Gå til innhold

"Hvorfor fortjener akkurat du å vinne" konkurranse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nok en gang svart rett på tre spørsmål i en konkurranse for så få forespørselen "hvorfor skal akkurat du vinne denne premien". Som regel kommer jeg ikke på noe annet enn at det helt sikkert finnes folk som helt sikkert kunne trengt "spa-oppholdet" bedre enn meg. Og ikke er jeg kreativ nok til og skrive noe bedre enn "fordi det hadde vært fint". Hvorfor kan ikke konkurranser være slik at de vilkårlig trekker ut en av de som har svart rett istedenfor å velge den som har mest kreative grunn til og vinne. Er det bare meg som reagerer på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, æsj. Må finne på noe sjæl for å få noe igjen, lizm.

Skrevet

jeg liker heller ikke slike konkurranser..

Og de som "fortjener" det mest ,skriver de faktisk inn at de har mistet et familiemedlem, eller at de er deprimert og ville ha hjulpet med et spaopphold.. Eller at de går på trygd eller lignende..?

Det er jo selvfølgelig veldig trist, men blir det ikke bare enda mer trist å skal skrive inn til slike konkurranser og nevne grunnen til de fortjener å vinne..

Skrevet

Skjønner ironien til Gus, men sånn så en konkurranse her en dag: Hvorfor fortjener du å vinne 10 par sko. Ex Jeg har brukt opp mine sko på å danse salsa. Alså hvor mange nordmenn bruker opp skorna sine på å danse Salsa? Syns ikke en trenger en annen grunn enn å svare rett for å vinne. Har en ikke gjort en innsats for å vinne da?

Skrevet
Skjønner ironien til Gus, men sånn så en konkurranse her en dag: Hvorfor fortjener du å vinne 10 par sko. Ex Jeg har brukt opp mine sko på å danse salsa. Alså hvor mange nordmenn bruker opp skorna sine på å danse Salsa? Syns ikke en trenger en annen grunn enn å svare rett for å vinne. Har en ikke gjort en innsats for å vinne da?

Grunnen er vel ofte at de ønsker seg noe de kan bruke i markedsføringen. De får både tilbakemelding på hvorfor "folk flest" ønsker seg det produktet og på alternative grunner/bruksområder de ikke har tenkt på.

Skrevet
Har nok en gang svart rett på tre spørsmål i en konkurranse for så få forespørselen "hvorfor skal akkurat du vinne denne premien". Som regel kommer jeg ikke på noe annet enn at det helt sikkert finnes folk som helt sikkert kunne trengt "spa-oppholdet" bedre enn meg. Og ikke er jeg kreativ nok til og skrive noe bedre enn "fordi det hadde vært fint". Hvorfor kan ikke konkurranser være slik at de vilkårlig trekker ut en av de som har svart rett istedenfor å velge den som har mest kreative grunn til og vinne. Er det bare meg som reagerer på det?

Det skyldes at bedrifter er nødt til å gjøre det slik pga markedsføringsloven. Dersom det er mange med riktig svar skal man ikke kunne trekke en vinner vilkårlig, en vinner skal ha gjort seg fortjent til premien. Tro meg, mange bedrifter hadde også foretrukket å kunne trekke en vinner ;)

Skrevet
Det skyldes at bedrifter er nødt til å gjøre det slik pga markedsføringsloven.

Interessant. Hadde det gått under lotteriloven ellers?

Skrevet

Okei men da skjønner jeg det. Var ikke klar over at det fantes en slik lov. Hehe hyggelig jobb de har som må gå gjennom alle svarene de får inn..

Skrevet
jeg liker heller ikke slike konkurranser..

Og de som "fortjener" det mest ,skriver de faktisk inn at de har mistet et familiemedlem, eller at de er deprimert og ville ha hjulpet med et spaopphold.. Eller at de går på trygd eller lignende..?

Det er jo selvfølgelig veldig trist, men blir det ikke bare enda mer trist å skal skrive inn til slike konkurranser og nevne grunnen til de fortjener å vinne..

Jeg har vunnet et par slike konkurranser. Nå skal jeg avsløre det superhemmelige trikset :fnise: Jeg skriver på rim. Skikkelig teite rim i den hensikt å få vedkommende som leser til å begynne å le :sjenert:

Gjest frisk fisk
Skrevet

Jeg vant en sydentur en gang med en slik konkurranse. Har tenkt å bruke samme argument på andre konkurranser, så jeg kan ikke røpe hva begrunnelsen var.

• 2 uker senere...
Gjest greit nok
Skrevet

Jeg ELSKER ferdighetskonkurranser der man enten må begrunne noe, være kreativ, ha god hukommelse eller å være raskest til noe. Vinner minst to konkurranser årlig ved hjelp av såkale ferdigheter. Og jeg synes også at dette er mest rettferdig. Fordrar ikke konkurranser med vilkårlige vinnere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...