Gå til innhold

Oppi gave eskene:)

Fremhevede innlegg

Gjest Elastica
Skrevet
Roselys er en ganske god idé. Såfremt det ikke går utover dokurvene eller den frie baren, selvsagt. Men du har store esker, sier du? Du kan jo stappe de fulle av alle mulige ting! :tommelsmil: Hvorfor begrense seg til roselys? Selv har jeg blitt invitert i et bryllup der det sånn halvveis er lovet designersaker til alle gjestene. *drømme* :fnise:

:fnise:

Vi gleder oss alle sammen. Husk å skrive foretrukken designer når dere leverer svarslippen, så blir det ikke så vanskelig for bryllupsplanleggeren vår.

Vi har bestilt medaljonger med bilde av oss som brudepar til damene, og slipsnål med monogrammet vårt på til mennene.

Litt koselig for gjestene at de kan få et minne fra bryllupet vårt, sånn at de tenker på begivenheten hver gang de bruker medaljongen/slipsnåla.

Er koselig å gjøre noe for andre da. :)

Jeg har et sånt monogram som jeg fikk i et bryllup en gang. Problemet var at jeg hadde den medaljongen på meg i et annet bryllup, og da ble jeg tilsnakket av brudens mor som mente jeg tor fokuset vekk fra datteren hennes. Makan.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi har bestilt medaljonger med bilde av oss som brudepar til damene, og slipsnål med monogrammet vårt på til mennene.

Litt koselig for gjestene at de kan få et minne fra bryllupet vårt, sånn at de tenker på begivenheten hver gang de bruker medaljongen/slipsnåla.

Er koselig å gjøre noe for andre da. :)

Jeg håper du tuller nå???? :sjokkert::sjokkert::sjokkert:

Det er søren meg den teiteste favour jeg har hørt om. Hva med å gi dem en reklameplakat med bilde av dere på til å klistre på bilen?

Fra spøk til revolver. Har du virkelig gjort det.....? Avbestill hvis du har mulighet. Gå heller for personlige m&m eller lovehearts hvis du MÅ ha en personlig favour. Dette trenger ikke gjestene drasse på i evighet etter bryllupet. Husk at dette er ikke gjestenes største dag i livet, de ser det ikke på samme måte som du...

Skrevet

Er det egentlig noen som liker love hearts? Noen over 10 år, altså

Gjest LindaKristin
Skrevet

Jeg ELSKER lovehearts :popcorn: Jeg er 27.

Skrevet

Hmm, jeg liker det egentlig veldig godt, men de må være ganske porøse og ikke harde. ;) Jeg vet imidlertid ikke om jeg hadde syntes det var så veldig stas i bryllup, særlig ikke når det er andre gode ting å spise der.

Skrevet
Husk å skrive foretrukken designer når dere leverer svarslippen, så blir det ikke så vanskelig for bryllupsplanleggeren vår.

Kan jeg få gavekort istedenfor? Er så vanskelig å bestemme seg.

Skrevet

Forresten: Den beste gjestegaven jeg har fått er en halvflaske rødvin brygget på det vinslottet vi var på.

Skrevet

Egentlig synes jeg gjestegaver er en nesten-uskikk. Litt som halloween - at noen så det på film en gang - og nå må plutselig alle. Vi har vel ikke noen tradisjon med det her, og det ligger et skremmende potensiale i dette, som med monogrambrosjer- og mansjettknapper, til å få et ellers elegant bryllup til å få et litt trailertrashy ferniss. (Sorry, men ingen mannfolk med et minimum av selvrespekt bruker mansjettknapper med andre enn sitt eget monogram?!)

Hvis man på død og liv skal gi en slik gjestegave, bør det enten ha en underholdningsverdi, en nytteverdi eller være noe som minner om begivenheten. Underholdningsverdi, blir type lovehearts eller sånne monogramdrops (reklamedrops) som de håndlager inne i Svolvær. Og når det gjelder minner, vil ofte fotos funke best. Men når folk er gjester, i finklær uten lommer, er det faktisk bedre å få et takkesett i posten. Takk for gaven, kanskje noen fotos fra vielsen og festen, i et hendig format som er så lettgjemt at det ikke blir kastet. Gjerne med en liten håndskrevet side. Mer personlig sånn. Legg gjerne med en tepose og noe å bite i, som ikke smelter. Da forlenger du opplevelsen, og de kan minnes en hyggelig kveld.

Men den beste gjestegaven leste jeg om i en annen tråd her på KG. En sånn reisetannbørste med ei lita tannkremtube, en plastkam eller hårbørste, våtservietter, mintpastiller blablabla, og andre nyttige småting for tilreisende, som er borte fra hjemmet sitt. Det vil også vise at vertskapet tenker på gjestenes ve og vel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...