Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal søke på en lederstilling som er utlyst internt på jobben min. Jeg har aldri søkt på en "intern stilling" før så lurer egentlig på om søknaden skal se annerledes ut enn ved vanlig søknadsskriving?

Jeg skal ikke legge ved noen papirer siden de har alt fra før, og fikk beskjed om å bare henvise til allerede innleverte papirer. Noen som har forslag til en god formulering?

De formelle kravene for utdanning oppfyller jeg, så er det noen vits i å skrive noe om dette?

De kjenner meg jo så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg. Nøkkelordene i annonsen er "inovativ/nytenkende, samarbeid og serviceinnstilling".

Jeg har blitt oppfordret av direktøren til å søke, så jeg vet jeg er kvalifisert, men har problemer med å formulere en søknad til noen som allerede kjenner meg i jobbsituasjon..

:sukk:

Skrevet

Dessuten, jeg er bare 23 og har ingen ledererfaring fra før i jobbsituasjon. Har vært elevrådsleder, russepresident osv på skolen, og er nå styreleder i borettslaget jeg bor i. Er disse tingene verdt å nevne eller blir det helt på jordet?

Jeg MÅ være smart her siden jeg må danke ut flere med mye lenger fartstid enn meg.

Skrevet

Når det utlyses stillinger internt der jeg jobber, bruker de bare å skrive at de søker på stillingen - det er bare for å ha det på papiret at stillingen er søkt på, alle de andre opplysningene har jo arbeidsgiver fra før.

Har du opplysninger om kvalifikasjoner som arbeidsgiver ikke vet om, ville jeg tatt en prat med den som er ansvarlig for ansettelsen, gjort oppmerksom på dem og spurt om du burde ta dem med i den formelle søknaden. Da får du også sondert terrenget litt og kan få vite mer om hvilke sjanser du har.

Skrevet

Jeg hadde en kjapp samtale med sjefen om dette og han ville visst ha en "skikkelig" søknad. Skal kjøres intervjurunder også, selv om jeg jobber i en forholdsvis liten bedrift og han kjenner godt til hvordan jeg jobber og mine egenskaper.

Hmm.. *tenke tenke*

Skrevet

Jeg ville definitivt lagt litt arbeid i søknaden, ikke bare skrevet at "jeg søker jobben".

Skriv hvorfor du søker på den og på hvilken måte du vil kunne bidra i stillingen. Hvis dere har målplaner og en uttalt strategi som er relevant kan du også trekke inn hvordan du kan bidra til den.

Skrevet

Jeg har søkt på interne jobber før, og skrevet en "vanlig" søknad med CV. (Men ikke levert med papirer)

Bedre å ta med for mye enn for lite vil jeg si, mao ikke bare skrive "jeg søker på jobben". Det kommer også litt an på type jobb, er det en "større" jobb tar det seg bedre ut med en skikkelig søknad, selv om de kjenner deg i jobbsammenheng.

(En fordel med dette er at du kan vise til positive resultater internt)

Skrevet

Nå har jeg begynt å skrive ned for hånd på papir, men tror dette blir altfor langt. Hittil er jeg på halvannen håndskrevet side, og mye av det er egentlig hva jeg føler kan forbedres her (noe den nye stillingen gjelder), men det er vel ikke relevant for søknaden!

Max 1 side er vel normalt for en søknad?

At dette skulle være så vanskelig da.. :sur::murvegg:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...