Gjest ferale Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 (endret) slettet Endret 2. mai 2021 av ferale
msDelenn Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 man blir ikke flink til noe om man ikke øver God kokk blir man ikke over natten. Kansje starte en felles hobby sammen. høres ut som hun er veldig lat som du beskriver.Er selv engelsk, og ser mange av mine venner i england som svært late. De har en veldig annen oppfatting til renhold en nordmenn. Men, det du beskriver synes jeg er veldig urettferdig av henne. Kunne aldri falt meg inn å si at jeg ikke vil vakse opp fordi jeg hater det. Man bor da sammen og skal dele på ting. Det jeg gjorde men en eks, som var så sløv og aldri vasket sine klær ol. var at jeg til slutt "glemte" å vakse hans klær. Haugen vokste, jeg bet tena sammen for å ikek erge meg over haugen. Når han spør hvor det er rene klær ba jeg han vaske selv.... Hjalp på den fronten. he he. Om det er veldig ille kan du jo bare lag mat til deg selv en dag..elelr gå ut og spise alene et par ganger.. slik at hun lurer på hvor "maten er".
Gjest ferale Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 (endret) sashadelenn said: man blir ikke flink til noe om man ikke øver God kokk blir man ikke over natten. Kansje starte en felles hobby sammen. høres ut som hun er veldig lat som du beskriver.Er selv engelsk, og ser mange av mine venner i england som svært late. De har en veldig annen oppfatting til renhold en nordmenn. Men, det du beskriver synes jeg er veldig urettferdig av henne. Kunne aldri falt meg inn å si at jeg ikke vil vakse opp fordi jeg hater det. Man bor da sammen og skal dele på ting. Det jeg gjorde men en eks, som var så sløv og aldri vasket sine klær ol. var at jeg til slutt "glemte" å vakse hans klær. Haugen vokste, jeg bet tena sammen for å ikek erge meg over haugen. Når han spør hvor det er rene klær ba jeg han vaske selv.... Hjalp på den fronten. he he. Om det er veldig ille kan du jo bare lag mat til deg selv en dag..elelr gå ut og spise alene et par ganger.. slik at hun lurer på hvor "maten er". Slettet Endret 2. mai 2021 av ferale
Nabodama Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Blir hun trøtt pga medisiner, har du jo forklaringen på hennes lave aktivitetsnivå. Du som er frisk, kan ikke forestille deg hvordan det er å være trøtt hele tiden. Kanskje du er i overkant flink med husarbeid? Støvsuge hver dag? Her støvsuger vi en gang i uka, det holder fint. Hvorfor ikke løse problemet med oppvasken med å kjøpe oppvaskmaskin, så slipper du den irritasjonen hver eneste dag. Dessuten bør du vel ta en prat med henne om fordeling av husarbeid. Hun bør jo også bidra selv om hun ikke liker det. Kanskje er det andre ting hun liker bedre enn oppvasken, da kan jo hun ta ansvar for det?
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 Så, altså, du liker ikke livsstilen hennes, hun er for lat og for tjukk, og hun er ikke det du drømmer om. Hvorfor er du sammen med henne, igjen?
Gjest ferale Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 (endret) slettet Endret 2. mai 2021 av ferale
Nabodama Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Takker for alle flotte svar. Joda kanskje jerg er litt for ivrig i husarbeid, men er oppvokst med å ha det rent og ryddig rundt meg. Noe jeg også liker å ha i min egen heim. Kjøpe oppvaskemaskin, har vært diskutert, men tror ikke det er plass til den i det lille kjøkkenet vårt. Har snakket mye om dette med henne, og å dele ansvaret, men det funker ikke i lengden. Kan ikke skylde alt på medisiner, for det er jo ca 40.000 andre personer i Norge har epilepsi. Jo lurer jo ofte på hvorfor jeg er sammen med henne, men liker jo henne godt som person, fordi hun er snill, og grei mot meg ellers. Men å bidra i felleskapet i heimen, kan hun bli myyyyyyyyyyyyye bedre på, og det er den innstillingen hennes jeg ikke liker. Men om jeg holder ut i lengden vil vel bare tiden vise... Skal jeg være ærlig mot meg selv, så har jeg akkurat nå store problemer med å tro på at hun kommer til å endre seg. Javel, vi har det rent og ryddig vi også, selv om vi ikke støvsuger mer enn en gang i uka. Men vi har kanskje litt andre vaner enn dere når det gjelder rydding? Her i huset rydder alle etter seg selv, vi er to voksne og en tenåring. Vi går aldri fra glass, kopper aviser og sånt på bordet, vi tar det med oss for å rydde det bort når vi likevel reiser oss. Det slenger aldri klær rundt omkring heller. Sånn sett er det aldri rotete hjemme hos oss. Etter middag rydder vi bort og vasker benker med en gang. Nå er det ingen her som ikke tar sin del, selv om man er sliten. Så jeg lurer på at du burde ta en prat med henne om det med at hun også må bidra, og at du er lei av at hun ikke gjør det. Er hun voksen, bør hun forstå det. En annen ting er standarden din. Er det din standard som gjelder? Er du den som skal bestemme det for begge? Dere bør egentlig kunne jenke standarden litt begge to. Jeg kan heller ikke skjønne at det er så himla mye husarbeid når en er bare to i en husholdning, hvis dere ikke er noen rotekopper da. Tips til lettere husarbeid: -mopping tar mye kortere tid enn støvsuging, -en liten batteridrevet støvsuger for å ta opp smuler og småtteri, gjør jobben på noen sekunder i forhold til å drasse fram en stor støvsuger -rydd etter dere kontinuerlig, så slipper dere rot, og dere merker ikke ryddingen heller -legg ting på faste plasser når dere er ferdige med å bruke dem -lag middag sammen i stedet for at en står og gjør jobben. Det er mye koseligere. Så kan en vaske opp ting en bruker til middagslaging med det samme også. Og sånn sett lærer hun å lage mat -få henne med på husarbeid ved å spørre -vil du gjøre A, så kan jeg ta B, eller omvendt? Da må hun jo liksom gjøre en av delene, det vil se rart ut å unndra seg da.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #8 Skrevet 11. november 2008 Hvis hun tar de samme medisinene som meg, så er hun ikke lat, hun er utslitt. I to år nå så har jeg fått beskjed om at det kommer til å stabilisere seg, at energien kommer tilbake, men så langt ingenting. Jeg sover lenge om natta, jeg sovner på sofaen, jeg orker ingenting... Kjæresten min kaller meg heldigvis ikke lat, men alle andre rundt meg gjør det. Jeg er jo bare lat, de ville også elsket å ligge på sofaen med de har ikke samvittighet til det...
Gjest ferale Skrevet 14. november 2008 #9 Skrevet 14. november 2008 (endret) Gjest said: Hvis hun tar de samme medisinene som meg, så er hun ikke lat, hun er utslitt. I to år nå så har jeg fått beskjed om at det kommer til å stabilisere seg, at energien kommer tilbake, men så langt ingenting. Jeg sover lenge om natta, jeg sovner på sofaen, jeg orker ingenting... Kjæresten min kaller meg heldigvis ikke lat, men alle andre rundt meg gjør det. Jeg er jo bare lat, de ville også elsket å ligge på sofaen med de har ikke samvittighet til det... Slettet Endret 2. mai 2021 av ferale
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå