Gå til innhold

Noen som har hatt bryllupet på hotell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips, anbefalinger, priser osv???

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har ingen tips eller erfaringer, men hvis jeg skulle hatt et lite og intimt bryllup i byen der jeg unnet meg litt ekstra luksus i stedet for å bruke mye penger på å invitere alle tanter, søskenbarn og venner (slik som jeg gjør nå), ville jeg hatt det på Britannia.

Leid en av de mindre salene der, med lysekroner og hele pakka. Synes at det hotellet bare OSER av staselighet. Det å gå inn og ut av det vakre bygget, lobbyen, speilsalen og de mange flotte salongene, frokost i palmehaven morgenen etter...

Så er det ikke et kjedehotell. Det liker jeg også med det.

Men tror nok det er veldig dyrt....

(Selv har vi nøyd oss med å bestille et vanlig dobbeltrom til bryllupsnatta.....)

Endret av angara
Skrevet (endret)
Noen som har tips, anbefalinger, priser osv???

Hei Agnethe.

Dessverre har jeg ikke noen erfaringer å vise til enda..men undersøkte litt med forskjellige hoteller da vi booket vårt lokale.

Og det hotellet som kom best ut for vår del var Nidelven hotell. De hadde et enkelt, fint lokale og et godt tilbud på mat og drikke. Dessuten var de veldig imøtekommenede og service instilt. (Husker dessverre ikke hva prisen per pers ble...)

Hva er du ute etter egentlig? Kun hotell, eller mer det at du vil ha bryllupet på et sted hvor de fikser alt for deg (dvs fikser lokale, mat, drikke, pynting, rydding og personell ++)? Da vil jeg undersøkt Frimurerlosjen...de fikser alt, men er billigere enn hotell....:)

Ellers så vil jeg si meg enig om at Britannia er jo kjempe flott. Om enn litt dyrt...såe...kommer ann på str på budsjettet. :)

Endret av Nyttårsbrud
Skrevet

Hei! Vi brukte Britannia, ca. et år siden. Det var KJEMPEBRA på alle tenkelige måter.

Vi leide en suite i tillegg til å ha middag der, lokalene hvor vi spiste var gratis og vi betalte kun for mat/drikke. Suiten fikk vi rabatt på fordi vi skulle ha bryllup.

Totalsum? Mat/drikke per person pluss suiten. Vi bodde på Privaten og betalte rundt 2-3 tusen for det, jeg husker ikke. (Det er den suiten du ser avbildet på hotellets hjemmesider med en flott, gammel himmelseng. 80 kvm, diger privat balkong uten innsyn ...)

Du får nærmest skreddersy mat og drikke og hotellet kan ordne med både bryllupskake og blomsterdekorasjoner etter egne ønsker. Topp service, nyyydelige omgivelser.

Det skal sies at vi valgte et lite selskap med ti inviterte - det passet oss perfekt. Vi spiste i Michelsen og drakk kaffe i salongen ved siden av. Suiten ble brukt til gave-åpning og kanapeer på formiddagen pluss overnatting for de lykkelige nygifte påfølgende natt.

Utelukkende gode minner fra dette stedet, Britannia er rett og slett et veldig godt valg. Ps: Maten lages i Palmehavens kjøkken.

Skrevet

Jeg vil høre om dere anbefaler noen spesielle, slik som Brittania og Frimurerlogen, kanskje evt priser osv.

Tusen takk for alle tips :)

Forlovern min, kjenner hovmesteren på Brittania og skal høre med priser og slikt der :)

Noen som vet noen nettsider til Frimurerlogen, eller går det på bekjentskaper?

Skrevet

Jeg kjenner noen som hadde bryllupet sitt (både vielse og fest) i Frimurerlogen, og det var helt nydelig. Brudgommens far er medlem, så der gikk det på bekjentskap, men det går jo alltids an å ringe og høre. I Frimurerlogen må man ordne mat og drikke selv, så da må man vurdere om det er verdt den ekstra jobben i forhold til hotell.

Vi hadde bryllupet vårt på Jernbanefolkets hus, men det er jo dessverre ikke til utleie lenger. Vi ordnet alt selv men syntes bare det var morsomt :)

Skrevet
Jeg kjenner noen som hadde bryllupet sitt (både vielse og fest) i Frimurerlogen, og det var helt nydelig. Brudgommens far er medlem, så der gikk det på bekjentskap, men det går jo alltids an å ringe og høre. I Frimurerlogen må man ordne mat og drikke selv, så da må man vurdere om det er verdt den ekstra jobben i forhold til hotell.

Vi hadde bryllupet vårt på Jernbanefolkets hus, men det er jo dessverre ikke til utleie lenger. Vi ordnet alt selv men syntes bare det var morsomt :)

Hm...vi skal ha bryllupet vårt på Frimurer losjen..og vi fikser ingenting av dette selv. De stiller med kokk, mat, drikke, servitører, bartender, pynter og rydder. Alt vi stiller med selv er bordpynt og kaker...:)

Vi har ingen bekjentskaper i Frimurerlosjen og tok bare kontakt med de via et nummer vi fant på nett. Vi skal være i en sidedel av bygget. Og ikke i selve storsalen....vet ikke hvor du var i bryllupet du snakker om?

Ser virkelig frem til dagen nå! :)

Skrevet

Drømmen er jo selvfølgelig Brittania, eller noe i den duren..

*prinsessebryllup* men da har man helt klart et litt annet budsjett...

Vi blir ca 50 til middag.. vi har kuttet ned så mye som det går, men slik er det når min kjære sambo har skilte foreldre, med nye partnere osv.. Litt kinkig situasjon der..

Uansett vi skulle ha bryllupet på Hitra, men der har enkelte personer ikke hørt om service.. så etter en litt krass mail fra et hotell, velger vi nå å se på mulighetene for å ha bryllupet i Trondheim, da jeg er døpt i Strindheim (Moholt kirke) og sogner vel til den ved et evt bryllup i Trondheim.

Veldig interessert i å høre priser, frimurerlosjen er absolutt av interesse :)

Skrevet

SAS hotellet i Trondheim er jo også en fin plass å ha bryllup da.

I tillegg så har man Lian restaurant. Det er jo naturskjønne omgivelser der, og en fantastisk utsikt. (www.sansogsamling.no).

Vi hadde tenkt å ha bryllupet vårt der da vi skulle gifte oss i 2006, og prisen var ikke så ille. Siden vi flyttet til utlandet for en periode så holdt vi bryllupet der. Jeg kommer opprinnelig fra Trondheim.

Skrevet
Hm...vi skal ha bryllupet vårt på Frimurer losjen..og vi fikser ingenting av dette selv. De stiller med kokk, mat, drikke, servitører, bartender, pynter og rydder. Alt vi stiller med selv er bordpynt og kaker...:)

Vi har ingen bekjentskaper i Frimurerlosjen og tok bare kontakt med de via et nummer vi fant på nett. Vi skal være i en sidedel av bygget. Og ikke i selve storsalen....vet ikke hvor du var i bryllupet du snakker om?

Ser virkelig frem til dagen nå! :)

Ikke for å være slem mot noen, men jeg har vært i frimurerlogen 3 ganger og spist såkalt "staselig" middag. Denne har vært i standarden gatekjøkken:

Forrett: tørr canape med røkelaks og vassen eggerøre

Hovedrett: Supersalt kalvestek med poteter som smaker klor, brun, alt for salt saus og tyttebærsyltetøy på sånne små bokser med lokk til å rive av som man får på gatekjøkken

Dessert: Et eller annet som skal være cappuchino, men som smaker sukker med sukker på

Første gangen vi var der hadde de glemt å dekke på til 10 av gjestene. Andre gangen hadde de glemt vinglass.

Men, lokalene er fine.

Jeg ville uansett ikke anbefalt et bryllup på frimurerlogen i Trondheim...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...