Gå til innhold

Matkurv

The Dark Lady

Anbefalte innlegg

I julegave til min yngste bror, som bor alene og ikke akkurat har kjempegod råd, har jeg funnet ut at jeg skal kjøpe en eske og putte oppi masse matvarer. Fjordlands hadde sikkert vært en slager:) Men jeg trenger litt tips om innhold som kan passe en gutt på 22 som ikke bruker mye tid på kjøkkenet, men som heller liker en kveld med øl og playstation!Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du har mulighet til å sette kurven på et kjølig sted, så kan du jo putte oppi nær sagt hva som helst. Men dersom broren din bor alene, kan det nok være lurt å kjøpe matvarer med lang holdbarhetstid.

Mine forslag:

Spekemat (holder jo i det uenendelige), ost, hjemmebakte rundstykker som han kan putte i fryseren, små krukker med syltetøy, knekkebrød, pakke med pasta, et stort glass pastasaus, diverse halvfabrikata-poser (gryteretter, supper), tacokrydder, -skjell og -lomper, nudelpakker, kjekspakker, chips, sjokolade, brus, øl...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg kanskje lagt i noe som han ikke har råd til å kjøpe selv så ofte. I tillegg kan du kanskje lage noe som du fryser eller legger på glass? Hjemmelaget mat er jo en sjeldenhet for hybelboere, og veldig kjærkomment!

Forslag:

Steke opp medisterkaker som kan fryses i porsjonspakker

Steik

Fløtegratinerte poteter i porsjonspakker

Hjemmelaget pizza

Rundstykker

Muffins/boller/kake

Men alt dette er jo avhengig av om han har fryser tilgjengelig.

Hvis han bor i nærheten av deg så kan du jo putte oppi noen invitasjoner til middag hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det skal ligge under treet må det være tørr varer.

Dersom dere ik skal feire sammen å har plass til en julegave i kjøleskapet, eller fryseren på selveste julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...