Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Min søster mistet tre stk, sist for tre år siden. Nå skal hun og den nye typen prøve å få barn. Årsaken til at hun mistet var at hun fikk blodpropp i morkaken. Bør hun ikke da starte på blodfortynnende før hun blir gravid? Som forebyggende
Gjest Hegepege Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Dersom hun har fått påvist at dette er åraken skal hun få resept på det av legen sin, men dette trenger hun ikke begynne med før hun er gravid. Jeg har selv begynt med dette etter å ha mistet tre, men ikke før jeg visste jeg var gravid.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Bør hun ikke da starte på blodfortynnende før hun blir gravid? Som forebyggende Det er da virkelig noe hun må diskutere med legen sin! Hun må jo uansett ha en resept... Jeg ville ikke stolt på "rådene" som kommer herifra i den type spørsmål. Dette må legen vurdere i hvert enkelt tilfelle.
angelou Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Får vel ikke resept på blodfortynnende før man har vært hos legen uansett vel
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 Nå skal hun sef gjøre dette i samråd med lege, men jeg syns det er rart at hun i en prøveperiode ikke allerede skal ha beg med blodfortynnende
NemoLinn Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Nå skal hun sef gjøre dette i samråd med lege, men jeg syns det er rart at hun i en prøveperiode ikke allerede skal ha beg med blodfortynnende Ingen hensikt å starte på blodfortynnende før påvist graviditet. Blodfortynnende skal man bare ta når det er nødvendig, og før påvist graviditet så er det ikke en nødvendighet.
Eeyore Skrevet 14. november 2008 #7 Skrevet 14. november 2008 Om man skal begynne på blodfortynnende er veldig situasjon- og personavhengig. Selv har jeg mistet pga blodpropp i morkaken. Det ble i etterkant påvist at jeg har en genfeil (leidenmutasjon) som gjør at det er større risiko for blodpropp, og derfor må jeg begynne med blodfortynnende sprøyter så snart jeg får positiv test. Mens andre jeg kjenner også har mistet grunnet blodpropp, men siden det ikke er funnet noen feil hos dem, trenger de ikke begynne med blodfortynnende før senere i svangerskapet og da bare som piller. Uansett er det ikke nødvenig å bruke blodfortynnende før positiv test
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå