Gå til innhold

Hotell i Stockholm?

Væren

Anbefalte innlegg

Min kjære har invitert meg på Stockholm weekend i august! :D

Nå har jeg surfet litt på nettet og lett etter hotell, og så kom jeg på at det finnes jo så mange kloke hoder her på KG!

Altså: Er det noen som har et fint/koselig/rent/passe dyrt hotell å anbefale i Stockholm? Vi har lyst å bo sentralt, altså i gåavstand til sentrum.

Er det noen som har bodd på Hotell Esplanade? Det virker så koselig!

Andre forslag?

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann hoppsann :)

Jeg skal også til Stockholm med kjæresten i august, og da skal vi bo på hotell Bentleys. Det ligger midt i Drottninggatan :briller:

De har tre typer dobbeltrom, økonomi, standard og superior, og prisene om sommeren er vel på *tenke* 799, 899 og 1049 kr/rom.

Litt dyrt, men da får du eget bad og frokost.

Bildene på hjemmesiden ser også veldig fine ut, men en vet vel aldri hvordan det blir...

Men, jeg gleder meg iallefall veldig, må bare klare meg uten kjæresten i fem uker først... :grine:

Hjemmesiden har forresten adresse : www.bentleys.nu

Håper du får en fin tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann hoppsann :)Bildene på hjemmesiden ser også veldig fine ut' date=' men en vet vel aldri hvordan det blir...[/quote']

Takk for tipset, Tuddelidu! Hotellet dere skal bo på ser virkelig fint ut, men det var egentlig litt dyrere enn jeg hadde tenkt meg - uten at det var avskrekkende, da. Håper dere også får en fin tur! :D

Takk for tipset til deg også, LilleBille! Disse sidene har jeg surfet på kryss og tvers de siste dagene! Vi kommer nok til å velge et av disse hotellene pga. a la carte pakken / Stockholmskortet. Det virker jo veldig bra!

Men det var det å bestemme seg for hotell, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Væren!

En ørliten kommentar; du sier at Tuddelidus forslag var litt dyrt, men da vil jeg bare minne deg om at prisene på siden LilleBille tipset om er pr. person i dobbeltrom. Du må huske på å doble prisen. Men som du sier; der jo mye mer med i pakken.

Ellers vil jeg si at Hotell Esplanade ser koselig ut, men jeg vet ikke noe om det. Jeg har ikke vært i Stockholm før, men har nå bestilt langweekend i sommer! Gleder meg for alle har sagt det er så koselig der!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Härligt med Weekend i Stockholm i augusti.

Jag letade efter hotell till mina norska svärföräldrar när de skulle komma på besök och de flesta hotell i Stockholm är dessvärre rätt så dyra. Jag hade svårt att hitta ett bra hotell som tog under 800 kr natten - och så hade ju svärmor lite krav, som svärmödrar ska... :wink:

Ett lite annorlunda tips är att boka rum (hytt/lugar) på ett norskt fartyg som tidigare gått på Hurtigrutten. Se hemsidan: http://www.rygerfjord.se/

Ha en trevlig tur till Stockholm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Scampi

Skal også dit i august, og vi skal bo på Royal Viking. Dette fordi de hadde et kjempefint innebasseng og ligger sentralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Åh, du kan glede deg! Stockholm er en fantastisk by - vi var der i pinsen og storkoste oss!!

Vi bodde på Hotel Amaranten - det er fint, men ligger ikke midt i hovedgatene, akkurat. Men vi var veldig fornøyde!

.. tenkte jeg bare skulle tipse deg om en hotell-hjelper på turistkontoret i Stockholm. Vi sendte mail dit, skrev hva vi ville betale og hvor mange vi var, og fikk et veldig godt tilbud. Det koster ingenting, fordi det er turistkontorets tjeneste.

De kan nås på mail [email protected]

Ha en kjempefin tur - gled deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, alle sammen!

Vi bestemte oss til slutt for hotell Esplanade, mest pga. beliggenheten. Det fantes saktens hotell som var vel så flotte men like billige. Selv om dette var helt OK i pris. 660 kroner pr natt pr. person i dobbeltrom. Det kom på godt og vel 2.600,- for helgen for oss to. Da er Stockholmskortet inkludert begge døgnene, og det koster 220 kroner pr. døgn pr. person å kjøpe. Så alt i alt var dette et OK alternativ for oss.

Jeg gleder meg veldig til denne helgen alene med min kjære; vi har bestemt oss for å bare være oss to, og ikke be med noen venner eller ta med barna. Skal bare kose oss og mest av alt nyte livet!

Har bare hørt skryt av Stockholm, og gleder meg utrolig til en helg i denne vakre hovedstaden!

Kom gjerne med tips til hva vi bør få med oss! Stockholmskortet inkluderer bl.a. 3 gratis båtturer, og masse museer etc, så det er sikkert nok å finne på!

Noen spesielle restauranter å anbefale, kanskje???

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt er billigere så :sjarmor: Koster 900 for 2 pers. i dobbeltrom *rekke tunge*

Nåja... Vi får forsåvidt ikke dette stockholmskortet da... Men...

Var i Stockholm på klassetur i 10., var veldig fint der :)

Vi var bl.a. på Gröna lund (kjempemoro) Det som for dere er litt dumt med dette, er at inngangen er inkl. i kortet, men ikke åkbandet, som koster nesten 250 kr :/

Men det er kanskje ikke aktuelt likevel

Ellers var vi på aquaria vattenmuseum, som var helt ok, men ikke kjempemorsomt eller no', og på Astrid Lingdren-musset, som var ganske morsomt (Ser nå at vi må være ganske barnslige... :) )

I tillegg shoppa vi selvsagt, og gutta dro for å kjøre go cart.

Denne gangen reiser jeg med kjæresten, men barnslige som vi er, blir det en tur innom gröna Lund, Skansen (dyreparken) og et (mini?) hotell-badeland, Vanadis hotell & bad.

Dette var kanskje totalt uinteressant for folk som ikke er så barnslige som oss, men jeg får det iallefall moro :sjarmor:

Dette er imidlertid ikke nok for å dekke seks (nesten) hele dager, så jeg vil også gjerne ha tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal nok ikke være så barnslige, men det hørtes jo herlig ut, da! :ler:

Skal drive rundt og se på livet, vi! Ta noen båt- og spaserturer og masse pub-til-pub, det ser jeg for meg! Og så noen museer og restaurantbesøk!

Men vi kommer til Arlanda sent fredag kveld, og er nok ikke på hotellet før i 22 tida. Derfor blir det bare to dager på oss. Kan ikke legge opp til masse program på den korte tiden, tenker jeg.

Skansen er vel kanskje noe for oss "voksne" også? Eller? Mannen min har vært på Wasa museet før, og har lyst å gå dit igjen. Andre museer som kan anbefales?

Hva er gøy/billig/spesielt å shoppe i Stockholm? Er det dyrt der? Sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite tips från en inföding... hoppas att jag inte öser allt för mycket över er, jag bara skriver för att ge lite idéer. :)

På www.alltomstockholm.se kan ni hitta lite om vad som händer i stan.

Skansen är inte bara en djurpark, det är ett rätt så stort område med gamla hus från delar av Sverige där gammal svensk kultur och gammalt liv finns bevarat. På Skansen finns även ett fint akvarium (inte för fiskar utan för reptiler, apor, spindlar etc), det kostar extra men kan vara värt det. Skansen tar dock flera timmar att besöka och det kanske tar för mycket från er weekend. Se mer www.skansen.se

Ett intressant museum att besöka är Halwyska palatset som ligger nära Berzelii park, det är ett gammalt hem (palats) från Grevinnan de Halwy som samlade på saker kring sekelskiftet. Hela hennes hem och samlingar är bevarade. Det är konst, porslin, instrument etc. Jag tror att man måste boka guidad tur där men det kan det vara värt.

På kajen vid Stockholms Stadshus går turistbåtar som kan ta er på en guidad tur under Stockholms broar - både fint och intressant.

Wasamuseet är ju en klassiker som inte behöver någon vidare presentation.

Ta en glass/is eller kaffe i Kungsträdgården och titta på folk som njuter av vädret.

Det finns gott om shopping, både dyrt och billigt. Om du shoppar kring Biblioteksgatan och Birger Jarlsgatan så hittar du de där dyra märkesbutikerna á la 5th Avenue. Om du däremot söker dig bort mot Drottninggatan, Sergelgatan och gatorna där i kring har du både bra och billiga butiker (och en del riktigt "billiga" turistshopper med dålig kvalitet).

Ett besök till Gamla Stan är ett sånt där "måste". På Västerlånggatan som är den stora turist och shoppinggatan hittar du en massa turistbutiker och annat, men om du söker dig in i gränder och parallellgator finns det både antikvariat och hantverksbutiker. I gamla stan finns det gott om gamla källarvalv från 1200-1400 talet att fika eller äta lunch i. Anbefalles.

Är ni intresserade av kyrkor kan Storkyrkan vid slottet vara värt ett besök.

Slottet har flera museer att besöka, både livrustkammaren (rustningar mm) och rundvisningar. Vid 12-13 på söndagar är det stor vaktavlösning - en typisk turistgrej.

För middag finns det många alternativ - även de dyrare alternativen är prisvärda med norsk jämförelse. Lite annorlunda kan vara Restaurang Gondolen vid Slussen, den "hänger" under en gångbro som går ut till en hiss. Fin utsikt och fin mat.

Är ni ute efter riktigt fina restauranger är det bara att fråga på hotellet - eller i Sverigehuset som ligger mittemot NK, vid Kungsträdgården.

Går ni på en "vanlig" restaurang kan ni få en köttbit för mellan 80 och 150 svenska kronor.

Pub-till-pub besök är trevligt, för detta är kanske Söder och Götgatsbacken (Götgatan) bäst. Börja vid Slussen och följ gatan mot Medborgarplatsen - eller tvärt om. Gott om pubar och liv.

Finare ställen hittar du på Stureplan, det är mer fancy, dyrare och garanterat kö.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Furstina!

Du verden, som du har lagt deg i selen, da! For et langt og interessant innlegg! Dette skal jeg jammen skrive ut før jeg drar!

Ekstra hyggelig å få tips fra en ekte innfødt! Og så må jeg bare fortelle deg at jeg også har svensk blod i årene, riktignok noen generasjoner tilbake, men etternavnet mitt er svensk, og jeg er STOLT av det! Så det, så! :wink:

God kram från

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Måtte innom og lete etter Furstina's innlegg for å skrive det ut!

Til helgen drar jeg til Stockholm, og gleder meg veldig! Bare synd at det er en vanlig weekend, og ikke laaaaang/oval weekend... :cry:

Neste gang jeg skal ut og reise skal jeg ha en fredag eller mandag på kjøpet, for det er litt trist å ankomme hotellet i Stockholm ved 22 tiden fredag kveld, og måtte gjøre seg klar for hjemreise søndag ettermiddag!

Stockholm virker jo utrolig stort og mangfoldig, når jeg har surfet litt rundt på aktuelle sider om Nordens Venedig, blir jeg nesten forvirret! Her finnes jo det meste! Virker som om det finnes restauranter, kroer, barer og dansesteder i ulike kategorier over hele byen. Vondt å velge!

Må ha med meg de båtturene som "Stockholm à la Carte" kortet inkluderer (3 turer), litt shopping i Gamla stan, Grøna Lunds tivoli og Djurgården, Wasamuseet. Og så litt mat og øl innimellom! :ler:

Andre gode ideer eller konkrete tips mottas med takk!

Klem fra snart reiseklar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scandichotellet som heter Sergel Plaza ligger ypperlig til i parallellgaten til den største gågaten, og veldig nært Gamla Stan. REnt og pent er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

:D Jeg og min elskede hadde en fantastisk helg i Stockholm!!!

Jeg er forelsket, bergtatt og må tilbake om ikke alt for lenge! For en herlig by!

Jeg har lett for å føle meg forkommen og liten i en storby, men i Stockholm var det en helt utrolig atmosfære, byen er så utrolig vakker og full av historie og sjarm, at den har stjålet mitt hjerte!

På lørdagen vandret vi rundt i Gamla stan hele formiddagen, tittet innom i små, trivelige butikker, spiste lunsj og drakk øl på trivelige uterestauranter. Stor utendørs konsert med mange av Sveriges mest kjente artister i Kungsträdgården om kvelden. 3 timer med kjempebra musikk, og mange tusen mennesker, barn som voksne, samlet ute i den flotte sommerkvelden!

Søndag var det tur med båt rundt Djurgården, før vi tok den gamle Djurgårdslinjen, nr 7, til Djurgården hvor vi besøkte Vasamuseet og Vasaskipet, Grøna Lund hvor vi spiste pizza og drakk øl, og så Junibacken, da... - bare måtte innom en liten tur barndommens rike før vi satte kursen hjemover...

En Stockholmstur anbefales på det varmeste!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Härligt att ni trivdes i Stockholm!

Jag ska kanske ta med min egen man på en weekend-tur i vår egen stad snart. Det låter ju helt fantastiskt. :)

Annars längtar VI till Oslo igen. Vi har många romantiska minnen från Oslo, tågperrongen på Oslo Central, promenader på Oslos gator, en liten tur med t-banan till Holmenkollen och picknick en söndagmorgon i Sofienbergsparken. (allt blir romantiskt när man är ny-kära)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...