Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo :)

Har bare noen få spørsmål.. Hvor mange skritt bør man ha på en skritteller iløpet av en dag for at det skal gi uttelling?

Og er det noen som vet sånn ca hvor mange kalorier en voksen person bør få i seg iløpet av en dag? Eller ihvertfall hvor mange som er for mye? :)

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifoelge min soester som bruker skritteller saa er det anbefalt aa gaa 10.000 skritt per dag.

Ifoelge forskning er 1.600 kalorier for lite per dag, saa min anbefaling er aa ikke spise saa mye mindre enn 1.800 kalorier (eller enda bedre, ikke telle kaloriene i det hele tatt), men aa passe paa at man spiser seg passe mett og har et sunt og variert kosthold.

Skrevet

Ok :)

Takk for svar :) Jeg bare lurte på det med kaloriene fordi at jeg meldte meg inn i Grete Rodhe's vektklubb for å se hvor mange kalorier jeg spiser hver dag.. Så fikk jeg jo fram et tall, men det sa meg ingenting når jeg ikke viste hva som er normalt :fnise:

Skrevet
Ok :)

Takk for svar :) Jeg bare lurte på det med kaloriene fordi at jeg meldte meg inn i Grete Rodhe's vektklubb for å se hvor mange kalorier jeg spiser hver dag.. Så fikk jeg jo fram et tall, men det sa meg ingenting når jeg ikke viste hva som er normalt :fnise:

Om jeg ikke husker feil pleier 'normalt' aa vaere et sted mellom 2.000 og 2.500 kalorier til vanlig.

Personlig mener jeg man boer spise saa mye at man foeler seg opplagt og vel, uten aa bekymre seg allverdens for hvor mange kalorier det er, og heller passe paa hva man putter inn i munnen og at det ikke blir for mye av noe. Altsaa, man boer tenke over hva man spiser, men det er ikke noedvendig aa maale hver eneste lille kalori.

Skrevet

Nei jeg er ikke inne på den kalorimålingen, og har ikke tenkt å bli det heller :fnise: Bare litt gøy å følge med :)

Jeg har begynt på kostholdsendringer nå siden jeg fikk påvist diabetes for ca 3 uker siden, og da er det litt greit å følge med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...