Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt syk og orker ikke dra på fest.

Både samboer og jeg er bedt, og jeg liker ikke tanken på at han drar alene. Syns det liksom ikke tar seg ut.

Samtidig syns jeg det ikke er fair ovenfor ham hvis han vil veldig.

Jeg selv tror ikke jeg hadde dratt i fra ham hvis han hadde vært syk, begge er jo tross alt invitert som par.

Som vertinne hadde jeg heller ikke stusset over hvis begge ble hjemme.

Hva hadde du gjort?

Jeg er spent selv på hva min samboer gjør, det vet jeg ikke ennå....

Tror jeg blir skuffet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har blitt syk og orker ikke dra på fest.

Både samboer og jeg er bedt, og jeg liker ikke tanken på at han drar alene. Syns det liksom ikke tar seg ut.

På hvilken måte tar det seg ikke ut? Jeg er vant til at hvis en i et par er syk så kommer den andre, hvis ikke den ene er alvorlig syk da.
Skrevet

Tja, jeg er vel litt sjalu kanskje. Vet det blir konsumert endel alkohol på disse festene og han skuffet meg engang tidligere på en fest der han forsvant inn på et rom og låste døren. han blånektet for noe hadde skjedd. Han husket ikke helt.

Jeg fulgte etter så de hadde ikke rukket å gjøre stort.

Da skjønner du kanskje hvorfor jeg ikke vil at han skal dit.

Skrevet

Da hadde jeg kanskje gått selv om jeg var syk. Spørs jo hvor syk du er da, men dette er vel ikke før i helgen kanskje? Og da kan du jo være bedre...

Skrevet

Begge skal melde avbud fordi den ene er blitt syk? Dummeste jeg har hørt.

Og nei - man er ikke bedt som en enhet selv om man er et par, og jeg som vertinne ville stusset dersom begge ble hjemme fordi den ene var litt tuft. "Makan til tøffelhelt/-heltinne," hadde jeg tenkt.

Skrevet

Er dere ikke to forskjellige, voksne mennesker som kan gå på fest alene? :overrasket:

Hvis du virkelig er så mistenksom så bør du bare karre deg på beina og dra du også.

Eller så kan du late som du er enda sykere enn du er slik at han må bli hjemme.

Dumt uansett, da dere bør kunne stole på hverandre, uansett om det er alkohol inne i bildet.

Gjest Gjest_nina_*
Skrevet

hvorfor kom ikke du på festen da ?

- Damen var syk.

Det høres jo tåpelig ut. Man er jo ikke en og samme person selv om man er gift eller samboere... Nei vet du hva, det ser da bedre ut at selv om en er syk, så er det en fødselsdag for det første, der noen har invitert dere begge to, jeg vil jo si det tar seg enda dårligere ut hvis en blir hjemme på grunn av den andre er syk.

Skrevet

Det går helt an å gå på fest selv om man ikke har partneren med, med mindre det er en eller annen merkelig fest.

Hvis du skal fortsette å være sammen med denne mannen, så MÅ du begynne å stole på han igjen.

Skrevet

Vel, samme sak her: Jeg er gravid og vi er bedt på julebord med jobben til samboer. Det er hans kollegaer. Så om jeg blir trøtt og sliten å drar hjem kl 23, skal jeg tvinge han å dra hjem da? Dette syns jeg ikke er riktig, men forstår jo at du ikke stoler på han! Da skjønner jeg at det gjør vondt.

Men å nekte han å dra bør du ikke gjøre. Er du ikke frisk igjen til helgen tror du?

Eneste alternativet er jo at du drar selv om du er syk slik at du får fulgt med han.

Låste han seg inn på et rom med en annen dame?

Skrevet

Jeg tror dessuten at en person som er i stand til å være utro vil klare det til slutt uansett! SÅ å kaste bort energien din på å prøve å holde øye med han er bortkastet tid.

Jeg tenker sånn: Den dagen han er utro er det fordi han selv har valgt å være det. Da må han ta konsekvensene av handlingene sine! Det er bare å gjøre han klar over det. Men å bruke all din fritid for å følge med? Er det ikke slitsomt?

Skrevet

Det er en fordel å ikke glemme seg selv helt når man møter noen...

Husk at dere er 2 personer og ikke alltid "vi"

For egen del, hvis jeg hadde bedt et par og begge hadde blitt hjemme for den ene parten var syk, burde den syke parten være såpass syk at den andre må være hjemme for å stelle (og da mener jeg virkelig syk), eller den friske parten ikke kjenner vertskapet godt nok til å komme alene. (Ofte man inviterer paret selv om man egentlig bare kjenner den ene)

Vil du ikke at han skal dra alene fordi du ikke stoler på han er det noe galt... Det bør ikke være grunnen ihvertfall.

Skrevet

Om jeg blir syk skal da mannen få dra på fest uansett. Jeg skjønner at du er skeptisk hvis han tidligere har låst seg inne sammen med ei dame, men hvorfor i all verden er du sammen med ham da? Skal du bruke resten av livet ditt på å passe på at han ikke skal være utro??

Skrevet
Begge skal melde avbud fordi den ene er blitt syk? Dummeste jeg har hørt.

Og nei - man er ikke bedt som en enhet selv om man er et par, og jeg som vertinne ville stusset dersom begge ble hjemme fordi den ene var litt tuft. "Makan til tøffelhelt/-heltinne," hadde jeg tenkt.

Helt enig.

Og vi hadde nok mobbet tøffelen noe så innmari i ettertid ;)

Gjest Gjest_Nusse_*
Skrevet

Hadde mannen blitt skikkelig syk med influensa, hadde jeg nok blitt hjemme. Da vil jeg gjerne ta vare på ham, men om det er snakk om litt feber og hodepine så hadde jeg dratt. Hadde ikke forventet at han skulle blitt hjemme med meg om jeg hadde blitt litt syk heller.

Vi er da voksne mennesker som kan ta vare på oss selv...er jeg syk, så sover jeg hovedsaklig uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...