Gå til innhold

Sambo sa at han ville være singel

Anbefalte innlegg

Gjest ødelagt
Skrevet

Sitter her og er helt kald inni meg.. Vi begynte å krangle om en filleting igår.

Skal utdype; Han hadde blitt "venn" med ei på facebook som jeg absolutt ikke liker og ser på som en trussel for forholdet.. Spurte han om hva som var viktigst, å ha henne som venn eller å ha meg som kjæreste..

Det var dumt, ja jeg vet det.

Men han valgte henne.. Satte statusen sin som singel på facebook.

Jeg er av den sjalu typen, og har dårlig selvtillit. Blir fort usikker av småting.. Skjønner det kan være slitsomt for ham.

Vet ikke hva jeg skal gjøre nå, han har dratt på jobb, men jeg har senvakt.. sitter bare å gråter, han svarer ikke på sms eller mail.

Noen råd? jeg vil ikke at det skal være over..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok over, om du vil det eller ei. Han setter ikke deg over en annen jente som har ikke er sammen med, det betyr at han ikke liker deg bedre enn henne, noe som igjen gjør henne viktigere enn deg i hans liv.

Stol på meg når jeg sier at det nok er like greit at det er over. Du vil treffe noen som faktisk setter pris på deg, og du har lært hvordan ultimatum fungerer på menn. :klemmer:

Skrevet
Sitter her og er helt kald inni meg.. Vi begynte å krangle om en filleting igår.

Skal utdype; Han hadde blitt "venn" med ei på facebook som jeg absolutt ikke liker og ser på som en trussel for forholdet.. Spurte han om hva som var viktigst, å ha henne som venn eller å ha meg som kjæreste..

Det var dumt, ja jeg vet det.

Men han valgte henne.. Satte statusen sin som singel på facebook.

Jeg er av den sjalu typen, og har dårlig selvtillit. Blir fort usikker av småting.. Skjønner det kan være slitsomt for ham.

Vet ikke hva jeg skal gjøre nå, han har dratt på jobb, men jeg har senvakt.. sitter bare å gråter, han svarer ikke på sms eller mail.

Noen råd? jeg vil ikke at det skal være over..

Jeg legger merke til at mange av de damene her inne tar på seg skyld fordi de setter spørsmålstegn, vier at de er usikre osv. Det har du vel lov til. Det er også lov å si at han er en dust her og ikke du. Kanskje burde han respektere deg og sette deg først, ja det syns jeg. Og vis du er den viktigste personen i livet hans så hadde han vel ikke satt ei facebokvenn forran deg?? At han setter statusen sin som singel er barnslig av han, respektløst over for deg.

Hvis du er sjalu, som du sier så er det også lov å se etter om du faktisk har grunn for det. Har du dårlig selvtillit burde han jo hjelpe deg isteden for å oppføre seg som han har gjort nå.

Hvor lenge har dere vært sammen? Bor dere sammen?

Dere burde snakke sammen og finne ut av hva slags regler passer i deres forhold? Hvordan kan dere sammen bedre din selvtillit og sjalusi og hva kan du selv jobbe med.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Vi har vært sammen i et år, og bodd sammen i et halvt..

Kjenner jeg begynner å bli hysterisk nå :tristbla:

Klarer ikke å tenke klart.. var ikke forberedt på dette i det hele tatt, og vil så gjerne snakke med ham, men får ikke noe svar fra ham.

Ikke får jeg sett ham før sent ikvell heller, om han da er hjemme når jeg kommer tilbake fra jobb..

Hva skal jeg gjøre? gå ut med hevet hode eller trygle ham til å ta meg tilbake? Vil ikke miste ham...

Skrevet
Vi har vært sammen i et år, og bodd sammen i et halvt..

Kjenner jeg begynner å bli hysterisk nå :tristbla:

Klarer ikke å tenke klart.. var ikke forberedt på dette i det hele tatt, og vil så gjerne snakke med ham, men får ikke noe svar fra ham.

Ikke får jeg sett ham før sent ikvell heller, om han da er hjemme når jeg kommer tilbake fra jobb..

Hva skal jeg gjøre? gå ut med hevet hode eller trygle ham til å ta meg tilbake? Vil ikke miste ham...

Ingen av delene. Jeg syns du skal gi han litt tid til å tenke. Prøv å koble litt ut mens du er på seinvakt. Når du kommer hjem er han forhåpentligvis hjemme. Ikke trygle, heller ikke vær stolt. Jeg syns du skal si at dere må sette dere ned og snakke sammen. Hva legger han i at et forhold skal fungere, og hva legger du i det? Hva slags regler kan fungere for dere begge to? Så etter hvert ta opp, hvem er denne jenta på facebook og hva betyr hun for deg? Hold dg fortsatt rolig og fortell hvordan du føler det i forhold til henne og til at du føler deg tilsidesatt. Poenget er at dere må høre og virkelig lytte til hva den andre sier og ikke komme med beskyldninger. Til slutt må dere finne løsninger dere begge kan leve med.

Ikke la sjalusien "ta deg" i samtalen, prøv å vær rolig og konstruktiv. Det vil gjøre det lettere for han å forholde seg til deg. Du vil jo at dere skal samarbeide, ikke skyve han bort.

Gjest Gjest_Petronella_*
Skrevet

Er det virkelig voksne folk som sitter og blir kjent med nye folk via Facebook?

:ler: har sønner som visstnok endrer profilen fra single til opptatt innimellom - men gjør virkelig voksne mennesker i seriøse forhold dette?

Skrevet

Helt enig! Ikke mas på han nå. La han være i fred og la han komme til deg! Jeg vet det er vanskelig men det er best. Han trenger sikkert litt tid til å tenke over alt. Men det er ikke noe godt tegn at han velger henne fremfor deg, som han er sammen med. Prøv å ikke tenke så mye på det.

Skrevet

Fikk svar på sms.. Han sa at det var en prinsippsak, og han var lei av at jeg alltid ble usikker på sånne ting.

Tror jeg bare må følge rådene deres og ta tiden til hjelp, gå på jobb..prøve å ikke tenke så mye og ta det som kommer når jeg er hjemme igjen..

Men tanken slår meg, at han kan ikke være mye glad i meg om en så liten ting skal få ham til å ville flytte fra meg.

Jeg har tidligere opplevd at en samboer gjennom 4 år har vært utro mot meg, så jeg skal lett innrømme at jeg kan reagere på de dummeste små ting. Rett og slett fordi jeg er vettskremt med tanken på å skulle oppleve det på nytt..

Er nok ikke den letteste å være sammen med, det skal jeg være den første til å innrømme. Men jeg prøver å jobbe med meg selv og bite i meg det meste.

Men sånn som igår,da jeg ble sint pga hun facebookdama, så var jeg i utgangspunktet sliten etter en 11 timers elendig arbeidsdag der alt gikk galt. Så da ble den "lille" tingen veldig stor plutselig.

Han sier at det _alltid_ er sånn med meg, og at han er lei av styret mitt..

vet ikke hva som blir å skje nå.. men uansett..

takk for alle svar sålangt :klem: godt å få litt andre innspill enn mine egne fortvilte tanker..

Skrevet

Tror ikke han setter facebookdama framfor deg, men heller at det er som han sier, han er lei og vil ikke bli styrt.

Skrevet

Hei du!

Det andre skriver over her, at du bør holde deg rolig og la han komme til deg, er jeg enig i. Kan godt hende han skjønner at dette er dumt når han får roet seg ned. Jeg forstår at du føler deg usikker, det er helt naturlig. Når han setter statusen sin som singel og kaller det "prinsipp" er det rett og slett barnslig. Får håpe han innser det og endrer den igjen, det er jo ikke sikkert han mente at han vil være singel, kan hende han bare mistet hodet litt da han ble sur? Er jo naturlig det også.. håper dere får snakket sammen i kveld og at det ordner seg til det beste!

Skrevet

Jeg kjenner meg så godt igjen i det din samboer skriver ts, at det kan være mye styr med sånne som oss:)

Har også selv hatt en utro eks og lar derfor sinne mitt gå ut over min samboer.

Det var barnslig av han å gå på facebook å endre profilen sin, men han ble nok bare så sur der og da at han gjorde det i sinne, minner meg om min bror på 17 år som endre sin status fra og være singel til i ett forhold annenhver dag.

Skrevet

Her virker det som om det er ganske mye historie bak som ikke er blitt fortalt av TS.

Jeg tviler på at TS sin samboer ville sagt at han er lei av usikkerheten hennes dersom det ikke var en grunn bak påstanden.

Jeg mener at nåværende kjærester ikke burde betale for hva tidligere kjæresten har gjort! Jeg forstår deg godt TS, er vanskelig om man er blitt bedratt tidligere, men spørsmålet er: har nåværende kjæreste gjort noe for å fortjene at du mistror han?

Jeg vet med meg selv at om jeg hadde en kjæreste som "klikka" for at venner la meg til på facebook og som konstant var sjalu så ville jeg kommet meg ut av det forholdet fortere enn hva som var menneskelig mulig.

Det er viktig å ha respekt for kjærestens mangler og feil (usikkerhet), men det er også viktig at respekten går begge veier. Om han alltid blir mistrodd så er det jo ikke mye respekt du viser han...

Kanskje det han trenger er en seriøs samtale der du forteller han om alle dine usikkerheter og hva du trenger i forholdet. Så lar du han fortelle deg om alle sine usikkerheter og hva han trenger i forholdet slik at dere kan bygge et forhold på riktige prinsipper.

Kanskje han trenger en unnskyldning for at han alltid blir mistrodd (så sant han ikke fortjener å bli mistrodd da)

Det var barnslig av han å switche over på "singel" på facebook, men om du virkelig alltid er sjalu så kan jeg nesten forstå at han ville bli lei.

Skal man ha et forhold og bygge opp et forhold så er man nødt til å ha tillitt.

Begge skal trives i forholdet og det er ikke sagt at en part til enhver tid skal føye seg etter den andre partneren sine usikkerheter.

Nå er det sikkert mange som kommer til å hyle opp om at "elsker man noen så skal man ta hensyn til den personen sine usikkerheter", men jeg tror av hele mitt hjerte at selv en person som elsker kan få nok tilslutt. Man er først og fremst ansvarlig for sin egen velferd, har man det ikke godt selv er det vanskelig å være en god kjæreste for andre.

Mulig at du TS hadde gode grunner for å bli sint på han den kvelden, jeg vet ikke nok om deg og din sitauasjon til å vite, jeg kan bare anta. Men jeg prøver bare å komme med et alternativt syn, nemlig å gå inn i seg selv og se om kanskje du er en del av problemet. Se om det er noe DU kan gjøre for å bedre det.

Det kan være kjæresten din trenger bekreftelse.. trenger å vite at du stoler på han.

Min mening bare..

Skrevet

han skriver jo faktisk at han er singel, og det er jo en veldig merkelig ting å gjøre.

dere har jo bare vært sammen ett år - jeg ville gått med hevet hode.

å ta tiden til hjelp når man kun har vært sammen i ett år synes jeg blir for drøyt når det han gjorde faktisk bare var respektløst.

ikke at det er viktig hva andre tenker, men "alle andre" ser jo også den profilteksten.

og det blir ikke å være kjip foran kjæresten, men foran alle de andre hundre folka som ser profilen hans.

jeg synes det handler om litt selvrespekt. "prinsippsak".....ok. det er jo bare et intetsigende argument.

hvis noen vil ha som prinsipp at de skal få gjøre alt selv om det sårer meg så har jeg ingenting å gjøre i et forhold med den personen.

Skrevet
Det er nok over, om du vil det eller ei. Han setter ikke deg over en annen jente som har ikke er sammen med, det betyr at han ikke liker deg bedre enn henne, noe som igjen gjør henne viktigere enn deg i hans liv.

Stol på meg når jeg sier at det nok er like greit at det er over. Du vil treffe noen som faktisk setter pris på deg, og du har lært hvordan ultimatum fungerer på menn. :klemmer:

Jeg ville blitt veldig sint om min kjæreste skulle bestemme hvem jeg kunne hatt som venner på facebook! Det her virker ikke som om det har noe som helst å gjøre med "hvem han liker best". Det blir en prinsippsak - og uansett hvor tåpelig noen synes slike prinsippsaker er, så slutter man jo ikke å være et menneske selv om man går inn i et forhold. Man har fortsatt egne interesser, meninger og venner, og det må man jo kunne beholde!

"meg eller facebookvenninna" er et dilemma som jeg forstår at samboeren til TS reagerer på. Å bli styrt og kontrollert på denne måten er noe mange ikke finner seg i, og da nytter det ikke med ultimatumer av denne sorten.

Skrevet
han skriver jo faktisk at han er singel, og det er jo en veldig merkelig ting å gjøre.

å ta tiden til hjelp når man kun har vært sammen i ett år synes jeg blir for drøyt når det han gjorde faktisk bare var respektløst.

ikke at det er viktig hva andre tenker, men "alle andre" ser jo også den profilteksten.

og det blir ikke å være kjip foran kjæresten, men foran alle de andre hundre folka som ser profilen hans.

jeg synes det handler om litt selvrespekt. "prinsippsak".....ok. det er jo bare et intetsigende argument.

hvis noen vil ha som prinsipp at de skal få gjøre alt selv om det sårer meg så har jeg ingenting å gjøre i et forhold med den personen.

Det virker som om du bør finne deg en partner som ikke har noe imot å bli kontrollert og uglesett.

Når man stiller et ultimatum så må man jo vitterlig kunne ta konsekvensen av det! Man kan ikke si at typen skal velge mellom deg og ei facebookvenninne for så å fortvile seg over at han valgte "feil"!

Skrevet

Igår ville sambo plutselig ha meg tilbake.. etter jeg hadde vært på en visning på ei leilighet kom jeg hjem til en angrende samboer.. Han ville ikke at jeg skulle gå, ville fortsette å prøve. Han sa at det kun var meg han ville ha,ingen andre. Han ville ikke miste meg.

Nå er jeg helt utslitt.. Har grått konstant siste dagene, og egentlig innstilt meg på å flytte og bli ferdig med ham.

Er det lurt av meg å bli? forholdet har som jeg innledet tråden med hanglet siste halve året.

Vi mangler kommunikasjon, og kanskje den gnisten man behøver iblandt.

Jeg har vært konstant usikker på ham, noe som sannsynligvis kommer av at jeg omtrent aldri har vært singel. Og har blitt behandlet veldig dårlig av X-kjærestene. Vold og utroskap er noe jeg bærer i bagasjen.

Vet ikke om det kanskje hadde vært best for oss begge at jeg flyttet. Han slipper usikkerheten min og jeg får bygd opp meg selv på nytt- uten en mann.

Hva ville dere ha gjort?

Skrevet

Helt enig :enig:

Skrevet

Fulgt hjertet og håpet på at kjærligheten overvinner problemene :)

Skrevet

DU ga ham valget,deg eller henne - og han valgte å være venn med henne. Det betyr at du må ta konsekvensene av det ultimatumet du selv valgte å stille.

Skrevet

Jeg ville gitt ham en sjangse! Er det ikke ekte kjærlighet da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...