Gå til innhold

Og ha det litt morsomt med politiet når man blir stoppet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man blir stoppet av politiet og når de kommer bort til deg, hva vil skje om man sier dette, "hei, jeg vil gjerne bestille en hamburger, en stor pommes frites og en medium cola".

Tar de spøken, eller "åker det rett inn på gattcelle", eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok du vil bli arrestert for ulovlig dårlig humor...

Skrevet

De gangene jeg har blitt stoppet, fartsbøter selvfølgelig, har jeg åpnet samtalen med at jeg synes det er hyggelig å se dem. Det har mange ganger myket opp stemningen litt. Men å bestille mat vil jeg nok aldri gjøre...

Men, de kan ikke arrestere deg for det. De kan sikkert gi tilsnakk men ikke mer enn det. En må gå til verbalt angrep (skjellsord) for at de skal ha rett til å foreta arrestasjon, eller noe langt verre...

Skrevet

Kanskje de vil la deg blåse for å se om du har drukket alkohol i tillegg. :kul:

Skrevet

He? Hvorfor jobbe så hardt for å overbevise om at du ikke eier humor? den der var jo ikke morsom en gang, bare flau.

Skrevet

Jeg pleier bare å si "Bad cop! No donut!".

Neida... Pleier å fortelle dem at jeg også hadde tenkt til å bli politi en gang i tiden, men så bestemte jeg meg for å fullføre ungdomsskolen istedet.

Skrevet

Så den i en film en gang, derfor jeg spør. Men synes den var morsom der. I virkeligheten er jeg litt usikker.

Skrevet
Hvis man blir stoppet av politiet og når de kommer bort til deg, hva vil skje om man sier dette, "hei, jeg vil gjerne bestille en hamburger, en stor pommes frites og en medium cola".

Mest sannsynlig tenker de bare at du er frekk.

Skrevet

Bare vær blid og imøtekommende, det kan være lurt i det lange løp.

Det å vitse er ikke noe smart, kommer ann på situasjonen og du aner ikke hva slags person politimannen er.

Gjest -Maggie-
Skrevet

De har mest sannsynlig hørt den vitsen x antall ganger før, og da blir det gjerne ikke like morsomt lenger. ;)

Skrevet

Jeg tror nok at dersom man er litt uheldig, får man de luxe behandlingen der de sjekker deg så grundig som de har lov til, for å se hva de kan rævkjøre deg med av bøter. Men for all del, prøv den ut og fortell hvordan det gikk.

Gjest Dumb and Dumber
Skrevet

- Pull over! Pull over!

- What? Oh, it’s a cardigan, but thanks for noticing.

Skrevet

Akkurat i dette tilfellet var vitsen så døll, at jeg faktisk ville heiet på politivold...

Skrevet

Godt råd:

Vær høflig og imøtekommende helt til du har fått kontakt. Da kan man bruke sine sosiale antenner for å finne ut hvordan man skal kommunisere. Politifolk har hørt ALLE morsomhetene, og man kan ikke vite helt sikkert hvorfor man stoppes. Avklar det først.

Politiyrket er slik at man ikke alltid er i perlehumør. Rett før man blir stoppet kan polititjenestemannen f.eks. ha vært med å plukke halve menneskekropper ut av bilvrak. Ha det i bakhodet.

Skrevet

Vi møter så mye rare kommentarer og det meste overhører vi. For min del må du gjerne spare oss for vittigheter. Arbeidsdagen er lang nok som den er.

Skrevet

En gang jeg ble stoppet, sa jeg "purk purk, sur agurk" og da skal jeg si jeg fikk passet mitt påskrevet ja ;)

Jeg fikk f*** meg passe på hva som kom ut av kjeften min, ellers kunne de sende meg i kasjotten rimelig kvikt!

Skrevet
Vi møter så mye rare kommentarer og det meste overhører vi. For min del må du gjerne spare oss for vittigheter. Arbeidsdagen er lang nok som den er.

Mange politibetjenter tar seg selv så vanvittig seriøst, er mange som har hatt en like lang dag og har like lite lyst til og bli tatt feks promilletest av som du synes det er og gjennomføre en.

Litt humor i en ellers så lang og traust hverdag skader vel ikke!?

Skrevet

Rett etter jeg fikk lappen begynte jeg å jobbe på hotell, hvor jeg gjerne var ferdig med arbeidsdagen i to-tre tiden på natten. På en av disse hjemturene ble jeg stoppet i rutinekontroll, for å sjekke førerkort og vognkort. Som helt fersk sjåfør syntes jeg dette var rimelig stilig, og utbrøt: "ååh, det er så gøy at dere stopper meg altså, for jeg har enda ikke vist frem lappen til noen som virkelig bryr seg" ... Det gjorde ikke han heller, gitt, og humoren var heller ikke på topp for å si det sånn... Det kan jo selvsag ha noe med at klokken var halv tre på natten, og det regnet, men allikevel:P

Skrevet

Jeg fikk motorstopp på en fredagsettermiddag 2 mil utafor stor byen.. Skal love deg det var ikke artig!! Hadde hatt lappen i 3 uke, så nerva hadde jeg nok av for å si det sånt;) Til slutt kom polititet, og bak i bilen satt det tydeligvis noen som skulle inn til arresten eller noe sånt. Jeg lå under panseret for å "late" som om at jeg kunne noe. Polititet ville se serfikat og vognkort. De var skikkelig skummel. Men jeg klarte ikke å få opp hanskerommet, den var plutselig limt fast. Og der begynte jeg å hylgaule!!! Ble så stressa, trudde poliiet skulle ta fra meg lappen, de i baksete på politibilen flirte av meg, og det var så stor kø av rush!! Men da visse politiet seg frem og ga meg klem, og pratet meg rolig, og flirte over i den komiske situasjonen jeg hadde kommet i, og at det tok sikker en tid før jeg ble sikker på kjøringen min siden jeg akkurat hadde fått lappen. De ringte etter hjelp for å få bilen tauet vekk( stresset som jeg var hadde jeg glemt det) De spurte ikke mere etter vognkortet, men senere på dagen ringte han politimannen og spurte om det gikk bra med meg:)

Kanskje det ikke passet inn her, men synes historien var så fin:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...