Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Jeg har ikke vært sjalu i det hele tatt tidligere, men nå har ting blitt mer komplisert... Begynte med at jeg møtte hans eks da vi var ute en kveld. Det var masse andre venner og kjente der også, så det var liksom ikke noe rar situasjon, hun virket hyggelig. Men det er det han har fortalt meg etterpå som har fått meg til å tenke. De var "av og på" i et år, og kranglet mye. Han var ikke akseptert av hennes familie, og hun kom heller ikke overens med hans, og noen av hans venner. Dessuten mente han at hun var "helt gal" (hva nå enn det betyr), og veldig sjalu av seg. Deres forhold ble avsluttet, ifølge han i april, og vi møttes i mai. Jeg tenker at kanskje det ikke var helt ferdig da vi møttes heller, men at han sier det sånn for ordens skyld(?) Det han har sagt nå, etter 6 mnd, er at hun har ringt han flere ganger og spurt om det er greit for han at hun ligger med en av vennene hans.... For meg viker det som at hun åpenbart vil gjøre han sjalu, men det virker ikke som han skjønner det. I tillegg har hun sagt bare masse fine ting om meg til han, noe han er veldig overrasket over. Men som for meg igjen er opplagt et "knep" for å virke sympatisk i hans øyne... Og ikke før nå har jeg begynt å tenke over flere små ting, som ikke har betydd noe tidligere...som f.eks. at han ikke alltid tar telefonen hvis den ringer mens vi er sammen, men lar den ringe. Jeg har ikke engang spurt hvem det var, for det kan jo ha vært hvemsomhelst han ikke ønsket å snakke med akkurat da. Men nå har jeg selvfølgelig fått det for meg at det var henne. Flere meldinger til alle døgnets tider, som han har forklart med at er reklame (det kan jo være, men hvorfor plutselig nå). Og selvfølgelig har jeg blitt mer urolig når han er på jobb, for han har en jobb som gjør at han ofte reiser ut av byen, eller kommer sent hjem. Så sent at han ikke vil komme hjem til meg etterpå, fordi jeg skal stå opp tidlig, og han vil ikke holde meg våken sent. Som dere skjønner har han tusenvis av anledninger til å treffe hvemsomhelst, men jeg har liksom ikke tenkt på ham som typen til det. Men en eks er annerledes, for de har jo hatt noe fra før. Vet ikke hvordan jeg skal takle dette. Jeg tenker jo også at siden hans eks var så sjalu, og han ikke likte dette, er min styrke at jeg ikke er det. Derfor vil jeg liksom ikke innrømme det overfor han. Dessuten er han tydeligvis vant til å komme med lange bortforklaringer på hvorfor han ikke svarte på tlf, eller hvorfor han var for sen til en avtale. Og hvordan skal jeg vite om det er sant eller ikke? Uff, orker ikke å holde på å bekymre meg så mye for hva han gjør eller ikke gjør. Skjønner jo at jeg må snakke med han om dette, men hvordan skal jeg legge det frem? Har noen andre noen erfaringer med liknende situasjoner? Blir veldig takknemlig for råd!
Gjest Betty89 Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Hmmm...skjønner at du er litt skeptisk! Tviler egentli på at de holder på bak ryggen din! Du kan jo spørre han rett ut; Har dere gjevnlig kontakt?
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Tenk litt på hvor bra forholdet dere imellom går isteden for å fokusere på det han hadde før. Så lenge dere ikke er av og på, men har det fint sammen, synes jeg ikke dette er noe å bekymre seg over...Han ønsker jo helt sikkert ikke dette tilbake, men bygge noe nytt med deg. Synes du skal glemme hele greia. Det er mulig hun vil ha ham tilbake, men han vil jo ha DEG, ikke sant?
Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Takk for svar! Føltes bedre en stund... Siden det var meg han var hos med en gang han hadde et ledig øyeblikk tenkte jeg at JES, han må jo ha kommet seg videre.. Hva hun gjør blåser jeg i. Men så...ringte jeg han en dag kl.24 rett før jeg skulle sove for å høre hvordan dagen hans hadde vært. Og han forteller meg at han er ute og spiser med eksen sin............................jeg ble helt satt ut, selfølgelig....og han synes det var rart at jeg synes det var rart(!) Det er jo litt merkelig? Det er greit å være venner selv om det er slutt, men det finnes vel noen "regler" på hva man kan og ikke kan gjøre? Jeg ville hvertfall aldri gjort noe sånt... Vet IKKE hva jeg skal gjøre nå...Æææhh!!! Hun prøver å holde på ham..eller snike seg tilbake "venne"-veien?? Hah, han sa tilogmed at hun hadde spurt om ikke jeg ville komme da de hadde avtalt denne middagen.... Er det hun som er utspekulert, eller er det jeg som er paranoid?????? Har jo lyst til å tro han, men er livredd for å bli lurt...
Gjest Aneetah Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Æsj, dette er en typisk ting jeg hadde flippa om tror jeg Ikke fordi jeg ikke stoler på kjæresten min men fordi jeg vet hvordan det var med meg og min av-og-på-eks. Vi kunne være så forelska som bare det i andre personer, men vi endte alltid opp sammen uansett. Jeg var riktignok så utspekulert at jeg vil spy litt av meg selv, men det der høres etter min erfaring ut som et klassisk tilfelle! Men, erfaringer og situasjoner er forskjellige så det blir dumt av meg å bruke mine tanker som fasitsvar. Sannsynligvis trenger du ikke å bekymre deg, men jeg ville nok satt meg ned og snakket skikkelig med ham på en ikke-febrilsk måte. Legg alle kortene på bordet.
Gjest Aneetah Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 ...og så burde han vel kanskje ha sagt ifra FØR han spiste med eksen? ikke vet jeg, men det ville i hvert fall jeg satt pris på. Han hadde ikke trengt å spurt om lov, men bare sagt fra, en liten heads up.
Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Klassisk tilfelle,hva? Tenkte jeg også, hun gjør akkurat det jeg ville gjort selv i hennes sted...... Nå tror jeg imidlertid at det faktisk skjedde noe den kvelden....for forrige uke var vi alle tre på samme utested igjen, og han var ganske rar hele kvelden, liksom litt kald, hvertfall ikke kjærlig... og vi var mer eller mindre litt rundt på hver vår kant og snakket med andre venner. Jeg tenkte at dette må klares opp litt, så forberedte meg på en samtale senere. Så ser jeg at eksen han også er i lokalet...selvfølgelig... Og hun hilste ikke på meg engang, selv om jeg vet at hun så meg. Jeg så aldri at de pratet sammen, men de gjorde nok det. Så kvelden endte med en krangel, og dett var dett...... Ironien er at to dager senere møtte jeg en venn av ham, som jeg oppdaget at jeg liker ganske godt..... Og så fant jeg ut igår at det er samme person som hun hadde mast på han om! JEG har ikke tenkt å spørre om det er greit for han.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå