Gå til innhold

Kunstig befruktning.

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Bie
Skrevet (endret)

Vi er et lesbisk par som vurderer å bli gravide neste år, og i den anledning kommer det en del spørsmål angående kunstig/assistert befruktning. Det er ikke noe problem med fruktbarheten, vi ønsker bare å få inseminert sperm.

- Hvor i landet kan man få det utført? (Det er jo ikke lov å få det utført her i landet før den 01.01.09)

- Hvor mye koster det?

- Går det via fastlegen, eller oppsøker man klinikkene selv?

Det er vel de tre spørsmålene vi tenker mest på. Vi bor midt i landet, så det ville vært enklest med en klinikk her til lands, og ikke i Danmark.

Når det kommer til pris så hører jeg så mye forskjellig at jeg ikke aner hva jeg skal tro på, så det hadde vært kjekt med noe konkret å forholde seg til.

Det er fint å har noe å forholde oss til, så tusen takk for svar!

Endret av Lille Bie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kan dessverre ikke svare på noen av spørsmålene dine, men jeg ville bare ønske dere masse lykke til! skal krysse fingrene for dere:)

Gjest Lille Bie
Skrevet
jeg kan dessverre ikke svare på noen av spørsmålene dine, men jeg ville bare ønske dere masse lykke til! skal krysse fingrene for dere:)

Tusen takk! :)

Er det ingen her som har gått igjennom dette og kan si noe om det? Eller bare vet noe om dette?

Skrevet

Anbefaler deg å spørre på forumet på Ønskebarn. Her er det mange folk med mye kunnskap. (Og så anbefaler jeg deg å kun bruke uttrykket "assistert befruktning". "Kunstig befruktning" er utdatert.

Gjest Lille Bie
Skrevet
Anbefaler deg å spørre på forumet på Ønskebarn. Her er det mange folk med mye kunnskap. (Og så anbefaler jeg deg å kun bruke uttrykket "assistert befruktning". "Kunstig befruktning" er utdatert.

Takk! :) Som jeg sa tidligere, jeg/vi har veldig liten kunnskap om emnet, så det er kjekt å høre fra noen som vet hva de snakker om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...