Gjest Kimmy Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Jeg har en hel hylle full av kokebøker, det finnes tusenvis av gode oppskrifter på nett og her på KG er det mange gode tips å finne. Likevel står jeg helt motløs på kjøkkenet hver ettermiddag og lurer på hva jeg skal lage til middag. Jeg mangler rett og slett motivasjon, og vil helst ikke ha noe mer avansert enn en ferdigpizza som kan puttes rett i ovnen. Vanligvis er jeg veldig glad i å lage mat, og eksperimenterer mye. Men nå er jeg skikkelig lei. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få opp motivasjonen igjen? Eventuelt tips om retter som er nesten like enkle og raske som ferdigretter?
Gjest Eurydike Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Tips til raske middager: -Enkle pastaretter som blir ferdige på den tiden det tar å koke pasta. Feks puttanesca, carbonara eller denne her: Kok fullkornspasta. Surr hvitløk og chili raskt i olivenolje, tilsett strimlet kyllingfilet og surr et par minutter til, ha så i hakkede klasetomater, kapers og oliven, kok 4-5 min, rør inn en bunt hakket bladpersille og ferdigkokt pasta, og server med parmesandryss. -Wok av alle slag. - Fileter! Genial fastfood. Feks stekt lakse- eller torskefilet og ertepuré (gi frosne erter og et hvitløkfedd et oppkok, hell av vann, kjør med stavmikser med en skje crème fraîche og salt/pepper), med litt stekt bacon på om du vil. Stekt kyllingfilet og blandet grønn salat med avokado og valnøtter. Eller rett og slett en biff med superenkelt tilbehør. Good Food er også et fint sted å hente inspirasjon til hverdagsmat, du kan feks søke etter kun retter som er ferdige på 20 minutter eller mindre.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Kjenner meg igjen her...vil anbefale en kokebok jeg så med middager på 15 min, alternativt kan du spesialisere deg på middager med få ingredienser. Anbefaler: - Laksefilet, stekes, krydres med sitronpepper, creme fraishe tilsettes og 2 ss soyasaus tilsettes og alt kokes par minutter. Serveres med kokte poteter - Kokt kolje med eggesmør og erter - Kyllingfilet i biter stekes, tilsettes et glass med saus, indisk eller fløte, serveres med ris eller poteter - Suppepose med godt brød
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå