Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #1 Del Skrevet 10. november 2008 Det lærte jeg på skola. Noe jeg synes egentlig virket veldig rart, for jeg ser jo at de banner på film, og også talk shows, der banninga blir sensurert. Og hvorfor banne på film hvis det ikke er vanlig å banne i virkeligheten, i det landet filmen foregår i? Film skal jo speile virkeligheten, mer eller mindre. Men hva er egentlig sant? Læreren min sa at de fleste amerikanere banner ikke og hvis man banner så risikerer man rare blikk. I England så kan man til og med bli slått ned om man bruker F-you-ordet. Det sa henne, engelsklæreren min. Men er dette sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 10. november 2008 #2 Del Skrevet 10. november 2008 Hell no! Men det gjelde jo å kjenne tid, sted og situasjon, der som i alle andre land. At man skal bli slått ned i England for å bruke F-ordet er jo bare tullball, siden jeg aldri har hørt noen banne så heftig som engelskmenn. Fuck-wank-bugger-shitting-arse-head-and-hole er et nydelig britisk eksempel som slår "pokker" langt ned i støvlene. Men igjen- tid og sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillest vann Skrevet 10. november 2008 #3 Del Skrevet 10. november 2008 I England så kan man til og med bli slått ned om man bruker F-you-ordet. Hehe, det risikerer man vel i Norge også. Men det er jo ikke selve banningen som er problemet i så fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #4 Del Skrevet 17. november 2008 Det lærte jeg på skola. Noe jeg synes egentlig virket veldig rart, for jeg ser jo at de banner på film, og også talk shows, der banninga blir sensurert. Og hvorfor banne på film hvis det ikke er vanlig å banne i virkeligheten, i det landet filmen foregår i? Film skal jo speile virkeligheten, mer eller mindre. Men hva er egentlig sant? Læreren min sa at de fleste amerikanere banner ikke og hvis man banner så risikerer man rare blikk. I England så kan man til og med bli slått ned om man bruker F-you-ordet. Det sa henne, engelsklæreren min. Men er dette sant? Ikke helt. Dersom man er blant kjente så skjer det. Mange bruker det også på chat / forum. Der er det et filter som oppdager ordet. Så de skriver som regel f_ck U ! Osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 17. november 2008 #5 Del Skrevet 17. november 2008 Det lærte jeg på skola. Noe jeg synes egentlig virket veldig rart, for jeg ser jo at de banner på film, og også talk shows, der banninga blir sensurert. Og hvorfor banne på film hvis det ikke er vanlig å banne i virkeligheten, i det landet filmen foregår i? Film skal jo speile virkeligheten, mer eller mindre. Men hva er egentlig sant? Læreren min sa at de fleste amerikanere banner ikke og hvis man banner så risikerer man rare blikk. I England så kan man til og med bli slått ned om man bruker F-you-ordet. Det sa henne, engelsklæreren min. Men er dette sant? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 17. november 2008 #6 Del Skrevet 17. november 2008 Men er dette sant? Nei. Det finnes selvsagt sosiale kretser hvor folk er veldig forsiktige med språkbruk. Men det finnes minst like mange hvor ca. tredjehvert ord er enten "fuck" eller "shit". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 18. november 2008 #7 Del Skrevet 18. november 2008 Engelskmenn er mer konservative når det gjelder "offentlig" banning. Banning på tv er ikke greit, men privat er det mye banning. Kanskje læreren din har sett på tv og tror det er sånn i virkeligheten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miel Skrevet 18. november 2008 #8 Del Skrevet 18. november 2008 Kanskje læreren din har sett på tv og tror det er sånn i virkeligheten? Man må ta lærere med en klype salt ja. Min engelsklærer var hellig overbevist om at det var 52 stater i USA (selv ikke da jeg printet ut et oversiktskart for henne og telte høyt med hele klassen var hun overbevist!), og omtalte konsekvent ringperm som map... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillest vann Skrevet 18. november 2008 #9 Del Skrevet 18. november 2008 Man må ta lærere med en klype salt ja. Min engelsklærer var hellig overbevist om at det var 52 stater i USA (selv ikke da jeg printet ut et oversiktskart for henne og telte høyt med hele klassen var hun overbevist!), og omtalte konsekvent ringperm som map... Det med 52 stater trodde jeg også i noen år mens jeg gikk på skolen, skjønner ikke hvor jeg hadde det fra. Nå kom jo de to "nye" statene til så sent som i 1959, så at noen eldre kan rote er vel tenkelig. Men jeg er på langt nær såååå gammel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #10 Del Skrevet 18. november 2008 Det sa henne, engelsklæreren min. Hva sier norsklæreren din til den setningen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå