MiAmore83 Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Jeg er i den heldige situasjon at jeg skal ha hele 4brudepiker og en forlover. Vi er en spleisa gjeng med venninner, og å velge ut en av de hadde vært umulig! De ønsker alle å delta og hjelpe meg mest mulig under både planlegging og gjennomførelsen selve dagen. Jeg takker ja til dette, det kan kanskje hjelpe meg å roe nervene litt for om noe skulle gå galt? For å hjelpe jentene mine tenkte jeg å lage en liste over hva jeg hadde vært takknemmelig for å få hjelp til, så kan de innbyrdes bestemme hvem som gjør hva. Har dere tips og råd til hva som kan være lurt av meg å "sette vekk" til disse jentene? De er absolutte til å stole på Her er foreløpig liste så skjønner dere hva jeg mener: Dette trenger jeg hjelp til i forkant, og under selve bryllupet Pynting av lokale. 1.etg til fredagssammenkomsten, 2.etg til bryllupsdagen. Finne på no sprell for bryllupsgjestene? (sanger, leker, osv.. ) Fredagen: -Servere en velkomstdrink, både med og uten alkohol. (lages på forhånd) -Plukke opp hvem som kjører, kan noen sitte på med andre hjem? -Toastmaster presenterer seg selv, og gir beskjed om at suppen er servert. -Passe på at det hele tiden står nok mat og drikke fremme. -Rydde opp det groveste, evt. sette på vask? Lørdagen: -vekke meg og roe nervene!!! Ikke få meg til å gråte -være med til frisøren, hjelpe på med kjole. Huske på at jeg har med meg alt! -Fikse transport t/r frisør, kirke? Ha kontroll på Kurt og brudebuketten.. -Gå inn i kirka først, være med på bilder på kirketrappa -ta imot gjestene ved lokalet. Være orientert om hva er hvor, bordplan osv. -servere gløgg og pepperkaker. Fruktfat i gangen. Dette må fikses på kjøkkenet. -pakke opp gaver! Fikse gavebord.. -be servitørene sette frem maten. -fortelle gjestene at vi er på vei. Org. Fyrverkeri? -Toastmaster ønsker velkommen til bords. -sjekke litt rundt på matbordet, er alt som det skal? Evt. Gi beskjed til servitørene hva vi mangler, osv.. Hjelpe til hvis noe skjærer seg! -Brudevals. Kom på gulvet etter vi er ferdige, få igang dansen! -når bandet er ferdige å spille, ha et lite øye med musikken, lydnivå osv. -slukke og tenne på nye lys ved behov. -pakke inn gaver, losse ut i biler? Søndag: -møt opp litt før de andre og sett frem koltbordrestene. -nyte maten og fyllesjuka! Mandag---> opprydding for den som kan. Vi skal ikke vaske!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå