Gjest Lille Bie Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 (endret) Vi er et lesbisk par som vurderer å bli gravide neste år, og i den anledning kommer det en del spørsmål angående kunstig/assistert befruktning. Det er ikke noe problem med fruktbarheten, vi ønsker bare å få inseminert sperm. - Hvor i landet kan man få det utført? (Det er jo ikke lov å få det utført her i landet før den 01.01.09) - Hvor mye koster det? - Går det via fastlegen, eller oppsøker man klinikkene selv? Det er vel de tre spørsmålene vi tenker mest på. Vi bor midt i landet, så det ville vært enklest med en klinikk her til lands, og ikke i Danmark. Når det kommer til pris så hører jeg så mye forskjellig at jeg ikke aner hva jeg skal tro på, så det hadde vært kjekt med noe konkret å forholde seg til. Det er fint å har noe å forholde oss til, så tusen takk for svar! Endret 10. november 2008 av Lille Bie
HellCat Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 jeg kan dessverre ikke svare på noen av spørsmålene dine, men jeg ville bare ønske dere masse lykke til! skal krysse fingrene for dere:)
Gjest Lille Bie Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 jeg kan dessverre ikke svare på noen av spørsmålene dine, men jeg ville bare ønske dere masse lykke til! skal krysse fingrene for dere:) Tusen takk! Er det ingen her som har gått igjennom dette og kan si noe om det? Eller bare vet noe om dette?
Kylling Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Anbefaler deg å spørre på forumet på Ønskebarn. Her er det mange folk med mye kunnskap. (Og så anbefaler jeg deg å kun bruke uttrykket "assistert befruktning". "Kunstig befruktning" er utdatert.
Gjest Lille Bie Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Anbefaler deg å spørre på forumet på Ønskebarn. Her er det mange folk med mye kunnskap. (Og så anbefaler jeg deg å kun bruke uttrykket "assistert befruktning". "Kunstig befruktning" er utdatert. Takk! Som jeg sa tidligere, jeg/vi har veldig liten kunnskap om emnet, så det er kjekt å høre fra noen som vet hva de snakker om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå