Gjest puppa Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 (endret) Jeg er en jente på 19 år som har skilte foreldre. Skilte seg da jeg var 13.Har alltid hatt dårlig forhold til min far, som aldri har vært interessert i å ha den helt store kontakten. Skulle alltid jobbe eller hadde planer med noen damer dersom jeg ringte og spurte om vi skulle finne på noe (bodde hos min mor 100 %). Uansett. Da jeg var 16 og kjøpte meg ny mobiltelefon til 2000, sa han at han skulle betale denne, jeg skulle bare legge ut med mine egne penger, også skulle jeg få igjen av han, noe som aldri skjedde. Fikk bare beskjed om at "neste uke", osv. Da jeg var 18 kjøpte han min gamle bærbare PC av meg for 5000. Fikk 1000 kr da, også skulle jeg få resten noen uker senere, noe som heller aldri skjedde, enda jeg etterlyste pengene flere ganger. Dette er bare 2 av flere historier. Har aldri fått noe spesielt av han, hverken i form av materielle ting eller kjærlighet. Dessuten har han aldri betalt bidrag. Min mor har i flere år prøvd å få han til å betale, uten suksess. Ble en stund trukket automatisk av lønnskonto av NAV, men nå har han sperret denne kontoen, slik at NAV ikke klarer å trekke noe. =S Han har akkurat bygd seg nytt hus med ny kjæreste, og har en god jobb, så vet jo at han har penger! Begynner å bli litt lei av at han ikke gjør opp for seg! Noen råd? Endret 11. november 2008 av puppa
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Jeg er en jente på 19 år som har skilte foreldre. Skilte seg da jeg var 13.Har alltid hatt dårlig forhold til min far, som aldri har vært interessert i å ha den helt store kontakten. Skulle alltid jobbe eller hadde planer med noen damer dersom jeg ringte og spurte om vi skulle finne på noe (bodde hos min mor 100 %). Uansett. Da jeg var 16 og kjøpte meg ny mobiltelefon til 2000, sa han at han skulle betale denne, jeg skulle bare legge ut med mine egne penger, også skulle jeg få igjen av han, noe som aldri skjedde. Fikk bare beskjed om at "neste uke", osv. Da jeg var 18 kjøpte han min gamle bærbare PC av meg for 5000. Fikk 1000 kr da, også skulle jeg få resten noen uker senere, noe som heller aldri skjedde, enda jeg etterlyste pengene flere ganger. Dette er bare 2 av flere historier. Har aldri fått noe spesielt av han, hverken i form av materielle ting eller kjærlighet. Dessuten har han aldri betalt bidrag. Min mor har i flere år prøvd å få han til å betale, uten suksess. Ble en stund trukket automatisk av lønnskonto av NAV, men nå har han sperret denne kontoen, slik at NAV ikke klarer å trekke noe. =S Han har akkurat bygd seg nytt hus med ny kjæreste, og har en god jobb, så vet jo at han har penger! Begynner å bli litt lei av at han ikke gjør opp for seg! Noen råd? Så slemt gjort av ham, det der grenser til stjeling ved at han ikke har betalt for dataen, og tyveri av bidrag. Du kan få det manglende bidraget dersom du går de rette veiene, jeg vet dessverre ikke hvor det er, men en ting er å snakke med NAV. De tar seg fint av slikt.. Så regner jeg med det kommer flere og bedre tips her etterhvert, så ta mitt innlegg som en trøst!
Østlandet Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 (endret) Så slemt gjort av ham, det der grenser til stjeling ved at han ikke har betalt for dataen, og tyveri av bidrag. Du kan få det manglende bidraget dersom du går de rette veiene, jeg vet dessverre ikke hvor det er, men en ting er å snakke med NAV. De tar seg fint av slikt.. Så regner jeg med det kommer flere og bedre tips her etterhvert, så ta mitt innlegg som en trøst! Slem far ja. Beste er helt åpent å fortelle han hvor skuffet du er og si du aldri mer vil avtale noe økonomisk med han. Kikke han inn i øynene etterpå og spørre han om han skjønte hva du nå hadde sagt. Hardt, vanskelig og brutalt. Men det må til. Endret 11. november 2008 av Østlandet
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Slem far ja. Men NAV, hverken kan, eller vil da, ha noe med dette å gjøre? Beste er helt åpent å fortelle han hvor skuffet du er og si du aldri mer vil avtale noe økonomisk med han. Kikke han inn i øynene etterpå og spørre han om han skjønte hva du nå hadde sagt. Hardt, vanskelig og brutalt. Men det må til. Hm, NAV kan vel henvise? Eller si hvordan hun skal gå frem. Ei venninne av meg opplevde at faren hennes unnlot å betale bidrag i 9 år. Da hun ble 18, gikk hun til NAV for å søke råd, de eller noen de henviste til ( usikker der) sørget for at faren måtte etterbetale denne trygden direkte til henne hvertfall... Om NAV er det beste stedet å starte vet ikke jeg, men noen må da vite noe ett steds.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 NAVs innkrevingssentral trekker ikke penger fra lønnskonto, men direkte fra lønnsutbetalingen ved pålegg til arbeidsgiver, så sperring av konto har ingenting å si. Om NAV ikke har inndrevet bidragsgjelden hans er det noen der som ikke har gjort jobben sin, så jeg ville absolutt kontaktet dem, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå