Gjest Gjest_ronja_* Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Har vært sykmeldt 100% en stund, er ikke blitt friskere, men er lei av å være hjemme og savner arbeidskameratene mine..Jeg vet jeg ikke klarer å jobbe "normalt", så kunne tenke meg å prøve meg på aktiv sykmeling. Hvis jeg skulle finne ut at dette blir for mye for meg og at jeg er for syk til å jobbe,kan jeg da gå tilbake på 100% sykmelding?
Gjest LanaLane Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Når jeg hadde aktiv sykmelding betydde det i praksis at jeg bare kunne dra hjem når jeg ville om jeg følte det ble for mye. De hadde en person som tok over min jobb slik at det ikke gikk utover arbeidet, men jeg gjorde det jeg klarte. Gikk jeg hjem fem minutter etter å ha kommet, gjorde det absolutt ingenting men dette kan være forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass. Du burde vel snakke med jobben din ang deres forventninger til aktiv sykemelding da jeg har hørt om flere som blir påtvunget oppgaver de ikke burde å ta pga sykmeldingen. Jeg ble prakka på statisk arbeid til tross for alvorlig senebetennelse i arm og rygg, men sa klart nei og henviste til sykmeldinga. Du burde snakke med legen din for å vite hva du har rett på og ikke:) Lykke til, vet det er drittkjedelig å gå hjemme:) du kan lese mer her aktiv sykemelding NAV
Sofie1 Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Når jeg hadde aktiv sykmelding betydde det i praksis at jeg bare kunne dra hjem når jeg ville om jeg følte det ble for mye. De hadde en person som tok over min jobb slik at det ikke gikk utover arbeidet, men jeg gjorde det jeg klarte. Gikk jeg hjem fem minutter etter å ha kommet, gjorde det absolutt ingenting men dette kan være forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass. Du burde vel snakke med jobben din ang deres forventninger til aktiv sykemelding da jeg har hørt om flere som blir påtvunget oppgaver de ikke burde å ta pga sykmeldingen. Jeg ble prakka på statisk arbeid til tross for alvorlig senebetennelse i arm og rygg, men sa klart nei og henviste til sykmeldinga. Du burde snakke med legen din for å vite hva du har rett på og ikke:) Lykke til, vet det er drittkjedelig å gå hjemme:) du kan lese mer her aktiv sykemelding NAV Ja det er fullt mulig og gå tilbake til 100% sykemelding om det ikke fungerer for deg med aktiv sykemelding. Dette skjer stadig vekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå