang frysing.

(Heldigvis har vi andre som tar seg av de "viktige" kakene den kvelden... :) )

Endret av angara
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint å fryse muffins så lenge. De bør fryses uten glasur, siden denne kan bli noget snodig når den tiner (klissete og ekkel og lite pen å se på).

Skrevet
Det går helt fint å fryse muffins så lenge. De bør fryses uten glasur, siden denne kan bli noget snodig når den tiner (klissete og ekkel og lite pen å se på).

OK, tusen takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...