Gå til innhold

Hva ber dere om hjelp til av forlovere/brudpiker osv.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i den heldige situasjon at jeg skal ha hele 4brudepiker og en forlover. Vi er en spleisa gjeng med venninner, og å velge ut en av de hadde vært umulig!

De ønsker alle å delta og hjelpe meg mest mulig under både planlegging og gjennomførelsen selve dagen. Jeg takker ja til dette, det kan kanskje hjelpe meg å roe nervene litt for om noe skulle gå galt?

For å hjelpe jentene mine tenkte jeg å lage en liste over hva jeg hadde vært takknemmelig for å få hjelp til, så kan de innbyrdes bestemme hvem som gjør hva.

Har dere tips og råd til hva som kan være lurt av meg å "sette vekk" til disse jentene? De er absolutte til å stole på :)

Her er foreløpig liste så skjønner dere hva jeg mener:

Dette trenger jeg hjelp til i forkant, og under selve bryllupet

Pynting av lokale. 1.etg til fredagssammenkomsten, 2.etg til bryllupsdagen. Finne på no sprell for bryllupsgjestene? (sanger, leker, osv.. )

Fredagen:

-Servere en velkomstdrink, både med og uten alkohol. (lages på forhånd)

-Plukke opp hvem som kjører, kan noen sitte på med andre hjem?

-Toastmaster presenterer seg selv, og gir beskjed om at suppen er servert.

-Passe på at det hele tiden står nok mat og drikke fremme.

-Rydde opp det groveste, evt. sette på vask?

Lørdagen:

-vekke meg og roe nervene!!! Ikke få meg til å gråte :)

-være med til frisøren, hjelpe på med kjole. Huske på at jeg har med meg alt!

-Fikse transport t/r frisør, kirke? Ha kontroll på Kurt og brudebuketten..

-Gå inn i kirka først, være med på bilder på kirketrappa

-ta imot gjestene ved lokalet. Være orientert om hva er hvor, bordplan osv.

-servere gløgg og pepperkaker. Fruktfat i gangen. Dette må fikses på kjøkkenet.

-pakke opp gaver! Fikse gavebord..

-be servitørene sette frem maten.

-fortelle gjestene at vi er på vei. Org. Fyrverkeri?

-Toastmaster ønsker velkommen til bords.

-sjekke litt rundt på matbordet, er alt som det skal? Evt. Gi beskjed til servitørene hva vi mangler, osv.. Hjelpe til hvis noe skjærer seg!

-Brudevals. Kom på gulvet etter vi er ferdige, få igang dansen!

-når bandet er ferdige å spille, ha et lite øye med musikken, lydnivå osv.

-slukke og tenne på nye lys ved behov.

-pakke inn gaver, losse ut i biler?

Søndag:

-møt opp litt før de andre og sett frem koltbordrestene.

-nyte maten og fyllesjuka! :)

Mandag---> opprydding for den som kan. Vi skal ikke vaske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...