SuperNova Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Jeg har hørt at det er viktig å ikke spise for lite når man slanker seg, for da går bare kroppen i "sparebluss", altså at forbrenningen blir lavere. Men gjør det noe at man en dag innimellom ligger på rundt 1000 kalorier? For oss som har en semianorektisk bakgrunn er det vanskelig å slanke seg sunt! Jeg får ikke følelsen av at jeg går ned i vekt hvis jeg ikke er littegrann sulten... (Jeg prøver å ligge på 1400-1500 hver dag, men nekter å proppe i meg masse mat på kvelden hvis jeg har spist for lite.)
Hestehov Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Altså, jeg har om kosthold nå på skolen og en dag satt vi opp alt vi hadde spist i et program som heter "mat på data". Da fant jeg ut at jeg hadde spist 500 kcal for lite den dagen, og læreren min ble jeg helt "OI DU FIKK I DEG LITE SHIT SPIS MER CRAZY", så har en følelse av at det ikke er helt bra å få i seg så lite som 1000 kcal. Og jeg har også hørt at kroppen går i "sparebluss", og jeg tror den gjør det ganske raskt om det går over litt tid, og da legger du jo raskere på deg igjen om du begynner å spise "normalt".
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Hva som er "å gå i sparepluss" for èn person, er ikke det samme for en annen. Dette avhenger av hvor høy basalforbrenningen din er. Har du et kaloriinntak under den, og samtidig er relativt normalt/mye i aktivitet, vil kroppen gå i sparepluss.
Suzy Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Normalt basalbehov av kalorier for en kvinnekropp (altså det du trenger bare for å eksistere) er på mellom 1200 og 1600 kcal. Altså er det ikke bra å ligge på 1000...
Gjest Elfrida Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Jeg får ikke følelsen av at jeg går ned i vekt hvis jeg ikke er littegrann sulten...Altså, er målet ditt å gå ned i vekt, eller er det bare å føle seg litt sulten? Hvis målet er å gå ned i i vekt så må du måle det etter vekta, ikke etter om du er sulten. Det går helt fint an å gå ned i vekt uten å føle seg sulten.
SuperNova Skrevet 11. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2008 Prøver å gå ned noen få kilo... Prøver å gjøre det på en sunn måte!
Gjest Elfrida Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Jeg tror ikke det gjør noen ting å innimellom ligge på 1000 kalorier på en dag. Men det bør jo være fordi det ble sånn den dagen, man hadde ikke tid til å spise eller no, og ikke som en del av en plan for vektnedgang. Hvis målet er å gå ned i vekt på en sunn måte tror jeg at det er best å ligge bare littegrann i kaloriunderskudd, for eksempel slik at du går ned kanskje en halv kilo i uka. Prøv å vei deg bare en gang i uka - hvis du går jevnt og rolig nedover er du i kaloriunderskudd, enten du har vært sulten eller ikke. Det er en dårlig ide å gå rundt og være sulten, man (i hvert fall jeg) blir veldig fokusert på mat, ukonsentrert og slapp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå