Gå til innhold

Å gjøre det slutt med kjæresten

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Jeg er en jente på 18 år som har vært sammen med typen i litt over to år. Vi har vel hatt det ok sammen, men jeg har slitt endel. Har visst lenge at vi ikke kommer til å være sammen for alltid, men har ikke greid å gjøre det slutt. Han elsker meg over alt - planlegger at vi skal flytte sammen osv.

Grunnen til at jeg vil ut er at han er en veldig kjedelig person - jeg rett og slett kjeder meg utrolig i forholdet. Jeg har rett og slett ikke følelser for ham lenger. Jeg vet at jeg har livet foran meg, at jeg kommer til å møte en som jeg kommer til å elske over alt.

Uansett, jeg vet jeg må gjøre det slutt - finne mot en eller aen plass. Men så har jeg lest endel på forumet, og alle sier at han fortjener en grunn. Men, hva kan jeg si er grunnen? Det holder jo ikke med at jeg ikke har følelser for ham lenger, etter som jeg har forstått? Utrolig vanskelig:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det holder i massevis å si at du ikke har følelser for han lengre. Det er det som er sannheten. Du kan ikke være sammen med en som du ikke har følelser for, så det er absolutt en gyldig grunn.

Du trenger ikke si at du synes han er kjedelig. Det er unødvendig sårende + at han da tror han kan få deg tilbake hvis han blir mindre kjedelig.

Lykke til. Det er ikke lett å slå opp :(

Skrevet

Klart det holder å si at du ikke har de rette følelsene for han lenger. Det er jo en ærlig sak. :)

Det er nok en veldig sårende og tung ting å få høre av kjæresten sin, men skjer det så skjed det, da er det bedre å si sannheten enn å komme med en hel masse unskyldninger.

Skrevet

Helt enig! Det holder fint å si at du ikke har følelser for han lengre. Det er jo sannheten. Sikkert ikke gøy å si det til noen men.. Bare vær ærlig med han!

Gjest anonym ts
Skrevet

Ok,, takk for svar:)

Vanskeligste valget jeg har tatt i hele mitt liv.. Men det er vel det som hører med å bli voksen.. Av og til skulle jeg ønske jeg var 5 år og eneste bekymringen var om jeg ikke kom til å få lørdagsgodt om jeg hadde gjort noe galt.

Skrevet

Uff..

Jeg har nettopp vært gjennom et brudd. Bare et par dager siden...

Han gjorde det slutt helt sånn plutselig.

Men han var ærlig, sa at han ikke følte noe for meg lenger.

Vi var i en rolig setting, bare oss to.

Vi snakket ut om det, og skilles som venner.

Tror nok det viktigste er at du er ærlig mot ham.

La ham reagere sånn som han føler at han må.

Selv om det er et vanskelig valg,

så må du gjøre det slutt når du ikke føler noe for ham.

For hans skyld.. Og selvsagt for din egen skyld

c_girl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...