Østlandet Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Denne serien nådde et foreløpig bunnivå under kveldens episode. Serien er rett og slett lite troverdig. Skuespillerne må ha hatt dårlig tid og manusforfattere likeså. Her skjedde alt i et heseblesende tempo. Forlis -kriseteam- minnestund, i et heseblesende tempo. Engelskmann i forretning veksler 3 setninger med innehaver.... Neste besøk 1 setning. "Jeg er ute etter deg" Så middag ... Neste scene, farvel i morgenkåpe på trappen... Mens den (forsåvidt søte) psykologen pludrer i veg, med alle objektene sine. Kjæresten/elskeren hennes Mads, må forøvrig ha blitt nektet enhver instruksjon, av sine scener. Nei. Dette virker utrolig billig produsert.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Denne serien nådde et foreløpig bunnivå under kveldens episode. Serien er rett og slett lite troverdig. Skuespillerne må ha hatt dårlig tid og manusforfattere likeså. Her skjedde alt i et heseblesende tempo. Forlis -kriseteam- minnestund, i et heseblesende tempo. Engelskmann i forretning veksler 3 setninger med innehaver.... Neste besøk 1 setning. "Jeg er ute etter deg" Så middag ... Neste scene, farvel i morgenkåpe på trappen... Mens den (forsåvidt søte) psykologen pludrer i veg, med alle objektene sine. Kjæresten/elskeren hennes Mads, må forøvrig ha blitt nektet enhver instruksjon, av sine scener. Nei. Dette virker utrolig billig produsert. Er vel enig. NRK`s tilsvarende, (himmelblå) er ikke noe must den heller. Men synes den er noe bedre.
Gjest Gjest_Beate_* Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Synes serien har sin sjarm. Merker jeg liker å se på den. Den er annerledes, på en fin måte. De ønsker å få frem et mellommenneskelig budskap, og det skal de ha honnør for. Finn noe annet å spikk fliser av, TS.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Synes serien har sin sjarm. Merker jeg liker å se på den. Den er annerledes, på en fin måte. De ønsker å få frem et mellommenneskelig budskap, og det skal de ha honnør for. Finn noe annet å spikk fliser av, TS. Ts har mest rett, når det gjelder troverdigheten. Den er helt fraværende. Du tror rett og slett ikke på karakterene. Greier ikke å identifisere deg med dem. Er nok en lavkostproduksjon dette ja. Konseptet er vel tynn historie og pøs inn med noen kjente ansikter, så selger vi nok en del reklame.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Psykologen er vel den eneste med en troverdig og engasjerende karakter. Han Mads er hvertfall totalt usjarmerende.
Gjest Gjest_Beate_* Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Psykologen er vel den eneste med en troverdig og engasjerende karakter. Han Mads er hvertfall totalt usjarmerende. Alltid usjarmerende med mannfolk som er utro.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Alltid usjarmerende med mannfolk som er utro. Utro og utro? Skjønner`n godt jeg. Mitt terningkast på serien, blir på de første episodene 4. Den siste bare en svak 2.
Gjest Gjest_Beate_* Skrevet 11. november 2008 #8 Skrevet 11. november 2008 Utro og utro? Skjønner`n godt jeg. Mitt terningkast på serien, blir på de første episodene 4. Den siste bare en svak 2. Er det noe han tvil om at han er utro? Har ikke fått med meg at det er et åpent forhold mellom han og hun som offisielt er kjæresten hans? Hva er det du skjønner, at folk fører hverandre bak lyset?
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 Er det noe han tvil om at han er utro? Har ikke fått med meg at det er et åpent forhold mellom han og hun som offisielt er kjæresten hans? Hva er det du skjønner, at folk fører hverandre bak lyset? Mads er etter lang tid bare frustrert. Lei av å se på dama som bare sitter å stirrer stivt fremfor seg, helt uten tiltak. Når han så møter det friske pustet psykologen, hvor han får etterlengtet respons, så skjønner jeg at han gir etter for dette. Om det er riktig eller ikke. Nei, det er en annen sak. Jeg bare sa at jeg skjønner han godt.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #10 Skrevet 12. november 2008 Man tror ikke på karakterene. De som spiller er helt fraværende i egne roller, ja generelt fraværende. Tror ikke vi kan skylde på lavkost, for er skuespillerne gode, regissøren flink, lydfolkene med og manuset bra er det utrolig hva man kan få til. Serien er kjedelig og de som er i den kunne like gjerne ha vært på en kirkegård, så trist og monoton er stemningen. Himmelblå er helt annerledes, den bærer også mer preg av lagstemning, engasjement og vilje om å få til noe positivt og bra.
Gjest Gjest_Beate_* Skrevet 12. november 2008 #11 Skrevet 12. november 2008 Mads er etter lang tid bare frustrert. Lei av å se på dama som bare sitter å stirrer stivt fremfor seg, helt uten tiltak. Når han så møter det friske pustet psykologen, hvor han får etterlengtet respons, så skjønner jeg at han gir etter for dette. Om det er riktig eller ikke. Nei, det er en annen sak. Jeg bare sa at jeg skjønner han godt. Du ordla deg som om det var tvil om det han drev med kan karakteriseres som utroskap. Han er jo likefullt utro selv om dama er deprimert. Det er kanskje enda mer patetisk å være utro når partneren har det kjipere enn en selv. Noen synes dèt er uforståelig.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #12 Skrevet 12. november 2008 Litt av mitt problem med serien er at den ikke svarte til mine (relativt store) forventinger. Kjenner godt til Hvaler, og så for meg at en serie fra dette miljøet ville være preget av sol, sommer og lett småsted-drama. I stedet tar den opp store psykologiske problemer og mørke menneskeskjebner. Greit nok, men hvorfor velge Hvaler som setting for dette? Blir litt søkt liksom. En storby ville vært mye mer realistisk. Ikke sånn å forstå at ingen fra små steder har psykiske problemer, men det blir bare så veldig overvelmende. Skuespillerne har også en tendens til å overspille, så det blir til tider veldig krampeaktig. Mer subtilt spill hadde kanskje vært mer effektfullt og realistisk. Du klarer jo ikke å bli glad i noen av karakterene...
Lissi Skrevet 12. november 2008 #13 Skrevet 12. november 2008 Ja det går litt fort liksom. Hvorfor spiller de ikke mer på rollene. Feks han som kom hjem fra krigen og hadde alkoholproblemer. Hvorfor stakk han i samme episode? Som dere sier så rekker man ikke å bli glad i noen av karakterene. Samme som skrevet over. Han kom inn i butikken og liten stund etterpå stod dama i morgenkåpa Her går det fort i svingene.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #14 Skrevet 12. november 2008 Litt av mitt problem med serien er at den ikke svarte til mine (relativt store) forventinger. Kjenner godt til Hvaler, og så for meg at en serie fra dette miljøet ville være preget av sol, sommer og lett småsted-drama. I stedet tar den opp store psykologiske problemer og mørke menneskeskjebner. Greit nok, men hvorfor velge Hvaler som setting for dette? Blir litt søkt liksom. En storby ville vært mye mer realistisk. Ikke sånn å forstå at ingen fra små steder har psykiske problemer, men det blir bare så veldig overvelmende. Skuespillerne har også en tendens til å overspille, så det blir til tider veldig krampeaktig. Mer subtilt spill hadde kanskje vært mer effektfullt og realistisk. Du klarer jo ikke å bli glad i noen av karakterene... Enig...karakterene er helt fjerne.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #15 Skrevet 16. november 2008 Han tenåringen som virket helt psycho i begynnelsen av serien er plutselig nå "normal" og forelsket, og svarer "du er mye døll asså" til psykologens "Hva skjer'a". Herregud, her er det så mange klisjeer og urealistiske hendelser at vi ikke tror noe av det. Og jin Lise Fjeldstad snakker som om hun er i begravelse i hver setning. Akk ja, så tungt livet er lizzzom. Hun er så utgått på dato at forrige århundre ville passet bedre for henne. Norsk sort/hvoitt taleteater, det er Fjeldstad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå