Gå til innhold

svigersøster gjør meg gal

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_tine_*
Skrevet

Har ei veldig kontrollerende svigersøster som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal takle. Hun og min bror har nettopp overtalt min far til å la de flytte inn i mitt barndomshjem og hun har fullstendig tatt over huset. Nå er det ikke lett å komme hjem lenger fordi hun ikke tar hensyn til de som er rundt henne. Hun røyker inne, fyrer i ovnen til det er badstuvarmt (selvom jeg hinta om at jeg ble dårlig av varmen) og kjefter og roper til ungene dagen lang,samt kjefter på min far. Her om dagen kokte det over for meg etter mange år med irritasjon og frustrasjon, noe som endte med at jeg smalt igjen døra. Hun kom etter meg og skubba meg ut av døra og hylte "kom deg ut!" Hva ville dere gjort hvis dere var i en slik situasjon? Vet at jeg skulle ha sagt ifra før, men i frykt for å lage dårlig stemning mellom meg og henne har jeg til nå gått stille i døra.

Dette er en fryktelig frustrerende situasjon og jeg blir så sint over at hun tror at det er hun som bestemmer i huset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor du der også?

Har de kjøpt seg inn i huset?

Gjest Gjest_tine_*
Skrevet

Nei jeg bor ikke der til vanlig, men jeg har like mye rett til å være der som min bror. De har ikke kjøpt seg inn i huset. De betaler heller ikke husleie, og de er nå heller ikke ordentlig sammen fordi hun ikke ønsker det, mens han vil ha henne der til tross for at hun har vært utro. De bor sammen på grunn av ungen og fordi det er vanskelig å finne seg noe nytt. Min far ønsker også å få henne ut av huset og har sagt det til han, men orker ikke å komme i stor konflikt med min bror.

Skrevet

Saboter ovnen :fnise:

kanskje ikke det mest konstruktive rådet men. Har du prøvd å snakke med henne, si at hvis hun skal være der må hun ta hensyn til andre som har tilknytning til huset? Sånn jeg ser det har du mer rett til å være der enn henne.. og da er det ufint å ikke ta hensyn til deg når du er på besøk.

Skrevet

Gratis eller ikke. Faren din lar henne bor der. Og da er det hennes hjem også. Du bor der ikke lengre. Ergo er det faren din, hennes, og broren din sitt hjem. Du har et nytt hjem nå.

Hvis broren din og faren din ikke liker at hun røyker og overfyrer inne + at hun kjefter på dem, så må de jo si fra. De er da voksne folk. Og vil faren din ha henne ut, så må han jammen være mann nok til å si fra!

Hvilke barn hun kjefter og roper på dagen lang? Sine egne, siden de er i huset til far din hele dagen? Hvis det er dine, hvorfor er de hos faren din hele dagen?

Joda, hun er sikkert ikke en grei person. Men det er uansett opp til far din å akseptere oppførselen hennes, eller sette foten ned.

Gjest Gjest_tine_*
Skrevet

Jeg og faren min ville prate med henne dagen etter at hun hadde kastet meg ut, men hun nektet! Helt utrolig at det e mulig å bli så frekk overfor (ex-)svigerfamilien!! Da hun kastet meg ut ble jeg så forbannet at jeg drylte melk og mat etter henne. Angrer fremdeles ikke på det og kommer til å gjøre det neste gang hun begynner å lage spetakkel i huset (hun skal selvfølgelig få en advarsel først). Hun er et menneske som alltid må ha det siste ordet. Synes dere at det er feil at jeg reagerte på denne måten? Jeg vil ikke at hun skal "pille meg på nesen" flere ganger.

Skrevet

Riktig det Jade skriver. Det er farens sitt hus og så lenge han lar henen bo der så kan hun det.

MEN - normal oppførsel og folkeskikk kan man forvente. Og det kan du si til henne - evt din bror..

Gjest Gjest_tine_*
Skrevet

Glemte å legge til at de fikk beskjed av faren min at jeg har like mye rett til å være der som min bror. Det visste de før de flyttet inn. Å kaste henne ut er lettere sagt enn gjort.

Gjest Gjest_tine_*
Skrevet

Faren min vil jo også ha henne ut pga oppførseln hennes, men hun fortsetter å bo der likevel. Mener dere oppriktig at det er greit?

Skrevet

Nei det er ikke greit av henne å holde på slik. Nærmest overta huset på den måten der? Hadde falt om av skam var jeg henne, høres ut som ett bortskjemt menneske som bare tenker på seg selv og vil kave mest mulig til seg selv. Å nekte å flytte når man har blitt bedt om det, er mangel på all folkeskikk og forståelse. Minner litt om ei exdame av kompisen min, hun var ikke velutvikla. Og det tror jeg ikke madamen i det huset der heller er. Flytter hun ikke, kan dere alltids melde det til politiet, selv om det er mer oppstyr enn nytte. Eventuelt flytt alle tingene hennes ut på plenen og skriv en sms om at de kan hentes når tid på døgnet passer. Er litt lei den derre "ikke oppfør deg barnslig, oppfør deg som folk" pekefingeren mange på KG vifter med når noen oppfører seg dårlig mot deg, og du vil ta igjen. Noen ganger må man bare heve seg ned på det nivået for å bli forstått.

Ønsker dere lykke til med å bli kvitt "skadedyret" ;)

Skrevet
Faren min vil jo også ha henne ut pga oppførseln hennes, men hun fortsetter å bo der likevel. Mener dere oppriktig at det er greit?

Nei, det er ikke greit.

Men da må de gjøre noe med det.

Enig med Jade jeg. Det er der hun bor nå, altså er det hennes hjem i øyeblikket. Men hvilke barn er det du snakker om?

Hennes og broren din sine, eller dine?

Skrevet

Da jeg leste innlegget ditt, var den første tanken som slo meg "som man reder ligger man". Nei, du, dette har faren din selv rotet seg opp i og da er det han som må ordne opp i rotet. Han er en voksen mann som selv må ta ansvar for egne valg. Hvis han ikke liker oppførselen til samboerne sine, er det ene og alene han som må få dem ut.

Jeg skjønner at det kan være frustrerende for deg å bli behandlet på den måten du beskriver i din fars hjem, men du bidrar vel litt selv? Du kunne nok ha godt ganske så mer diplomatisk til verks enn det du gjorde - og svigersøsteren din kan du ikke laste for at du ikke har sagt ifra før.

At svigersøsteren din har vært eller ikke vært utro er en sak som må bli mellom henne og broren din, og er ikke noe jeg synes du skal bruke mot henne. Slik jeg skjønner det, trenger du jo ikke å besøke faren din hjemme hos han. Kan ikke han komme på besøk til deg? På den måten unngår du flere irritasjoner og du beholder kontakten med din far.

Det blir litt for drøyt å skulle gi hele skylden for dramaet til svigerinnen din. Det var tross alt ikke hun som lot seg selv flytte inn til faren din.

Skrevet (endret)

Ja, har han bedt henne flytte ut da? At han vil ha henne ut, er ikke det samme som å be henne flytte ut. Hvis han har bedt henne flytte, og hun ikke flytter, så hadde jeg ringt politiet. Ihvertfall truet med det. Hvis han ikke har sagt til henne at hun må flytte, så kan han nesten (synd å si det men...) bare ha det så godt. Hun er ikke synsk.

Endret av Jade
Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt til faren din og broren din at så lenge hun er der så kommer ikke du. Det er opp til dem å si ifra at nok er nok. Kanskje et ultimatum fra din side kan gi dem det sparket bak som de trenger?

Skrevet

Her er en løsning:

Hvis faren din vil ha henne ut kan han skrive et brev (utkastelsesordre) til henne og at hun skal være uten innen en viss dato. Hvis hun ikke er ute til den datoen, DA kan han ringe Politiet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...