Gå til innhold

Sexpress..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_frustrert
Skrevet

Jeg er ei jente på 25 år, vel etablert med samboer. Han jobber i Nordsjøen, og er borte i 2 uker av gangen, før han kommer hjem i tre uker. Jeg synes det går helt fint, vi rekker liksom å savne hverandre, så vi går ikke lei. Vi har vært sammen i tre år, og skal gifte oss til våren.

Ok, over til "problemet". Jeg eier ikke sexlyst. Jeg kan ikke huske sist jeg ble ordentlig kåt helt av meg selv. Når jeg og sambo har sex er alt bare flott, han er dritbra i senga, og jeg kommer omtrent hver gang. Men jeg tar initiativ kun av dårlig samvittighet, ikke fordi "lysten kommer over meg". (vi har sex ca 3 ganger i uka når han er hjemme). Når vi kommer i gagn, blir jeg kåt, men dørstokkmila er laaang..

Ok, så er det greit å ha sex når han er hjemme, men når han er borte er jeg helt asexuell. Jeg tenker ikke på sex, og jeg fingrer aldri (ja, jeg kan gi meg selv orgasme). Og det passer meg helt fint! Jeg ser på det som en deilig pause fra all sexen. :sjenert:

Men sånn i det siste har han begynt å skrive sexy ting på msn, og det virker som om hen vil ha msn-sex, hvis dere skjønner. Og så vil han at jeg skal sende sexy bilder av meg selv, og nå vil han at jeg skal kjøpe en dildo å bruke når han er borte.

Men jeg liker ikke å ljuge til han, og liksom late som om jeg driver å fingrer flere ganger i uka når han er borte, men det virker som om han gjerne vil tro det. og vi har snakka litt om at jeg ikke har så mye lyst.

Kan hen ikke bare la meg være i fred? Jeg har jo sex med han ofte nok, må det være et press når jeg er alene oxo? :sukk:

Dumme samfunnet som gjør det unormalt å ikke ha lyst på sex i alle former flere ganger om dagen... :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du p-piller eller antidepressive? Da er det vanlig å miste lysten.

Jeg tror heller ikke det er vanlig å gå rundt å ha lyst til enhver tid. Man er sliten og tenker ikke på sex hele døgnet selv om media får folk til å tro at om man ikke har sex 3-4 ganger pr uker så har man et dårlig forhold.

Her i huset har vi sex en gang pr uke, og det holder for min samboer. Jeg må jo bare innstille meg etter det, for å tvinge han til å ha mer sex enn han har lyst til blir unaturlig. Så er der en ubalanse får den andre nesten bare godta det, da tvang ikke øker lysten heller :)

Du bør fortelle han hvordan du føler det. Så slipper du presset.

Gjest TS gjest_frustrert
Skrevet

Jeg går på p-pillen. Mye av problemet ligger vel i at jeg vet at han blir "lei seg" av å tenke på at jeg ikke er et sexuelt vesen.. Vi har snakka om det, og han sier at han forstår, men jeg vet ikke om han egentlig skjønner. Jeg kunne fint hatt et forhold helt uten sex, selv om jeg synes det er digg når vi er i gang altså.

Jeg synes bare det er litt unødvendi å jobbe med lysten når han ikke er hjemme, jeg får mer ut av å jogge en tur enn av noen orgasmer. Jeg mener, det er godt med orgasme, men det er ikke såå stas. Gøyere å jogge eller shoppe eller danse liksom.. :sjenert:

Skrevet (endret)

Jeg sluttet med pillen i mai etter å ha gått på den i mange mange år. Mer enn et tiår. Jeg skjønte først da for en innvirkning de hadde på hormonene, psyken, sexlysten og ikke minst humøret. Jeg anbefaler å vurdere det i allefall :)

edit: skriveleif

Endret av Lissi
Skrevet
Jeg sluttet med pillen i mai etter å ha gått på den i mange mange år. Mer enn et tiår. Jeg skjønte først da for en innvirkning de hadde på hormonene, psyken, sexlysten og ikke minst humøret. Jeg anbefaler Greit å vurdere det i allefall :)

Bruker du noen annen form for prevansjon istedet? Sliter også med p piller, men finner ikke noe annet som passer meg liksom...

Skrevet

Så lenge sexlivet med han fungerer ser jeg ikke noen grunn til at du skal presse deg selv til å ha sex når du er alene.

Skrevet
Bruker du noen annen form for prevansjon istedet? Sliter også med p piller, men finner ikke noe annet som passer meg liksom...

Jeg er gravid :ler: Men vi bruker gummi som prevensjon ellers. Det blir mindre gris og han holder lenger :ler:

Helt ærlig, kjenner dere virkelig gummien? Mange sier det er så ekkelt! Jeg legger ikke merke til det!

Skrevet
Jeg går på p-pillen. Mye av problemet ligger vel i at jeg vet at han blir "lei seg" av å tenke på at jeg ikke er et sexuelt vesen.. Vi har snakka om det, og han sier at han forstår, men jeg vet ikke om han egentlig skjønner. Jeg kunne fint hatt et forhold helt uten sex, selv om jeg synes det er digg når vi er i gang altså.

Jeg synes bare det er litt unødvendi å jobbe med lysten når han ikke er hjemme, jeg får mer ut av å jogge en tur enn av noen orgasmer. Jeg mener, det er godt med orgasme, men det er ikke såå stas. Gøyere å jogge eller shoppe eller danse liksom.. :sjenert:

Fikk lyst til å skrive litt om mine erfaringer når jeg leste innlegget ditt. Når du sier du ikke er et seksuelt vesen, har jeg lyst til å spørre: har det vært slik hele livet? Kan du huske tilbake til tenåra - hadde du lyst da?

Hvis svaret er at du aldri har hatt så veldig sterke drifter, så er det kanskje noe både du og samboern å slå dere til ro med.

I så fall er det veldig viktig at du ikke går på akkord med deg selv, for da havner du i en negativ spiral hvor lysten blir mindre og mindre! F.eks. det å ta initiativ av dårlig samvittighet. Det tror jeg ikke er sunt i lengden, og kan ødelegge seksualiteten du faktisk har.

Jeg har alltid hatt mange fantastier og kost med meg selv fra jeg var barn. Derfor vet jeg at jeg har en grunnleggende sexlyst. Men da jeg gikk på p-piller i flere år, så var lysten nærmest ikke-eksisterende. Det var et ork at kjæresten ville ha sex, og jeg var så og si aldri våt. (Det var spesielt Nuva-ring som fikk meg til å miste lysta)

Men da jeg slutta på p-piller for et år siden og begynte med Pearly (temperaturmåling), så har lysta tatt helt av! Jeg fantaserer når kjæresten ikke er her, og jeg er kåt på ham når vi er sammen.

Derfor: slutt med p-pillene! Du er i et fast forhold, så Pearly kan være ideelt for deg hvis du har noenlunde regelmessig syklus.

Jeg vil også tipse deg til å stimulere fantasien din litt. Hva er det som tenner deg når du først tenner? Hva med å tenke på erotiske historier, evt. lese erotiske noveller på nettet? Jo mer du tenker på sex, jo mer får du lyst på det. Det er iallefall min erfaring! :jepp:

Grunnen til at jeg ikke råder deg til bare å jogge deg en tur istedenfor, er at det seksuelle er en viktig faktor i de fleste forhold. Og jeg har troa på at man kan "trene" opp sexlysta også, akkurat som andre muskler! Men selvfølgelig: hormoner har mye å si, så slutt på p-piller!

Jeg gir deg gjerne mer informasjon om Pearly hvis du ønsker det.

Gjest TS gjest_frustrert
Skrevet
Fikk lyst til å skrive litt om mine erfaringer når jeg leste innlegget ditt. Når du sier du ikke er et seksuelt vesen, har jeg lyst til å spørre: har det vært slik hele livet? Kan du huske tilbake til tenåra - hadde du lyst da?

Hvis svaret er at du aldri har hatt så veldig sterke drifter, så er det kanskje noe både du og samboern å slå dere til ro med.

I så fall er det veldig viktig at du ikke går på akkord med deg selv, for da havner du i en negativ spiral hvor lysten blir mindre og mindre! F.eks. det å ta initiativ av dårlig samvittighet. Det tror jeg ikke er sunt i lengden, og kan ødelegge seksualiteten du faktisk har.

Jeg har alltid hatt mange fantastier og kost med meg selv fra jeg var barn. Derfor vet jeg at jeg har en grunnleggende sexlyst. Men da jeg gikk på p-piller i flere år, så var lysten nærmest ikke-eksisterende. Det var et ork at kjæresten ville ha sex, og jeg var så og si aldri våt. (Det var spesielt Nuva-ring som fikk meg til å miste lysta)

Men da jeg slutta på p-piller for et år siden og begynte med Pearly (temperaturmåling), så har lysta tatt helt av! Jeg fantaserer når kjæresten ikke er her, og jeg er kåt på ham når vi er sammen.

Derfor: slutt med p-pillene! Du er i et fast forhold, så Pearly kan være ideelt for deg hvis du har noenlunde regelmessig syklus.

Jeg vil også tipse deg til å stimulere fantasien din litt. Hva er det som tenner deg når du først tenner? Hva med å tenke på erotiske historier, evt. lese erotiske noveller på nettet? Jo mer du tenker på sex, jo mer får du lyst på det. Det er iallefall min erfaring! :jepp:

Grunnen til at jeg ikke råder deg til bare å jogge deg en tur istedenfor, er at det seksuelle er en viktig faktor i de fleste forhold. Og jeg har troa på at man kan "trene" opp sexlysta også, akkurat som andre muskler! Men selvfølgelig: hormoner har mye å si, så slutt på p-piller!

Jeg gir deg gjerne mer informasjon om Pearly hvis du ønsker det.

Takk for svar alle sammen forresten!

Jeg var vedig kåt i tenåra husker jeg, da ”måtte” jeg komme flere ganger om dagen. Så jeg har vel kanskje grunnleggende sexlyst på en måte. Jeg blir lett våt, og får lett orgasme, så det er ikke det som er problemet.

Har tenkt litt på å slutte med pillene, men den pearly-metoden vet jeg ikke helt.. Jeg hadde regelmessig mens, har alltid hatt det, men har droppa ”sukkerpillene” lenge nå, så jeg vet ikke. Det er så dumt å få mensen f.eks når han kommer hjem. (kjører IKKe brannbil!) Hvordan funker pearly på det? Er det ikke sånn at man ikke kan ha sex sånn flere dager i strekk pga eggløsning eller noe? (haha.. Kanskje dette nettopp er tingen..) :ler:

Jeg vet at man kan trene opp lysten, men det funker jo bra nok (ok, så hadde det vært greit å få vill lyst på sambo innimellom) når vi er sammen, og jeg vet ikke jeg… Ser som sagt ikke det som noe negativt å ikke tenke på sex når jeg er alene..

Skrevet
Takk for svar alle sammen forresten!

Jeg var vedig kåt i tenåra husker jeg, da ”måtte” jeg komme flere ganger om dagen. Så jeg har vel kanskje grunnleggende sexlyst på en måte. Jeg blir lett våt, og får lett orgasme, så det er ikke det som er problemet.

Har tenkt litt på å slutte med pillene, men den pearly-metoden vet jeg ikke helt.. Jeg hadde regelmessig mens, har alltid hatt det, men har droppa ”sukkerpillene” lenge nå, så jeg vet ikke. Det er så dumt å få mensen f.eks når han kommer hjem. (kjører IKKe brannbil!) Hvordan funker pearly på det? Er det ikke sånn at man ikke kan ha sex sånn flere dager i strekk pga eggløsning eller noe? (haha.. Kanskje dette nettopp er tingen..) :ler:

Jeg vet at man kan trene opp lysten, men det funker jo bra nok (ok, så hadde det vært greit å få vill lyst på sambo innimellom) når vi er sammen, og jeg vet ikke jeg… Ser som sagt ikke det som noe negativt å ikke tenke på sex når jeg er alene..

Kvinnekroppen er slik at man kan ha ubeskyttet sex ca. 3 uker i mnd og så er det ca. 8 dager hvor man er "rød". Det er dagene før og rett etter eggløsning, og da må man evt. bruke kondom. Det er noen som er avholdende i denne perioden også, vet jeg.

Dette er en metode som funker veldig bra for meg, for vi har ingen problemer med å ha sex når jeg har mensen (blør ikke så mye). Men klart: det er jo litt mer krevende enn p-piller. Og hvis du ikke liker å ha mensen, så er det kanskje ikke metoden for deg.

Du sier at det ikke er så negativt for deg at du ikke har lyst når du er alene, men at det er samboern som vil det. Vel, da har du jo to alternativer. Du kan enten si til ham at du ikke har lyst alene, men setter pris på den sexen dere har sammen. Eller så kan du prøve å få mer lyst når du er alene også, for så å muligens "ta av" når dere er sammen.

Uansett så er det iallefall viktig å være "tro" mot seg selv, og å ikke gå på akkord med følelsene! For det å ha sex fordi han vil og fordi du har dårlig samvittighet, det kommer til å være ødeleggende i lengden.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Jeg er sånn selv, har ikke lyst på sex noen gang utenom når jeg ligger i senga med mannen. Gidder absolutt ikke "trene" meg selv opp til å bli kåt og ha sex når jeg i utgangspunktet ikke har lyst eller behov. Skjønner ikke hva folk stresser med, en MÅ liksom ha sex så og så ofte og ta helt av med leketøy og msn og det ene med det andre. Kan ikke denne kvinnen få lov til å være slik hun er og ha de behovene HUN har? Kos deg med andre ting når mannen er borte du hvis det gir deg mest!

Skrevet

Oppretta du en NY tråd om dette? Hva var galt med den gamle, likte du ikke svarene?

Skrevet
Oppretta du en NY tråd om dette? Hva var galt med den gamle, likte du ikke svarene?

snakker du til meg?

Skrevet
Bruker du p-piller eller antidepressive? Da er det vanlig å miste lysten.

Jeg tror heller ikke det er vanlig å gå rundt å ha lyst til enhver tid. Man er sliten og tenker ikke på sex hele døgnet selv om media får folk til å tro at om man ikke har sex 3-4 ganger pr uker så har man et dårlig forhold.

Her i huset har vi sex en gang pr uke, og det holder for min samboer. Jeg må jo bare innstille meg etter det, for å tvinge han til å ha mer sex enn han har lyst til blir unaturlig. Så er der en ubalanse får den andre nesten bare godta det, da tvang ikke øker lysten heller :)

Du bør fortelle han hvordan du føler det. Så slipper du presset.

Slik har vi det også, vi kaller det småbarnsfasen. Den begynner å gå over nå. :-)

Skrevet

da hater jeg småbarns fasen.. Med en gang jeg tar på samboeren når vi har lagt oss, får jeg "det blir ikke noe på deg" slengt i trynet.. Drittlei! 3 år med slikt, hmmm....

Gjest TS gjest-frustrert
Skrevet

:fnise:

Neinei! Jeg bare visste ikke hvilket forum jeg skulle poste det i.. så jeg posta det i begge. Tusen takk bfor svar alle sammen, jeg tror jeg skal snakke litt med han når han kommer hjem, han får vel leve med det, og heller se på red tube eller noe når han er borte. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...