Gå til innhold

Originalfilmen GREASE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min skal ha pysjamasfest og har lyst til å se en film. Har ikke sett Grease selv, men lurer på å kjøpe den til denne kvelden. Men passer denne filmen til 8-9 åringer eller blir det helt feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er jo kjempebra! :) Jeg husker jeg så den selv da jeg var på den alderen. Men tror jeg heller hadde gått for Hannah Montana/ High School Musical eller noe lignende til DAGENS barn.

Skrevet

Ja, men Hannah Montana og High School M. har de fleste ungene sett allerede så jeg tenkte kanskje Grease var litt ny for de fleste...

Skrevet

Jenta mi elsket Grease allerede da hun var 9, men veldig mange av vennene hennes likte den ikke den gangen! De likte enkeltscener, men ble i det store og hele litt for "kjedelig" for dem.

Poenget mitt er at det er stor forskjell på 8/9-åringer, og dette er ikke en film som fenger alle i den alderen. Den kan fort bli litt for "voksen".

Skrevet

Det er mye bra musikk og fine dansescener i filmen, men selve handlingen er etter min mening litt for vanskelig å forstå for 8-9-åringer. Datteren vår skal få se den nå, og hun er snart 12.

Gjest Brillefin
Skrevet

Bare ikke la de se Saturday Night Fever. Den var det 18-års grense på da den kom ut. Mye pga samleiescene baki en bil...

Skrevet

Tror jeg var ni første gang jeg så grease, og jeg husker at jeg ikke skjønte hvorfor den skulle være så bra. Men jeg så den igjen da jeg var 12-13, og DA elsket jeg den!

Dere kan jo ta dere en tur til videokiosken, kanskje hun har noen ønsker selv?

Skrevet

Mye av HANDLINGEN i Grease, når man ser bort fra musikken og dansescenene, dreier jo rundt klasseskiller i skolen, prestasjonskrav, sex og uønsket graviditet... Jeg ELSKER filmen, og tror ikke jeg var noe eldre da jeg så den selv, men tenkte bare skulle si det, siden du ikke har sett den selv! :)

Og jeg må jo bare innrømme at jeg ikke er veldig "inn i" hva dagens 8-9 åringer kan/bør forstå av slike ting! ;)

Skrevet

Måtte bare svare på denne.. Jenta mi har sett filmen (9 år) og hun syntes den var kjempebra ! Hun var jo mest opphengt i disse sangene da.. Hun hadde også spurt læreren på skolen om de kunne se denne filmen neste gang det var tid for film.., og læreren sa ja..

Litt senere hadde læreren selv sett filmen og ombestemte seg. Hun syntes ikke den passet å vise til alle i klassen..

Jeg vet ikke om jeg angrer på at hun har fått se den eller ikke :klø: Jeg var ikke stort eldre selv da jeg så den og jeg har ikke tatt skade av den, men men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...