Gå til innhold

Pelsfarmene

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da spør jeg deg: hvorfor skal det forbys?

Skrevet

Fordi det er grusomt?

Skrevet

Ville du fortsatt gått inn for å forby pelsfarming om det kom krav om at dyrene måtte behandles like bra som f.eks. kyr eller sauer?

Skrevet
Ville du fortsatt gått inn for å forby pelsfarming om det kom krav om at dyrene måtte behandles like bra som f.eks. kyr eller sauer?

Ja, vi trenger ikke pels. Heller ikke kjøtt med så mange alternativer vi har i dag.

Gjest virvelvind
Skrevet

Ekte pels er helt unødvendig. Vi klarer å lage uekte pels og folk ser ikke forskjell.

Gjest Lamia Lenis
Skrevet
Hvorfor kan man ikke forby dette?

De sier det er fordi de som jobber med det ikke vil ha noe å gjøre lenger om det blir forbudt. De kan finne seg noe annet å gjøre, sier nå jeg! Og skamme seg.

Skrevet

En grusom industri som burde forbys!

Skrevet

Dyrene blir misshandlet på disse pelsfarmene. Ikke bruker vi kjøttet og andre ting de kan gi oss slik som for eksempel kyr.

Gjest Anne Grethe
Skrevet

Hei!!!

Da jeg var 18 år var jeg bestemt på at jeg skulle bli dyrlege. For å samle poeng kunne jeg jobbe som landrukspraktikant på en gård. Jeg havnet på en pelsdyrfarm og var der i 1 år. Dette året var veldig lærerikt og jeg var med på alt som skjedde i minken/reven sitt liv. Ikke en gang reagerte jeg på at de var i bur og stilte ikke spørsmål med det. De får mat 2 ganger til dagen, vi vinterisolerte bura og selve avlivinga foregikk på en veldig human måte.

Trenger vi pels?

Nei, det trenger vi strengt tatt ikke.

Trenger vi å spise kjøtt?

Nei, det trenger vi heller ikke....

Pelsdyra på oppdrettsfarmer har det godt, de vet jo faktisk ikke om annet.

Kyr, griser, sauer har det likedan, men det er ingen som reagerer på det....

Skrevet

Trenger vi mental stimuli?

Trenger vi å kjene noe annet enn netting under beina våre?

Hvordan vi behandler mange produksjonsdyr er forferdelig, pelsoppdrett blir ekstra ille fordi det er så unødvendig.

Mye bedre å ale opp bikkjer og katter for å slakte dem for pelsen, i småskala.

Om man skal ha pelsoppdrett.

Forby skiten.

Skrevet

Dere bør ikke slå alle farmene over en kam da.... Min stefar driver en liten minkfarm. Ingen av dyrene hans har sår eller lign! Han er ute hos de hele dagen. Han kan også ta inn i burene til store rever som har barn inne hos seg,for å hente ut en revunge. Revene biter han ikke...Det må jo være et tegn på at de har det bra;)

Skrevet

Fordi det er et unødvendig luksusprodukt som påfører uskyldige dyr masse lidelese.

Skrevet

Kan ikke se at de lider... Det som ble vist på tv var jo ille! Så bare reklamen,grusomt var det. Men sånn er det mange steder ikke bare minkfarm...

Skrevet

Skal man forby pelsdyroppdrett må man etter mitt syn forby å ha alle typer dyr i fangenskap i bur, feks. gullfisk, undulater, kaniner, hamste etc. De har det ikke verre i bur enn rev/mink.

Har personlig kjennskap til pelsdyrfarm og de hadde det ikke sånn som i den dokumentaren.

Skrevet
Det må jo være et tegn på at de har det bra;)

Helt til de avlivet for å bli et klesplagg som ikke er nødvendig i dagens samfunn.

Nei, takk.

Gjest LanaLane
Skrevet
Helt til de avlivet for å bli et klesplagg som ikke er nødvendig i dagens samfunn.

Nei, takk.

helt enig :duskedame: Kjøp dere boblejakker istedet. Hvem vil uansett gå med et dødt dyr på kroppen? Den dagen mennesker avles opp til å bli dyremat, da kan jeg støtte pels.

Skrevet
Hvem vil uansett gå med et dødt dyr på kroppen? Den dagen mennesker avles opp til å bli dyremat, da kan jeg støtte pels.

Du kan ikke være frisk.

Gjest LanaLane
Skrevet
Du kan ikke være frisk.

Nei, har da aldri påstått det heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...