Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Hei. Som overskrifta sier så lurer jeg på hva slags poteter som er best til ribba, som ikke koker i stykker. I fjor brukte jeg mandelpotet, men det ble jo bare grøt. Poetene må tåle å kokes uten skall. En ting er sikkert, mandelpotet står ikke på menyen i år, selv om de er veldig gode! Hva bruker dere?
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Dette hører hjemme på matforumet! Dette er jo et spørsmål som ang. jula. Istedet for å leke "kg-politi", kan du la være å svare, eller svare direkte på spørsmålet... Jeg bruker Pimpernell (tror jeg det heter) Men jeg har også hørt at du kan ha i litt edikk i vannet, så blir det ikke mos av potene. Jeg har ikke prøvd dette selv.
Alvelin Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Kerrs Pink er veldig gode. Asterix koker ikke så lett i stykker Et tips til alle er å koke potetene i god tid og bare til de er nesten ferdige... slå av vannet og pakk hele kjelen inn i et stort ullteppe. Så kan de stå å etterkoke inne i ullteppet. Da går de ikke i stykker og blir helt perfekte! De kan stå slik i flere timer uten å bli kalde. Da kan man også få ledig plass på komfyren til alt det andre.
Mamma1 Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Bruker alltid mandelpoteter vi, de har aldri kokt i stykker. Noe annet enn mandelpotet hadde blitt nedtur for meg..
Gjest Wind Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Tror også mine foreldre bruker mandelpotet. Har aldri kokt i stykker så vidt jeg vet. Kanskje det kommer an på kvalitet? Ellers er det vel bare å prøve seg fram i forkant med å koke forskjellige potettyper til middag uten skall?
Mamma1 Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Desrom man bruker rist til mandelpotetene så koker de ikke i stykker. Ellers går det helt fint å koke de i vann, på vanblig måte, bare man er ekstra påpasselig med å sjekke de.
Jinx Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Mandelpotet. Men de skal ikke koke lenge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå