Gå til innhold

Tur+overnatting med jobben..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest myday

Samboeren min skal på seminar med jobben. De er ca 10 stk og har leigd et lite hus hvor de skal ha kurs og sosialt med jobben. Seminaret går over tre dager dvs 2 overnattinger.

Undervisning fra 9-5. Fri / kos / sosialt etterpå.

Jeg tenkte ikke så mye over dette da han fortalte det, men en venninne reagerte og sa at hun ikke ville likt det.

Noen synspunkter? Ville du ha reagert og ikke likt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er du som må stole på din mann. Din venninne kjenner ham sannsynligvis ikke slik du gjør. Konklusjon: Du må stole på din egen vurdering.

By the way, hvordan nekter man sin kjære å reise på seminar? Har noen noensinne kommet ut av det med forholdet i behold? Jeg mener, hvis man ikke stoler på sin kjære, hva gjør man da i et forhold? Og hva hvis man har grunn til å ikke stole på sin kjære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Retz. La han ha det gøy sammen med kollegaene sine uten å ødelegge turen for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og min samboer er denne typen turer fra tid til annen. Hva skulle være problemet med det???????? Har aldri falt noen av oss in at det skulle være problematisk :o

Det er vel bare hyggelig at din mann får en lærerik og morsom tur sammen med sine kolleger. Det ville være tåpelig å lage et nummer ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri gjort meg noe.

Hvorfor skulle det? Man må jo bare stole på den man elsker.

If you love someone, set them free.

If they come back to you, they're yours.

If they don't, they never were.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan!

Seminar med jobben er nokså vanlig. Tror det er veldig dumt av deg å bekymre deg for at han skal delta på det.

Noen ganger er ikke deltakelsen på slike seminar frivillig engang, så det ville være veldig vanskelig for ham å si at han ikke kan delta bare fordi kona er sjalu.

Tror neppe han kommer til å være mer utro på en slik tur enn han ville vært i en annen situasjon.

Benytt helgen han er borte til å skjemme bort seg selv litt du! Litt shopping og en god lunsj etterfulgt av diverse ansiktsmasker og dill koser jeg meg med når Ferdinand er ute å reiser!

Håper dere begge får det koselig!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg enig med alle her, hva er problemet, la fyren dra på seminar.

...(jeg har faktisk ikke tenkt over det engang, på den måten altså at det skulle være noe problem at sambo dro på tur med jobben.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min drar på slike turer med jobben, men det bekymrer ikke meg noe særlig. Greit at jeg savner han, men jeg tar heller og utnytter at jeg har kåken for meg selv :D Masse besøk og en liten fest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke problemer med sånt jeg.

Men her i huset er det faktisk JEG som drar på seminarer og ikke han da.

Men en gang reagerte faktisk svigerfar :o . Han sa til sambo at han syntes at det var rart at jeg skulle overnatte når seminaret var bare 30 minutters kjøring hjemmefra.

Jeg overnatter alltid, også her i byen om det er aktuelt. Gratis hotellrom og ingen taxikø. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er sikker på at mannen din er til å stole på (og det må man jo bare gå ut fra ettersom dere er sammen...) så er det bare å vinke ham glad farvel.

Veninner som oppfordrer til destruktiv og sjalusifremmende tankegang skal du holde deg langt unna :-?

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seminar/reise i forbindelse med jobb er svært vanlig hos oss. Enten er mannen min eller jeg borte minst én eller to netter i uka, dette er en vanesak.

Hvorfor skulle en mislike dette? Ikke unne partneren sin å utvikle seg eller ha det trivelig med kolleger?? Oppfatter ikke helt problemet her, jeg. Ikke bry deg om en venninne som sier slikt. Dette virker svært destruktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At veninnen din ikke ville ha likt det, må man jo bare respektere, men det skal ikke avgjøre hva DU synes om saken.

Er mannen din til å stole på skal du bare la han reise...og gled dere over å savne hverandre, det trenger de fleste innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de andre!

Jeg og sambo er ofte på sånt med jobben,jeg var senest i helga og han skal neste helg.Har ingen problemer med det og det har ikke han heller.

Vi er voksne mennesker og må da kunne klare å oppføre oss deretter,og dersom han er ikke er av den "rotete" typen,hvorfor skulle dette da være et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Et forhold handler om gjensidig tillit og ærlighet, og man må kunne stole på hverandre nok til at slikt ikke blir et problem. Livet blir uutholdelig hvis man hele tiden skal gå rundt og engste seg.

Å ikke tillate den man er sammen med å reise bort sammen med jobben, er å krisemaksimere, og skaper bare mistillit og frustrasjoner i forholdet.

Sett deg ned, og snakk med din samboer om dine engstelser; det beste er ofte å få sine redsler fram i lyset, for da forsvinner de som oftest av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke bekymret meg jeg

- så sant du ikke virkelig mistenker at han har et forhold med en han jobber sammen med - i så fall burde du snakke med ham om dine følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Rosen

Men på samme tid er dette en ypperlig situasjon til å være utro også. De fleste her sier at man må stole på partneren sin, og jeg er enig i at det er grunnleggende for et forhold. Men når man ser på hvor mye utroskap det er i dagnes samfunn, er det viktig å være på vakt.

Jeg forstår at du tenker over dette!

Det er nettopp på arrangement med jobben, kurs, seminar, julebord, fester sånt ofte skjer (særlig hvis det er alkohol med i bildet). Og det er ikke mange som forteller partneren sin om sidespranget. De fleste velger å holde det for seg selv og leve med samvittigheten.

Dere har jo selv sett innlegg her på KG hvor folk forteller om at de har vært utro og spør om råd hva de skal gjøre.. Mesteparten av rådene, er å la være å fortelle partneren om sidespranget.

Greit nok at man må stole på partneren, men det som ofte skjer er at sidesprang blir lagt skjul på.

Er skeptisk til arrangement med jobben uten at partneren får være med. Vet at dette ikke er mulig på kurs som direkte er knyttet opp mot jobb, men julebord og andre festligheter syns jeg det er tull og sette partneren hjemme. Det koster ikke så mye ekstra for bedriften å invitere med samboer/ektefelle.

Mange tror for godt om folk. De er naive. Selv den beste kan gjøre feil; selv den beste kan være utro.

Samfunnet har forandret seg de siste 10-20 årene.. ingen tvil om det. Mye mer utroskap nå enn før. Det er ingen positiv utvikling.

Take care:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn litt på siden Rosen! Du sier at det ikke koster så mye ekstra for bedriften å ta med samboer. Hva om bedriften er ganske stor,tja, sånn 120 ansatte kun i min lokasjon. Blir rimelig dyrt når det antallet plutselig fordobles.

Var på det kjempe arrangemanget med jobben med over 900 ansatte til stedet,hvopå de fleste bodde på hotell betalt av bedriften.Hadde nok ikke blitt helt den samme festen dersom alle skulle hatt med samboer eller ektefelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skeptisk til arrangement med jobben uten at partneren får være med. Vet at dette ikke er mulig på kurs som direkte er knyttet opp mot jobb, men julebord og andre festligheter syns jeg det er tull og sette partneren hjemme. Det koster ikke så mye ekstra for bedriften å invitere med samboer/ektefelle.

Vel, min samboer jobber i en bedrift med ca. 4000 ansatte! Koster en del å arrangere julebord for dobbelt så mange, gitt.

Tidligere jobbet jeg i en bedrift med 500 ansatte. Der var det heller ikke vanlig å ta med partnere på arrangemnet. Der skjedde vel 1 gang på de 4 årene jeg jobbet der.

De aller fleste arrangementer jeg har vært på i jobbsammenheng har en eller annen form av faglig profil, men gjerne med noe sosialt etterpå. Da er det jammen ikke alltid det passer med ledsager.

Jeg har også vært med og arrangert tilstelninger (for kunder etc) både med og uten partnere, og tro meg det koster en del mer å være dobbelt så mange selv om snitt-prisen da gjerne går ned.

Det er heller ikke bare på kurs det ikke passer med ledsager. Bedrifter arrangerer samlinger for ulike grupper av de ansatte av ulike grunner:

-sosial samling/bli bedre kjent

-teambuilding

-workshops

etc...

Det sier seg selv at effekten av feks en intern teambuilding eller workshop ikke blir den samme om alle skal ha med seg ledsagere som krever sin del av oppmerksomheten.

Jeg synes sosiale arrangement med ledsager er positivt, men alt til sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...