Gå til innhold

Skilte foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til alle dere som har skilte foreldre og med foreldre som kanskje er oppigjen gifte.

Jeg har skilte foreldre og begge foreldrene mine har nye partnere. Hva i all verden skal jeg gjøre med bordplasseringen på borde sammen med oss (altså brudeparet)

Foreldrene mine er ikke uvenner, men likevel krever min mor å få sitte med sin nye mann og ikke ved min far.

Hva er vanlig bordplassering, vi har tenkt å ha et langbord for vi (brudeparet) sitter med foreldre og forlovere og rundbord med gjestene.

Noen gode ideer hvordan man skal klare å løse noe slik? Jeg og forloveden min har grublet oss halv ihjel i helgen og trenger noen gode forlag.

Hvordan løste dere det, dere med skilte foreldre?

:klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde problemer med denne også. Fikk en bo k i gave av min far, skikk og bruk. synes det var veldig godt beskrevet der.

Ved skilte foreldre så skal nye partnere sitte andre steder enn hoved bordet. Mor av bruden sitter med far av brudgom..ect.

Sånn løser vi det. Og jeg har snakket med min famile, og alle er enige. Det blir mer naturlig. (for oss)

Skrevet

Vi løser det sånn at vi har forloverne våre ved siden av oss på hovebordet, med deres følge. Resten, inklusive foreldre, plasserer vi på småbord rundt omkring. Vi følte det ble lettest sånn. Skulle vi hatt foreldre på samme bord som oss ville vi nok ikke blandet nye og gamle par.

Kanskje en plassering slik som denne vil funke?

Brudgommens far med nytt følge, brudens far med nytt følge, bruden, brudgommen, brudgommens mor med nytt følge, brudens mor med nytt følge.

Da følger man selvfølgelig ikke reglene for skikk og brud at foreldre og dine nye svigerforeldre skal ha hverandre til partnere, men det gjør det kanskje lettere... :) iallefall hvis dere føler dere knyttet til deres steforeldre og ikek ønsker å spre dem ut i periferen...

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar.

Jeg er veldig knyttet til mine steforeldre, så det er ikke så veldig koselig å sette dem blandt de andre gjestene, likevel så vil jeg har min biologiske mor og far ved min side.. hihi.. jeg er super vanskelig, vil ha i pose og sekk :ler:

Skal lese litt skikk og bruk også på hva som er vanlig.

Skrevet

Både jeg og mannen har skilte foreldre, vi satt slik:

svigerfars kone - svigerfar - min mor - mannen - jeg - min far - svigermor - svigermors mann - min fars kone

De som ikke fikk sitte ved siden av hverandre var da min far og hans kone, som i stedet hadde svigermors mann til bords. (Disse satt da rundt et hjørne, så de var ikke langt unna hverandre likevel.) Vi gjorde alle fornøyde, samtidig som vi hadde den tradisjonelle plasseringen. (Mamma hadde ikke noen offisiell mann/kjæreste akkurat da.)

I deres tilfelle ville jeg kanskje satt

din mors mann - din mor - svigerfar - deg - din mann - svigermor - din far - din fars kone

forutsatt at dine svigerforeldre er gift. Vanligvis er det brudens foreldre som sitter "rundt" brudeparet, men hvis de helst vil sitte ved siden av sine partnere er det vel bedre å gjøre det slik.

Skrevet

Lady Lovelace, det var et veldig godt oppsett! Takk skal du ha! Vi har vært inne på noe lignende, mikse og trikse litt. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...