Sekretæren Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Nå har jeg lest en knippe tråder her inne hvor det anbefales slankepreparater opp og ned i mente, og jeg må si jeg er en smule rystet over at det er så mange som er fullstendig likegyldig til hva disse pillene inneholder! Bare de virker!! Jeg har forståelse for de som har fått hjelp fra legen, og dermed får tett oppfølging (regner jeg med... håper jeg) med tanke på både pillene og selve kostholdet. Men andre igjen snakket om ting de kunne bestille fra både Sverige og USA, som ikke var lovlig i Norge, og noen hadde også tatt med piller hjem fra ferie. Det som sjokkerte meg mest var et innlegg hvor noen beskrev en 9 timer lang tur med ei venninne, som de kun var i stand til å gjennomføre fordi de hadde spist piller av noe slag. Jeg kan ikke tro noe annet enn at de var høye. I et annet innlegg var det en som sa rett ut at hun var villig til å gjøre mye for å gå ned i vekt, bare ikke trene. Jeg blir både skremt og irritert. Skremt fordi mange slike piller er direkte farlig. Irritert fordi det virket som om mange var NULL interressert i å tilegne seg kunnskap om kosthold, eller i det hele tatt å bevege på seg. Hva er greia? Vær så vennlig å fortell meg hvilke tanker du gjør deg idet du velger et slikt produkt, og hvordan du rettferdiggjør det ovenfor deg selv, og andre for den saks skyld. :klø:
Leo Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Jeg har lest de samme trådene og må si at jeg har stilt meg det samme spørsmålet! (Jeg må vel også si at jeg har stilt meg spørsmålet om hvorfor disse trådene får stå umoderert. De innholder jo til dels varme anbefalinger av medikamenter som er ulovlige i Norge...). Hva i all verden er det som får folk til å sette liv og helse på spill for å kanskje gå ned noen få kilo? Trådene inneholder jo ganske mange anbefalinger, så det burde jo være noen her som kunne ha fortalt hva det er som får folk til å gjøre dette, men jeg er redd vi aldri får noe svar ...
Gjest fragment Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Slike piller (som inneholder f.eks efedrin) er skumle saker, men jeg kan faktisk godt forstå at overvektige personer til slutt tyr til dette for å få fortgang i sakene. Jeg har selv en venninne som brukte dette i begynnelsen for å gå ned noen kilo. Ettersom dette selges lovlig i andre land virker det kanskje ikke så farlig, og det er jo ganske tydelig at det funker. Bivirkningene er muligens ikke det man tenker mest på når man er desperat etter å slanke seg...
Gjest -Maggie- Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Det er mye rart som selges mer eller mindre lovlig i andre land. Jeg kan faktisk ikke forstå at noen driter i bivirkninger for å gå ned i vekt. Èn ting hadde jo også vært dersom de det gjelder hadde satt seg skikkelig inn i tingene, visst hva de førte i seg, og så tatt et bevisst valg. Det blir enda verre i mine øyne når det virker som om folk ikke engang er interessert i hva produktet inneholder, eller gjerne vil tro på noe de har "hørt", men bare putter det i seg fordi det kanskje kan ha en effekt.
Gjest fragment Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Det er nok mange som har venner eller kjente som har prøvd slike preparater og lyktes med vektnedgangen, uten tydelige bivirkninger. Klart dette er fristende!
Gjest -Maggie- Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Det er greit at du mener det, men jeg er nå fortsatt uenig. Det er mange som bruker ulike varianter av narkotika også, uten voldsomme bivirkninger i starten, men jeg kan ikke si jeg er fristet likevel. Jeg synes det handler om å bruke hue.
Gjest fragment Skrevet 11. november 2008 #8 Skrevet 11. november 2008 Jeg sier ikke at alle blir fristet av det - selv kunne jeg aldri funnet på å bruke noe sånt. Men jeg kan forstå at noen blir det. Innerst inne vet man selvsagt at det er risikabelt å bruke slike preparater, men fornuften forsvinner vel gjerne raskt når man ser at det har en effekt. Og ja, det kan nok sammenlignes med det å bruke narkotika. Morsomt og fristende i begynnelsen ("mange andre bruker det jo!"), men så får du de negative virkningene i retur etter en stund.
Sekretæren Skrevet 11. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. november 2008 Jeg har selvsagt forstått at desperasjon er et vesentlig element her. Men man må jo gjøre seg noen tanker, vil jeg tro....? Vet at det er lite sannsynlig at folk vil dele disse tankene. Det kan kanskje være for privat, for ikke å snakke om ubevisst og kanskje til og med skambelagt, at det ikke er noe man deler åpent på et forum. Men hadde et aldri så lite håp siden det var flere som hadde delt sine erfaringer allerede.
Noli Skrevet 11. november 2008 #10 Skrevet 11. november 2008 Problemet er kanskje måten du stiller disse spørsmålene på, og til dels hvem som stiller dem. Du er veldig angripende i din tilnæring til problemet, og det gjør nok at folk ikke har så veldig lyst å svare. Jeg har aldri vært overvektig, jeg aner ikke hvordan det er. Derfor ser jeg heller ikke ned på mennesker som er overvektige. Mange av dem sier det er helt jævlig, og det tror jeg mer enn gjerne. Det er jo svært få som vil være overvektige, og jeg har ingen problemer med å forstå at folk blir desperate i sitt ønske om å bli normalvektige.
Sekretæren Skrevet 12. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. november 2008 Fordi jeg sa jeg ble irritert? Ja, kanskje litt for ærlig. Jeg får bare fortsette å spekulere for meg selv.
Noli Skrevet 12. november 2008 #12 Skrevet 12. november 2008 Det handler vel litt om å ha evnen til å møte folk der de er.
Sekretæren Skrevet 12. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 12. november 2008 Det var de andre trådenes karakter som fikk meg til å lure, og til å tro at noen ville svare. Men det er da opp til hver enkelt. Håper de etterhvert får den hjelpen de trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå