Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal angripe denne situasjonen selv, så jeg ber dere her inne om noen råd. Dette blir vel kanskje den samme klisjeen vi alle har lest før..

Jeg har for første gang fått meg en kjæreste jeg endelig er virkelig glad i. Elsker han kan jeg også si at jeg gjør. Vi ble sammen for noen mnd siden, etter å ha rotet sammen og har vært småkjærester i en lengre tid (1-2 år kanskje) Vi er begge i midten av 20årene.

Jeg visste hva jeg gikk til i starten. Han har sine gode sider og sine mindre gode sider. Han sier han elsker meg og at jeg betyr utrolig mye for han. Han sier han ikke hadde visst hva han skulle ha gjort uten meg. ( jeg har stilt opp mye for han på mange forskjellige plan for å si det slik). De gode sidene ved han er at han alltid tar godt vare på meg, og ja, vi har alt i hele verden til felles når det gjelder interesser og slikt. Kort sagt har vi ett godt forhold…

MEN det er noe som jeg ikke liker. Noen av hans mindre gode sider er å se på jenter. Jeg sier ikke at det ikke er lov, og det er greit for meg.. for det å se gjør vi vel alle. Men han stirrer skikkelig og skal alltid kommentere til meg (og ganske så høylytt) hvor utrolig pene og attraktive disse jentene er. Han slenger også selvfølgelig på at han har lyst til å pule dem. Og jeg har hørt flere ganger om verdens vakreste jenter og hva han har lyst til å gjøre med dem. Når han sier det gløder det i øynene hans og jeg vet at han mener alt han sier.

Han forteller meg også at jeg er fin og har en utrolig fin kropp. Men aldri de samme komplimentene han slenger rundt seg til andre jenter. Han flørter også åpenlyst med andre jenter. Også når jeg er til stede, og sitter rett ved siden av han. I disse tilfellene virker det som om at jeg var usynlig… Han forteller meg også ofte om ”drømmejenta”. Han snakker om henne nesten hver gang vi treffes. De kjenner hverandre ganske godt. Men hun er sammen med en annen for tiden.. Han har sagt til vennene sine at når hun blir singel, ja, da skal det bli de to. (jeg har aldri fått noe inntrakk av hva hun ønsker, og tror egentlig at hun bare liker oppmerksomheten fra kjæresten min)

Dette er veldig ødeleggende for min selvtillitt og selvblide. Og det har jeg aldri noensinne følt før...

Jeg og vennegjengen hans har blitt ganske gode venner i den siste tiden, og alle går godt sammen. Jeg har også blitt veldig godt kjent med de nærmeste kompisene hans. De som han forteller alt til og omvendt. Trodde jeg…

Jeg har nå funnet ut at han ikke har fortalt noen av dem at vi er kjærester.. og ikke en gang noe så enkelt som ’’vi har noe på gang’’. Det de kjenner meg som er ei som han driver å puler. Og han sier han elsker meg???

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Jeg vil ikke gjøre det slutt… Kan noen hjelpe meg? Klarer bare ikke å se denne situasjonen noe bra an, fordi jeg sitter midt oppi den selv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Han slenger også selvfølgelig på at han har lyst til å pule dem. Og jeg har hørt flere ganger om verdens vakreste jenter og hva han har lyst til å gjøre med dem."

Ja....

Da er det vel akkurat det han har lyst til å gjøre.

Og det kommer han også til å gjøre. Hvis sjansen byr seg.

Ganske enkelt.

Så er det opp til deg da. Vil du godta det?

Forøvrig en utrolig lite moden og og galant (feil ord kanskje?) person, spør du meg.

Du er også lite moden, om du ikke sier...

Takk og farvel.

Skrevet

Gå før han ødelegger deg helt jente. Han er ingenting å samle på, og en dag finner du at han har pult disse jentene...

Du sier han har sine gode sider, vet du de gode sidene hans kan på ingen måte oppveie han dårlige sider.

Skrevet
"Han slenger også selvfølgelig på at han har lyst til å pule dem. Og jeg har hørt flere ganger om verdens vakreste jenter og hva han har lyst til å gjøre med dem."

Ja....

Da er det vel akkurat det han har lyst til å gjøre.

Og det kommer han også til å gjøre. Hvis sjansen byr seg.

Ganske enkelt.

Så er det opp til deg da. Vil du godta det?

Forøvrig en utrolig lite moden og og galant (feil ord kanskje?) person, spør du meg.

Du er også lite moden, om du ikke sier...

Takk og farvel.

Så enkelt kan det sies.

Gjest Gjest_tt_*
Skrevet

Nei vet du hva sier jeg bare....! Du kan da ikke seriøst mene at du er i midten av 20årene, og dere er "hemmelige kjærester"? Og at "kjæresten" din forteller deg at han har lyst til å pule andre jenter???? Ha litt selvrespekt jente!!

Skrevet

Enig med personen over her, han høres ut som en 17-åring.

Du skriver at han har sine gode og dårlige sider. Vel, det har alle. Du finner ikke en "perfekt" fyr, og det skal godt gjøres å finne en gutt som er komplett drittsekk. Det er derfor ingen unnskyldning for å behandle kjæresten sin sånn.

Jeg skjønner ikke hvordan du finner deg i det. Hvor mye selvtillit har du igjen om 5 år, tror du? Hvorfor i all verden vil du være sammen med en person som tydelig ikke har interesse av å ta vare på deg? Hvis ikke han gjør det, bør du gjøre det.

Å "elske" noen er ikke unnskyldning for å plassere seg selv i et destruktivt forhold. Forelskelse gjør ikke bare blind, men også stokk dum (de fleste kjenner vel til det...? ;) )

SNAP OT OF IT! HVORFOR i all verden skal du være sammen med en sånn fyr,når det finnes så mange bedre der ute?

Skrevet

Hei og takk for svar! Det dere skriver er jo noe jeg vet innerst inne... men som jeg sa så er det vanskelig å innse dette når man selv sitter i en slik situasjon. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg vil.. Jeg vil jo ikke ha det slik, men jeg vil ikke miste han.. typisk klisjé... :tristbla:

Jeg tenkte jeg kanskje skulle snakke med han om det før jeg tar den avgjørelsen jeg burde ta.. Jeg vet han bruker å tøffe seg veldig mye.. for å skjule hva han egentlig tenker også.. og er veldig nøye med å opprettholde ''badboy imaget'' .. Derfor tenkte jeg at jeg skulle snakke med han, bare for å se om situasjonen bedrer seg..

Men jeg vet ikke hva jeg skal si.. er det noen som har noen råd? Han er vanskelig å snakke med, når det gjelder følelser (pga. en dårlig erfaring han hadde med å åpne seg for noen han var glad i)

Jeg er bare så oppgitt nå..

Skrevet

Han sier jo rett ut at han venter på at drømmedama hans skal bli singel. Hva tror du han gjør med deg da?

Jeg hadde aldri godtatt så respektløs oppførsel av min kjæreste.

Er det ikke bedre at du dumper han før han får gleden å dumper deg.

Du er bare en substitutt for hva han ikke kan få!

Finn deg noe bedre!

Skrevet
Hei og takk for svar! Det dere skriver er jo noe jeg vet innerst inne... men som jeg sa så er det vanskelig å innse dette når man selv sitter i en slik situasjon. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg vil.. Jeg vil jo ikke ha det slik, men jeg vil ikke miste han.. typisk klisjé... :tristbla:

Jeg tenkte jeg kanskje skulle snakke med han om det før jeg tar den avgjørelsen jeg burde ta.. Jeg vet han bruker å tøffe seg veldig mye.. for å skjule hva han egentlig tenker også.. og er veldig nøye med å opprettholde ''badboy imaget'' .. Derfor tenkte jeg at jeg skulle snakke med han, bare for å se om situasjonen bedrer seg..

Men jeg vet ikke hva jeg skal si.. er det noen som har noen råd? Han er vanskelig å snakke med, når det gjelder følelser (pga. en dårlig erfaring han hadde med å åpne seg for noen han var glad i)

Jeg er bare så oppgitt nå..

Du faar gi ham et ultimatum; enten saa skjaerper han seg, eller saa maa han leve singellivet igjen. Da er det opp til ham. Ganske grei maate aa finne ut av om han er serioes paa.

(beklager amngelen paa norske bokstaver) ;)

Skrevet

Finner du deg virkelig i å være trøstepremien? Han ønsker jo egentlig å være sammen med en annen! Og han sier ikke engang til vennene sine at han er sammen med deg!

Hvis han får sjansen til å ha sex med en av disse jentene som han snakker så positivt om, tror du virkelig han lar sjansen gå fra seg? Det tror ikke jeg! Er egentlig bare et spørsmål om tid når han er utro mot deg.

Stikk.

Skrevet (endret)

Ok, dette er hva jeg tror utifra innlegget ditt:

Han elsker deg ikke. Han bruker deg for å få sex (enten har han ikke sjangs på andre, eller så gidder han ikke anstrenge seg når han har ei sengeveninne lett tilgjengelig). Han later ovenfor deg at dere er sammen, fordi du trolig ikke vil gi han sex hvis ikke. Hvis ei dame går frem til han på byn og byr seg frem, tror du virkelig at han vil motstå? Han har jo selv sagt til deg at han vil pule andre! Og hvilken rolle spiller det at drømmedama hans er opptatt? Han vil uansett ha henne. Du er bare ei han ligger med til hun blir ledig.

Hvis han seriøst bryr seg om deg, og ikke har tenkt å ligge med andre eller bli sammen med drømmedama, hvorfor i ¤%"%& sier han det til deg da? Og hvorfor sier han ikke til kompisene at dere er sammen? Er det ikke logisk at han heller forteller kompisene sine sannheten enn deg? Han har trossalt kjent de lengre enn deg.

Og hvis du nå gir han et ultimatum eller beskjed om å skjerpe seg, så kommer han bare til å late som, slik at han slipper å stresse med å finne seg ei ny lettlurt sengeveninne.

Endret av Jade
Skrevet

Hvor er selvrespekten din ts? Føler du deg ikke veldig tråkket på og ydmyket av å bli behandlet slik? :klø:

Kom deg vekk fra denne fyren før han ødelegger deg! Han elsker deg ikke, og kan ikke stoles på. Du burde ikke være redd for å miste han, du burde være redd for å bli værende sammen med han, for slike mennesker gjør deg mye mer vondt enn godt.

Skrevet

Jeg tenker to ting her jeg. Enten er han for "full av seg selv", og bryr seg ikke om hva du føler når han sier disse tingene. Altså har han null respekt for deg (og elsker deg heller ikke). Eller så har han så dårlig selvtillit, og er så opptatt av å beholde "bad boy imaget" sitt overfor kompiser at han ikke våger å si det som det egentlig er. Det kan også være at han har så store problemer i følelseslivet sitt at han beskytter seg selv ved å holde deg på "avstand" på denne måten. Uansett blir resultatet det samme: At du føler deg utrygg, avvist og såret. Spørsmålet blir da om du ønsker å gå rundt og ha det så vondt, eller om du ønsker å gå videre og finne den mannen som både mener og sier at du alene er drømmekvinnen hans?

Skrevet

Dette her er jo helt uakseptabelt!

Skrevet

Hei! jeg vil takke dere for innleggene deres. :) Noen ganger hjelper andres syn på en sak utrolig mye!

Jeg tok endelig mot til meg og snakket med han i kveld..i flere timer. Jeg fortalte han alt om hvordan jeg føler det når det gjelder disse tingene. Han ble helt paff! Han sa han ikke trodde at jeg brydde meg om det eller at jeg blir såret av det.

Han har lovet å skjerpe seg. Og sa at han oppførte seg slik fordi det var det han var vant med ( sammen med kompisene). De har alle ett badboy image som de vil ivareta. Det handler om hvem som er sterkest, hvem som er mest ekstrem, hvem som er flinkest, hvem som har den fineste dama, hvem som er mest pervesj osv.. Og at han ja, han sa at han mener det han sier når han snakker om andre jenter, MEN at han aldri ville handle etter tankene..

Når det gjelder drømmedama, så er hun drømmedama, fordi hun er alle de andre kompisenes drømmedame også... forstå det den som kan!!?

Han fortalte også at han er redd for å vise følelsene sine.. p.g.a. en hendelse da han var 24år..(er nå 3år siden) og har tendensen til å ødelegge ting som er bra før han blir for glad i det. Slik at han selv ikke kommer til å bli såret når han først har viet en viktig del av seg selv til det..

Jeg sa til han at jeg fortsatt vil være sammen med han, men da måtte han love å dra til psykolog regelmessig og forsøke å gjøre noe med problemene sine. Han kan jo aldri bli lykkelig når han driver å ødelegge alt i frykt for å bli såret..

Jeg sa også at hvis han faller tilbake til sitt ''gamle jeg'' så blir jeg ikke værende hos han..

Skrevet
Jeg sa også at hvis han faller tilbake til sitt ''gamle jeg'' så blir jeg ikke værende hos han..

:ler: Dagens!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...