Gå til innhold

Gaupa`s hverdagsskriblerier

Gaupa

Anbefalte innlegg

Tenkte at jeg skulle starte en dagbok her inne på nytt. Har en dagbok som sikkert ligger her en plass, men starter heller med blanke ark tenker jeg. Åpner en dagbok nå fordi jeg går inn i en stressende periode med mye skolearbeid nå som det snart er jul og eksamensperiode. Så derfor tenkte jeg at det her må være den perfekte plassen å skrive av seg frustrasjon.

Kan jo begynne å si litt om meg selv slik at de som stikker innom blir litt bedre kjent. Jeg er ei jente på 24 år som går 4-året på allmennlærerutdanningen. Jeg bor sammen med mannen min(ikke gift) som jeg har vært sammen med i 4 år nå. Foreløpig bor vi i en 2-roms, men når jeg blir færdig med utdanningen og kommer meg ut i jobb skal det kjøpes noe større. Gleder meg :) .

For tiden har jeg mange prosjekter på gang. Jeg skal ta opp en matematikkeksamen nå i november. grøss. Jeg har også eksamen i de fagene jeg har i år, dvs naturfag og utefag, men etter 9 desember er det juleferie fra skolen. I tillegg til skolen har jeg en liten jobb ved siden av som også tar litt tid. Men i denne perioden er jeg nødt til å nedprioritere jobb, selv om jeg ikke er noe flink til å si nei :sukk: .

Jeg har også begynt med "prosjekt smashing til sommeren". Har en god del ekstra som jeg gjerne vil bli kvitt. Så derfor har jeg meldt meg på spinning i kveld.

Ble langt dette første innlegget, men til alle dere som er innom: :velkommen: og her er nok av :kaffekopp: , :perebrus: , :vin: , :sjokolade: og :is: , eller hva du måtte ønske.

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sisu og Frk edderkopp, koselig med besøk her inne :)

På tide med en liten oppdatering kanskje. Var på spinning her om dagen, og fy det kjentes godt både her og der etterpå. Men god trening er det. Skal nå om et par timer på en ny spinningtime. Må trene en del og prøve å komme inn i en liten treningsrutine skal prosjektet mitt lykkes før sommeren.

Ellers har jeg regnet og regnet matematikk de siste dagene. Kjenner jeg blir fort frustrert og lei når jeg ikke får det til. :sukk: . Men er nødt til å jobbe med det skal jeg stå på eksamen nå før jul. Har faktisk takket nei til lørdagsvakten denne uken pga eksamensjobbing. Ikke ofte jeg sier nei.

Men men . Nå skal jeg snart lage meg litt å spise før jeg drar avgårde på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag allerede gitt. Ukene går så alt for fort.

I går kom den aller første snøen til her jeg bor :kalle::) . Elsker når den første snøen kommer , får nesten litt julestemning :nisse: . Idag er det 4 minusgrader og klart vær med sol. Så jeg og samboern skal ut om ei stund å gå en tur i løypa. Deilig å få litt luft når jeg ellers sitter inne å skriver på oppgaver og regner matematikk.

Kom meg på spinningtime igår. Bra time, men etterpå fikk jeg synsforstyrrelser, eller såkalt aura. Har fått det en gang før med migrene etterpå. Jeg var heldig å slapp unna migrenen denne gangen:). jeg har så lenge jeg kan huske vært plaget med migrene. Ofte kommer den i forbindelse med mensen eller etter en stressende dag/periode. Har også merket at om keg trener veldig hardt kan det resultere i migrene et par timer etterpå. Irriterende. Aner ikke hvorfor det skjer, men har lest om flere som har det slik. Får satse på at det blir bedre etterhvert som jeg kommer i bedre form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Hei Gaupa!! :) Takk for besøk i dagboka mi! Jeg måtte jo inn å hilse på her inne også da, nysgjerrig som jeg er... :sjarmor:

Hva studerer du? Gjetter på lærer eller førskolelærer siden du hadde utefag?

Matte syns jeg var kjempegøy - helt til det ble flere enn to ukjente, da datt jeg av lasset!! :ler: Matte skal være tall - ikke en haug med bokstaver!! Puh... :pirat: (Hah - der fikk jeg jammen brukt den smileysen også! :lol: ) Lykke til med matte eksamen hvertfall!!

Flink du er som trener spinning.. Det er jo supergod trening. Jeg har prøvd det to ganger, men jeg likte det ikke, så dessverre ikke noe for meg. Jeg trener styrke på helsestudio istedet, det syns jeg er ok. Cluet er jo å finne noe man trives med! :)

Vi får følges ad frem mot sommeren, så kanskje vi kan inspirere hverandre og motivere hverandre når det butter imot litt.

Så deilig med snø! Kos deg på tur med sambo.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Gaupa!! :) Takk for besøk i dagboka mi! Jeg måtte jo inn å hilse på her inne også da, nysgjerrig som jeg er... :sjarmor:

Hva studerer du? Gjetter på lærer eller førskolelærer siden du hadde utefag?

Matte syns jeg var kjempegøy - helt til det ble flere enn to ukjente, da datt jeg av lasset!! :ler: Matte skal være tall - ikke en haug med bokstaver!! Puh... :pirat: (Hah - der fikk jeg jammen brukt den smileysen også! :lol: ) Lykke til med matte eksamen hvertfall!!

Flink du er som trener spinning.. Det er jo supergod trening. Jeg har prøvd det to ganger, men jeg likte det ikke, så dessverre ikke noe for meg. Jeg trener styrke på helsestudio istedet, det syns jeg er ok. Cluet er jo å finne noe man trives med! :)

Vi får følges ad frem mot sommeren, så kanskje vi kan inspirere hverandre og motivere hverandre når det butter imot litt.

Så deilig med snø! Kos deg på tur med sambo.

Så hyggelig med besøk tilbake da :vinke: . Stemmer at jeg skal bli lærer når jeg blir stor;). Takk for lykkeønskning. Alltid bra og bli inspirert og å kunne inspirere, så jeg sier ja takk til motivasjon og et spark bak i ny og ne:).

jaja, nå sitter jeg her da. Klokka er snart 01 på natta, og jeg skriver enda på en oppgave. Den skal leveres imorgen før 12, så tenker jeg sitter til jeg er ferdig, så kan jeg heller sove litt lengre imorgen. Tro hva lærern tenker når det står på Fronter at innleveringen skjedde midt på natten :fnise: . Sånn er det når man skal ta skippertak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

:ler: på en måte savner jeg faktisk døgnrytmen fra studietida! :ler:

Hvor lenge til du er ferdig utdannet da?

Ha en fin uke - og lykke til med eksamener!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, blitt noen dager siden sist jeg skrev er inne. Er så travelt for tiden. Men først: Takk for hilsen og lykkeønskning shatika :)

Ja døgnrytmen er noe av det jeg kommer til å savne når jeg kommer ut i jobb. Er fryktelig trøtt om morgenen, men våkner til om kvelden. Og selv om jeg var trøtt før på dagen, kan jeg sitte lenge oppe om jeg har noe å gjøre. Dette er egentlig siste året(4 året) på allmennlærerutdanningen, men mulig jeg tar et 5-år også. har denne matteeksamenen som jeg må stå for å kunne si meg ferdig til våren, og klarer jeg ikke det blir det garantert et 5-år. Men vi får se.

Etter matteeksamen er det å sprenglese til naturfagseksamen som er litt over en uke etter det. Gruer meg ikke like mye til det. Naturfag er noe jeg har kontroll på, så den vet jeg at jeg skal stå om jeg så ikke leser noe. Men skal selvsagt lese for å få best mulig karakter.

Gleder meg fryktelig mye til juleferie fra Høgskolen. Da skal jeg bare jobbe litt, og kose meg i førjulstiden med gavekjøping, baking og annet som er kos :) .

Samboeren har bursdag på lørdag, så må ut imorgen å kjøpe gave og ingredienser til kake. Skal ikke ha noen feiring med venner siden samboer har jobbhelg, men blir kake og kaffe med slekta på søndag, så må vel bake kake og noe annet godt. Er ikke så fryktelig flink på kakebaking, så om noen har noen oppskrifter eller tips de vil dele så blir jeg glad :jepp: .

Nå må jeg sette i gang med finpussen på en oppgave som må leveres, og så kan jeg ta fatt på matematikken igjenn.

Ønsker alle som er innom her en fin dag :goodbye:

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg skrevet litt. Mye igjenn, men skal ta meg en gåtur til butikkn. Er nydelig vær ute, og så får jeg jo litt dagslys :) .Og så får jeg være flink etterpå å skrive mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, så sitter man her da. Gikk å la meg for noen timer siden ,men fikk absolutt ikke sove. Så nå har jeg laget meg en kopp te og skal faktisk skrive på en oppgave jeg ikke er færdig med. Fant ut at jeg like greit kunne gjøre noe fornuftig når jeg uansett ikke får sove. Får heller sove litt lengre i morgen.

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Lenge siden jeg har vært her inne nå.Har vært så mye å gjøre. Har siden sist hatt matematikkeksamen. Er usikker på hvordan det gikk da, men får se når sensuren kommer den 18. des. Håper jeg står iallefall.

Ellers har det også vært bursdagsfeiring her i huset. Bakte ostekake for første gang, og den var rågod. Trening har det ikke vært så mye av den siste tiden på grunn av eksamenslesing.

Har neste eksamen den 9 des, så imorgen begynner lesingen for alvor på den. Idag skal jeg lage meg en oversikt. Tror den eksamenen skal gå greit.

Deilig søndag idag. Sitter her med en :kaffekopp: og koser meg. Skal snart opp på loftet å hente ned adventstjernen og ordne litt til her :) . Senere idag skal jeg og samboeren min til mamma siden det skal være kaffeselskap for ene søsteren min som fyller 19 år. Litt slarving der før vi vender nesen hjem igjenn.

God første søndag i advent til alle som stikker innom :kalle:

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

God første søndag i advent til deg også! :ler: Ble litt lengre setning enn god jul hvertfall - hehe.

Høres ut som du får en koselig søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...