Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange forhold har opp- og nedturer, og heldigvis er det sånn at mange klarer å kjempe seg ut av bølgedalen og få det bra sammen igjen. Men, når vet man at oppturen aldri kommer til å komme?

Hva mener dere; etter hvor lang tid med et dårlig forhold må man innse at det ikke kommer til å bli bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man "vet" at oppturen aldri kommer, så har man vel allerede gitt opp. Skal oppturen komme, så må man kjempe - ikke gi opp.

Dessuten handler det ikke så mye om tid. Men hvor mye man har kjempet - og om begge to har kjempet.

Skrevet

At man kjemper tok jeg egentlig som en forutsetning, men det formidlet jeg jo ikke til dere. Tenkte mer på hvor lenge man skal fortsette å kjempe hvis oppturen aldri kommer? Seks måneder? Et år? Tre år? Fem år?

Skrevet

Men kjemper han også? Eller kun du?

Skrevet

Han sier han kjemper, det føles ikke som om han kjemper. For min del er det over tre år siden det begynte å gå dårlig, men jeg klarer aldri å komme til den endelige beslutningen om at nå er det slutt. Begynner likevel å tenke at etter tre år er det vel ikke store sjansen for at det noen sinne skal bli bra igjen. Orker ikke kaste bort alle 20-åra mine på et dårlig forhold hvis det uansett blir slutt på et eller annet tidspunkt, da vil jeg heller være singel og ha det moro (har vært i forholdet siden jeg var 16). Samtidig har jeg fremdeles et slags håp om at det skal gå bedre om jeg bare holder ut litt til, han er jo en så stor del av meg.

Skrevet

Sånn følte jeg det også i mitt forrige forhold. At det var bare jeg som kjempet. Men jeg tok feil der. Jeg innser i ettertid at han kjempet han og, for vår skyld! Men dessverre så var det for seint og det endte med brudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...