Stronq Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Hei. Vi har en rotweiler på 8 mnd nå, og har akkurat hentet oss en kattunge som nå er 9 uker. Det gikk overraskende bra å introdusere disse for hverandre, men nå har vi oppdaget en liten ting. Katten er begynt å ligge å patte på hunden, og det kan se ut som hunden er begynt å produsere melk. Hva skal vi gøre? Har noen opplevd det samme? og er det noen som har noen råd? Er det farlig? Å jeg tror hunden begynner å bli passelig lei av katten som skal patte hele tiden, hvordan få den til å slutte?
hufsa! Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Hei. Vi har en rotweiler på 8 mnd nå, og har akkurat hentet oss en kattunge som nå er 9 uker. Det gikk overraskende bra å introdusere disse for hverandre, men nå har vi oppdaget en liten ting. Katten er begynt å ligge å patte på hunden, og det kan se ut som hunden er begynt å produsere melk. Hva skal vi gøre? Har noen opplevd det samme? og er det noen som har noen råd? Er det farlig? Å jeg tror hunden begynner å bli passelig lei av katten som skal patte hele tiden, hvordan få den til å slutte? Heia,jeg er helt grønn på dyr men den er ikke tatt fortidlig fra mora den kattungen??For er den det så,kan du risikere å få en "suttekatt"Ganske så krekslig for de går på div andere ting au.
Stronq Skrevet 10. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2008 Heia,jeg er helt grønn på dyr men den er ikke tatt fortidlig fra mora den kattungen??For er den det så,kan du risikere å få en "suttekatt"Ganske så krekslig for de går på div andere ting au. Vet ikke hvor gamle de skal være, trodde det var greit når de var 8 uker gamle å ta de fra mora.. Er ikke godt å si?
hufsa! Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Vet ikke hvor gamle de skal være, trodde det var greit når de var 8 uker gamle å ta de fra mora.. Er ikke godt å si? Nei,ikke jeg heller men det er jo tydlig at ikke det er det,he he huff..Kommer vel noen med superkunnskap på det området etterhvert her..Har du prøvd å dra katten vekk HVER gang den går til hunden?Det vil jo sikkert hjelpe etter hundre ganger,,men vansklig å passe på hele tiden..
Stronq Skrevet 10. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2008 Nei,ikke jeg heller men det er jo tydlig at ikke det er det,he he huff..Kommer vel noen med superkunnskap på det området etterhvert her..Har du prøvd å dra katten vekk HVER gang den går til hunden?Det vil jo sikkert hjelpe etter hundre ganger,,men vansklig å passe på hele tiden.. Ja, får håpe noen har erfaring med dette :gjeiper: kan godt forstå hunden, som aldri får være ifred, at hun begynner å bli litt irritert :gjeiper: Katter er stae dyr, så vanskeli å lære de noe som helst.. hehe.. Men kan jo prøve å ta han bort de gangene man ser han er der
la Flaca Skrevet 10. november 2008 #6 Skrevet 10. november 2008 Kattunger skal være minst 12 uker før de tas fra mora. Høres ikke ut som pusen din er avvendt heller.
Puma Skrevet 10. november 2008 #7 Skrevet 10. november 2008 Du bør fjerne kattungen fra hunden, hver gang du ser at han ligger og sutter. Katter kan sutte til de er godt over 1 år. Og hunden vil begynne å produsere melk. Kattungen er mest sannsynlig ikke helt klar for å slutte med puppen, du kan tilby den kattemelk i skål(selges i dyrebutikk). IKKE kumelk, det tåler de dårlig. Myk kattemat er også fint for den i starten. Du kan enten gi vårfor, eller oppbløtt tørrfor. Kos deg med både hunden og katten, men ikke la dem kose seg for mye sammen...
Teriyaki Skrevet 10. november 2008 #8 Skrevet 10. november 2008 Katter skal som sagt være minst 12 uker når de tas fra mor. Sorry, men jeg synes det er uansvarlig av deg som ikke har lest deg opp på det med katt før du fikk den. Det er null problem å finne ut når det er akseptabelt å ta i mot en kattunge. Du har fått din katt fire uker for tidlig. Du kan risikere at katten får problemer med fordøyelsen og et dårlig immunforsvar. Ikke det at dette overasker meg. De fleste som anskaffer seg katt tror jo at katt er det dyret som er lettest å ha med å gjøre, dermed trenger de jo ikke å lese om det. Synd, for det er mange "oppdrettere" der ute som ikke kan om det selv en gang, og gir dermed ut feil informasjon, og enda verre, tror katter som hunder, kan gis bort ved åtte ukers alder.
Gjest Gjest_stronq_* Skrevet 10. november 2008 #9 Skrevet 10. november 2008 Du bør fjerne kattungen fra hunden, hver gang du ser at han ligger og sutter. Katter kan sutte til de er godt over 1 år. Og hunden vil begynne å produsere melk. Kattungen er mest sannsynlig ikke helt klar for å slutte med puppen, du kan tilby den kattemelk i skål(selges i dyrebutikk). IKKE kumelk, det tåler de dårlig. Myk kattemat er også fint for den i starten. Du kan enten gi vårfor, eller oppbløtt tørrfor. Kos deg med både hunden og katten, men ikke la dem kose seg for mye sammen... Katten spiser kattemat som bare det, så ingenting galt med matlysten allfall det eneste der at den vil patte av og til, men har snakket med dyrlegen og hun sa at det ikke er noe farlig allfall, og at man kunne smøre handkrem på hunden, for da vil ikke katten patte mere
Gjest Gjest_stronq_* Skrevet 10. november 2008 #10 Skrevet 10. november 2008 Katter skal som sagt være minst 12 uker når de tas fra mor. Sorry, men jeg synes det er uansvarlig av deg som ikke har lest deg opp på det med katt før du fikk den. Det er null problem å finne ut når det er akseptabelt å ta i mot en kattunge. Du har fått din katt fire uker for tidlig. Du kan risikere at katten får problemer med fordøyelsen og et dårlig immunforsvar. Ikke det at dette overasker meg. De fleste som anskaffer seg katt tror jo at katt er det dyret som er lettest å ha med å gjøre, dermed trenger de jo ikke å lese om det. Synd, for det er mange "oppdrettere" der ute som ikke kan om det selv en gang, og gir dermed ut feil informasjon, og enda verre, tror katter som hunder, kan gis bort ved åtte ukers alder. Jeg har faktisk lest om det, og flere plasser stod det at de kan gis bort fra 8-12 ukers alder. Å da regnet jeg med at dette stemte, og de fleste plasser har jeg sett at kattunger gis bort når de er 8 uker. Når vi hentet katten fortalte eieren at kattene da spiste kattemat. Å fordøyelsen hans er det ikke noe problem med nå. Å jeg har faktisk kjøpt meg en bok om katt, siden jeg har hatt ei tidligere som ble påkjørt.
Gjest Gjest_Spezitas_* Skrevet 11. november 2008 #11 Skrevet 11. november 2008 Katter begynner å ete kattemat når de er ca 4 uker gamle, men det betyr ikke at de er klar til å flytte hjemmefra da, så det er desverre ingen unnskyldning. Kattunger bør være 12 uker når de flytter fra kattemor, fordi at læringsprosessen til "det å være katt" vare til da, om ikke enda lengre. Mange tror at kattemor avviser kattungene ved å bite dem osv, men dette er en del av læringsprosessen. Noen kattunger slutter å die ved ca 8 ukers alder, noen holder på til de er 12-13 uker eller lengre. Min venninne hadde en katt som plutselig la godt på seg, og det viste seg at den pattet på hunden, som hadde begynt å produsere melk. Det nyttet ikke å ta bort katten, for den var der så snart hunden la seg ned, så hunden måtte bo en periode hos min venninnes foreldre for å avvennes der. En annen løsning er å kanskje bruke en form for body på hunden, slik at katten ikke kommer til? Går det an? Iallefall viser katten din tydelige tegn på ikke å være avvendt ennå.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #12 Skrevet 11. november 2008 Å jeg har faktisk kjøpt meg en bok om katt, siden jeg har hatt ei tidligere som ble påkjørt. Ble boka påkjørt????
Stronq Skrevet 11. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 11. november 2008 Vi har snakket med dyrlegen, og hun sa at det ikke var noe farlig, men anbefalte oss å smøre hunden inn me handkrem på pattene. dette gjorde vi, og nå vil ikke katten patte mere. Så enkelt var det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå