gerotten Skrevet 10. november 2008 #1 Del Skrevet 10. november 2008 HJELP! Jeg har funnet den store kjærligheten i Berlin. Skal flytte dit i Februar og må skaffe meg en jobb, men for å klare det, må jeg jo lære tysk. Har lite kunnskaper, men jeg har godt språkøre og kan forstå dset meste av tysk. Noen som vet om noen gode språkkurs? kankje over nettet er best, jobber svært mye og har lite med tid.. På forhånd takk for hjelp, er desperat!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #2 Del Skrevet 10. november 2008 HJELP! Jeg har funnet den store kjærligheten i Berlin. Skal flytte dit i Februar og må skaffe meg en jobb, men for å klare det, må jeg jo lære tysk. Har lite kunnskaper, men jeg har godt språkøre og kan forstå dset meste av tysk. Noen som vet om noen gode språkkurs? kankje over nettet er best, jobber svært mye og har lite med tid.. På forhånd takk for hjelp, er desperat!! Språkkurs er IKKE den rette veien å gå. På 8 måneder lærte jeg meg nok tysk til å kunne forsto tv-serier dubbet på tysk som Sopranos, Dexter og diverse annet, i tillegg til å kunne lese aviser og ungdomsbøker. Slik gjorde jeg det: - Lærte meg grunnleggende gramatikk (skal ikke ta mer enn noen timer). - Leste barnebøker og oversatte alle ordene jeg kan, for så å pugge dem til jeg kunne alt. Pugget mellom 20 og 30 gloser dagen. - Etter å ha mestret barnebøker, avanserte jeg til bøker og kortere internettartikler, samtidig som jeg lastet ned tegnefilmer på tysk fra nettet. Siden jeg brukte for å oversette tyske gloser: www.dict.cc Bøker på tysk kan fåes på Deichmanske i byen, eller Goethe Instituttet på Grønland. Bor du utenfor Oslo må du nesten handle bøker på amazon.de - men det er fryktelig billig og koster null i toll og avgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belit Skrevet 10. november 2008 #3 Del Skrevet 10. november 2008 Dødsmye respekt for innleggeren "gjest". Dette er måten å gjøre det på. Hardt og målrettet arbeid og pugging. Det går også an å låne kassett/CD-kurs på bibliotek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 10. november 2008 #4 Del Skrevet 10. november 2008 Gramatikken er verst, men siden du forstår en del tysk, som du sier, har du sikkert skjønt at glosene er enkle. Tror greia er som gjest sier; lær det selv. Pugg i vei. Tyskere er fantastisk tålmodige og vil nok være overbærende angående gramatikken en stund Sukk, du er heldig som skal flytte til Berlin. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gerotten Skrevet 11. november 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 11. november 2008 Gramatikken er verst, men siden du forstår en del tysk, som du sier, har du sikkert skjønt at glosene er enkle. Tror greia er som gjest sier; lær det selv. Pugg i vei. Tyskere er fantastisk tålmodige og vil nok være overbærende angående gramatikken en stund Sukk, du er heldig som skal flytte til Berlin. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gerotten Skrevet 11. november 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 11. november 2008 Hmm..takk folkens, håper dere har rett.. Det må gå sinnsykt kjapt for jeg trenger jobb Noen som vet hvordan det er å flytte til tyskland med hensyn til jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #7 Del Skrevet 12. november 2008 Hmm..takk folkens, håper dere har rett.. Det må gå sinnsykt kjapt for jeg trenger jobb Noen som vet hvordan det er å flytte til tyskland med hensyn til jobb? Tyskland har et råttent arbeidsmarked som er på vei ned. det du gjør nå er mildt sagt latterlig. Å flytte til et annet land, når du ennå ikke har lært språket eller funnet deg jobb er latterlig. Vet du hvor mange innvandrere det er i Tyskland? Vet du hvor høy arbeidsledigheten er? du er ikke den eneste som drar dit for å prøve lykken. Kjæresten din burde heller flyttet til Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gerotten Skrevet 12. november 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg vet at det blir tøft. Skulle ønske han ville komme hit ja, men det er det liten mulighet for. Kanskje det er verdt forsøket å prøve å snakke litt med han.. Det er helt klart lettere for han å komme hit ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #9 Del Skrevet 4. januar 2020 Hvordan gikk det? Anonymkode: 9f08c...962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå