B.A. Skrevet 23. november 2008 #21 Skrevet 23. november 2008 Ts. du får høre mye forkjellig her, men som du spør skal du få svar. Sikkert ikke svarene du ønsker deg. Ja alle mennesker har forskjellig sexlyst, det er helt normalt. Kanskje det bare er en periode for deg. Ble du tent av han tidligere i forholdet? Hva har i så fall forandret seg? Msn sex, frekke bilder og meldinger syns jeg absolutt ikke gjør noe. Kan kanskje til og med være lettere for dere, en får ofte luftet fantasier en ellers ikke ville nevnt for partneren, og om du ikke er så kåt den dagen så kan du skrive en frekk melding uansett.Det kan jo hende at det faktisk vil gjøre deg mer kåt etterhvert, og uansett vil nok typen like det. Når man er borte fra hverandre i en lengre periode kan det ofte slite på forholdet, men typen din tar tak i det og prøver nye ting. Du burde også prøve det før du sier det ikke funker for deg.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #22 Skrevet 24. november 2008 Jeg vil ikke anbefale å late som om sexlysten din er større enn den vrkelig er. Det kan oppfattes ubehagelig for deg og skuffende for han som da ikke får sine forventninger innfridd. Jeg vet hvordan det er å ha en kåt fyr på telefonene mens jeg hadde mest lyst til å file tåneglene mine. Det er ugreit å late som om en er kåt. Hans seksualitet ble påtrengende og jeg fikk enda mindre lyst.
Gjest Gjest_Bea_* Skrevet 24. november 2008 #23 Skrevet 24. november 2008 Det er jo greit at du ikke har sexlyst når du ikke er sammen med mannen din. Man er forskjellig på det området. Men det høres ganske kjedelig ut. Du er kanskje ikke forelsket i han? Den seksuelle spenningen er jo en stor del av forelskelsen - ikke minst når man er fra hverandre, sender hverandre meldinger, snakker på telefonen, osv. Denne spenningen bør man prøve å ta vare på utover i forholdet også, for å gi krydder i hverdagene. Men hvis det ikke gir deg noe, så skal du jo selvsagt bare la være. Men jeg ville syntes det var kjedelig om partneren min var så lite lysten. Det kan ikke være at du hemmer deg på noen måte p.g.a. oppdragelse eller kulturell påvirkning? F.eks. at "pene piker ikke skal ta på seg selv", at det "å være sammen med en mann er det eneste riktige". Slike tanker kan være ganske ubevisst hos noen jenter.
FantasDick Skrevet 24. november 2008 #24 Skrevet 24. november 2008 Skjønner ærlig talt ikke denne opphausinga av et relativt vanlig "problem"? Kanskje TS har en periode med mindre sexlyst enn tidligere? Kanskje hun har hatt like "lav" sexlyst hele tiden, mens mannen har fått større? Hun sier jo at han i det siste har begynt å hinte om at han kunne tenke seg noen sexy tastetrykk og kanskje bilder over WLM? Det høres i alle fall ut for meg som at han ikke har "mast" like mye på henne tidligere, men at dette er noe nytt fra hans side. Skal hun da tilpasse seg han og være med på "leken" når hun ikke har lyst? Jeg synes ikke du skal gjøre noe du ikke har lyst til, for å tekkes/tilfredsstille han, TS. Håper dere snakker ordentlig sammen om dette og kommer til enighet. Jeg kunne godt tenke meg noen sexy MMS og SMS fra forloveden min, når vi ikke er sammen, men han har ikke noen interesse av det. Helt greit for meg, og jeg forsøker selvfølgelig ikke å presse han til det. Jeg kunne godt tenke meg at han bandt meg fast og hadde røff sex med meg, gjerne med bind for øynene mine, men den type sex er ikke noe for han, og jeg forsøker selvfølgelig ikke å presse han til det. Trodde virkelig sånt hørte med i et sunt og godt forhold, jeg.
Gjest Gjest_tussa_* Skrevet 25. november 2008 #25 Skrevet 25. november 2008 Greit, gjør nå ikke noe du ikke vil. Men ,jeg vet ikke hvordan jeg skal si dette uten at det høres forferdelig ut. jeg har også lite lyst... men jeg har så lyst til å ha lyst, og jeg nekter at det skal ødelegge forholdet. Jeg syns han er verdens peneste sexy mann og jeg vet jo at alle har sine behov ( ja, faktisk du og ) så hvis man sier seg enig i å være i et forhold, så synes jeg det er en ( her kommer det jeg er redd for å si ) PLIKT i å være aktiv på det området, fordi den andre personen har jo lyst på deg og dette sammen med DEG, og at hvis man da skal bynne å bli vrang å si at man ikke vil i 5 måneder , ja unnskyld meg men da legger man litt opp til det selv. Det er kanskje fælt å si det og jeg er litt overrasket over meg selv, men jeg synes det er rimelig. Forhold = sex . Ingen sex ? singel. Man kan IKKE forvente at en person man har et forhold med aksepterer lite lyst og villighet over lang tid.
FantasDick Skrevet 25. november 2008 #26 Skrevet 25. november 2008 Vel, Tussa, jeg kan vel si meg enig i at det ikke er helt heldig å "bli vrang" og ikke vil ha sex på 5 mnd, hvis man ellers hadde et nogenlunde aktivt sexliv, men jeg mener fremdeles at den ene parten ikke skal måtte gjøre noe h*n ikke vil - hvis ikke burde h*n dumpes. Jeg og forloveden min har fram til nylig hatt en svært aktivt og velfungerende sexliv, selv om jeg har hatt "for mye" lyst. Etter slutt på p-sprøyte og testing av diverse p-piller har all lyst forsvunnet. Vi har nå hatt sex 4 ganger på 4 mnd. Jeg er like sjokkert som min forlovede! Burde han dumpe meg, eller frarøver jeg hans rett til et tilfredsstillende sexliv? I så tilfelle er jeg om mulig enda mer sjokkert. Vi er hundre prosent sikre på at dette er en "periode" og han takler fint et par mnd med lite(!) sex, fordi, som han selv sier - sex er ikke alt. Jeg hadde i alle fall følt meg rimelig verdiløs om han hadde dumpet meg fordi vi hadde sex 4 ganger i mnd, og ikke 4 ganger om dagen - i en periode.
Polarbear Skrevet 25. november 2008 #27 Skrevet 25. november 2008 Er helt enig med dalieo, "mange teite svar her". Og den som sa at du burde tenke deg om 3-4-5-6 ganger før hun svarer ja i kirka, - jeg syns du gjør det rette her! I stedet for å bare tenke at du pga ditt problem ikke kan gifte deg med han (absurd..) så tar du opp problemet, med deg selv og t.o.m på KF! Jeg syns det er helt fantastisk gjort av deg, og det at du skal prate med han om det er bare enda bedre. Syns ikke du virker svak/underdanig i det hele tatt, det hadde du vært om du hadde "tvingt" deg selv til å ha mer sex enn du vil ha!! Herregud jente, om du ikke vil ha mer sex, så er det sånn du føler det. Om han vil ha mer, og om du vil prøve å forandre det, søke råd, og snakke med han om det for at det skal bli bedre, så er det bare kjempeflott. Stå på!! Og masse lykke til!!
Gjest Gjest_TUSSA_* Skrevet 25. november 2008 #28 Skrevet 25. november 2008 Vel, Tussa, jeg kan vel si meg enig i at det ikke er helt heldig å "bli vrang" og ikke vil ha sex på 5 mnd, hvis man ellers hadde et nogenlunde aktivt sexliv, men jeg mener fremdeles at den ene parten ikke skal måtte gjøre noe h*n ikke vil - hvis ikke burde h*n dumpes. Jeg og forloveden min har fram til nylig hatt en svært aktivt og velfungerende sexliv, selv om jeg har hatt "for mye" lyst. Etter slutt på p-sprøyte og testing av diverse p-piller har all lyst forsvunnet. Vi har nå hatt sex 4 ganger på 4 mnd. Jeg er like sjokkert som min forlovede! Burde han dumpe meg, eller frarøver jeg hans rett til et tilfredsstillende sexliv? I så tilfelle er jeg om mulig enda mer sjokkert. Vi er hundre prosent sikre på at dette er en "periode" og han takler fint et par mnd med lite(!) sex, fordi, som han selv sier - sex er ikke alt. Jeg hadde i alle fall følt meg rimelig verdiløs om han hadde dumpet meg fordi vi hadde sex 4 ganger i mnd, og ikke 4 ganger om dagen - i en periode. Er helt enig med deg! Har selv vært i denne "perioden" med lite sex, men som du og nevner at dere har snakket om det og at dere er enige om at dette må være en periode. Jeg får inntrykk av at TS ikke tar det opp men lar det flyte uten å nevne det for han ? Det er da det kan bli problemer ut av dette. Som jeg også skrev, jeg sliter med liten lyst, og jeg av alle vet hvor plagsomt dette er ( man har jo lyst til å ha lyst! ) og jeg er fullstendig enig med deg vedr at selvfølgelig, 1 gang per mnd i 4 mnd er jo ikke mye men når man har snakket sammen og begge er med på at dette er en fase som går over, og det vises aksept for det av begge parter, da er det jo ikke noe problem. Stillhet derimot, er verste fiende.
Eplekake Skrevet 25. november 2008 #29 Skrevet 25. november 2008 Sikkert gutta på plattformen i Nordsjøen som sitter og koker i hop noen røverhistorier om hvor innmari kåte og kule og lengtende damene deres er og så blir han sikkert bare påvirket. å kringkaste at man har sex i alle tenkelige og utenkelige former er så vanlig for tiden at man kan risikere å bli sett på som unormal fordi man ikke vil ta seksuelle bilder av seg selv eller more seg med dildoer. Om det ikke er noe for deg er det bare å la være. Han vil vel ikke at du skal gjøre noe som du ikke liker eller synes er ubehagelig? Det ville i alle fall ikke jeg at min kjære skulle ha gjort om jeg var aldri så kåt. Mange klemmer
Annikken Skrevet 26. november 2008 #30 Skrevet 26. november 2008 (endret) Jeg syns jenter som ikke vil ha sex eller ikke noe stort sexbehov bør si ifra dette til de mennene de vurderer å bli sammen med så tidlig som mulig. Da kan dere heller lete etter en mann som heller ikke vil ha sex. De mennene som vil ha mye sex kan da også finne likesinnede jenter. Åssen skal man vite sånt på forhånd? Kanskje man får MER lyst med den riktige personen? Kanskje man aldri har hatt kjæreste? Sikkert gutta på plattformen i Nordsjøen som sitter og koker i hop noen røverhistorier om hvor innmari kåte og kule og lengtende damene deres er og så blir han sikkert bare påvirket. å kringkaste at man har sex i alle tenkelige og utenkelige former er så vanlig for tiden at man kan risikere å bli sett på som unormal fordi man ikke vil ta seksuelle bilder av seg selv eller more seg med dildoer. Tror dette er et poeng. Det kan være et ganske kraftig språk i enkelte yrkesgrupper. Har opplevd det selv. Tror ikke halvparten hadde et så utsvevet sexliv som de hevdet. Jeg tror mye av poenget her er at menn er så jævlig gode på å bli hverdagslige. Jenter ønsker å reoppleve slik de hadde det under forelskelsen, da man var kåt hele dagen og klar når som helst. Under forelskelsen føler man som oftest at man har truffet den "riktige" personen, som svarer "riktig" på alt man spør han om. Etter hvert viser også mannen seg at han kanskje ikke er den han gir seg ut for å være. Han predikerer at han er renslig og liker å ha det sånn någenlunde ryddig rundt seg - til slutt er det du som vasker de slitne boxerne hans, må mase på at han skal vaske badet - han "ser" ikke noen ting, og du føler seg som en hushjelp. I tillegg virker det som om han er likeglad bare du setter deg på han og spinner en runde - han trenger ikke være "i humør" i det hele tatt, mens det betyr alt for deg - og han skjønner selvfølgelig ikke åssen det går an "å være sånn". Da man ble forelsket, var han den tøffeste, men samtidig mykeste, mest macho (på en bra måte) og ansvarsfulle "bli far til mine barn"-person. Når vi tar han til sengs, vil vi føle dette igjen, og det resulterer ofte i at han bør ikke nylig ha gjort noe som brister illusjonen av at han fremdeles er den riktige mannen. Med andre ord - det er ikke noe vits i å "banke på døra" når man har rasert samtlige oppfatninger om seg selv som et skikkelig og ansvarsfullt mannfolk. Da man var forelsket, pratet man også mye. Dag og natt, om hverandres drømmer og forhåpninger. Da hevdet han hardnakket at han "liker å prate". Nå utveksler dere tre ord hver dag, og gjerne om praktiske ting. Ethvert forsøk på å tenne et lys og sette seg ned og prate litt, blir avbrutt med ønsker om filmtitting eller annet som involverer oppmerksomhet rundt et tredje objekt. Så gjentar dette seg i en eneste runddans, selv etter gjentatte forsøk på å forklare at han gjerne må holde litt mer orden, vise deg litt mer oppmerksomhet og "være mer romantisk". Til slutt har det gått tre uker uten noe som helst, han blir bare surere og surerer og unngår deg desto mer, og avtaler å heller henge med kameratene i helga enn deg. Og så kommer det fram at han mener "dere har for lite sex" og at han føler at du ikke har lyst på ham lenger. (Også har vi dem som tar den fine "vi har for lite sex og det er din skyld, skjerp deg", det har vi vel alle opplevd før eller siden.) Dette er hvertfall min oppsummering - vet ikke om andre føler seg litt i samme kategori. Oss som ikke tør å true med at redusert ansvarsfull mannlighet fører til mindre sengehygge fordi det er umoralsk og får oss til å framstille oss selv om jævla pripne kjærringer med støv på hjernen. Endret 26. november 2008 av Annikken
Gjest Gjest_Enig_* Skrevet 26. november 2008 #31 Skrevet 26. november 2008 Åssen skal man vite sånt på forhånd? Kanskje man får MER lyst med den riktige personen? Kanskje man aldri har hatt kjæreste? Tror dette er et poeng. Det kan være et ganske kraftig språk i enkelte yrkesgrupper. Har opplevd det selv. Tror ikke halvparten hadde et så utsvevet sexliv som de hevdet. Jeg tror mye av poenget her er at menn er så jævlig gode på å bli hverdagslige. Jenter ønsker å reoppleve slik de hadde det under forelskelsen, da man var kåt hele dagen og klar når som helst. Under forelskelsen føler man som oftest at man har truffet den "riktige" personen, som svarer "riktig" på alt man spør han om. Etter hvert viser også mannen seg at han kanskje ikke er den han gir seg ut for å være. Han predikerer at han er renslig og liker å ha det sånn någenlunde ryddig rundt seg - til slutt er det du som vasker de slitne boxerne hans, må mase på at han skal vaske badet - han "ser" ikke noen ting, og du føler seg som en hushjelp. I tillegg virker det som om han er likeglad bare du setter deg på han og spinner en runde - han trenger ikke være "i humør" i det hele tatt, mens det betyr alt for deg - og han skjønner selvfølgelig ikke åssen det går an "å være sånn". Da man ble forelsket, var han den tøffeste, men samtidig mykeste, mest macho (på en bra måte) og ansvarsfulle "bli far til mine barn"-person. Når vi tar han til sengs, vil vi føle dette igjen, og det resulterer ofte i at han bør ikke nylig ha gjort noe som brister illusjonen av at han fremdeles er den riktige mannen. Med andre ord - det er ikke noe vits i å "banke på døra" når man har rasert samtlige oppfatninger om seg selv som et skikkelig og ansvarsfullt mannfolk. Da man var forelsket, pratet man også mye. Dag og natt, om hverandres drømmer og forhåpninger. Da hevdet han hardnakket at han "liker å prate". Nå utveksler dere tre ord hver dag, og gjerne om praktiske ting. Ethvert forsøk på å tenne et lys og sette seg ned og prate litt, blir avbrutt med ønsker om filmtitting eller annet som involverer oppmerksomhet rundt et tredje objekt. Så gjentar dette seg i en eneste runddans, selv etter gjentatte forsøk på å forklare at han gjerne må holde litt mer orden, vise deg litt mer oppmerksomhet og "være mer romantisk". Til slutt har det gått tre uker uten noe som helst, han blir bare surere og surerer og unngår deg desto mer, og avtaler å heller henge med kameratene i helga enn deg. Og så kommer det fram at han mener "dere har for lite sex" og at han føler at du ikke har lyst på ham lenger. (Også har vi dem som tar den fine "vi har for lite sex og det er din skyld, skjerp deg", det har vi vel alle opplevd før eller siden.) Dette er hvertfall min oppsummering - vet ikke om andre føler seg litt i samme kategori. Oss som ikke tør å true med at redusert ansvarsfull mannlighet fører til mindre sengehygge fordi det er umoralsk og får oss til å framstille oss selv om jævla pripne kjærringer med støv på hjernen. AMEN!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå