Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min kjøpte en PS3 i mars i fjor. Han har brukt den MYE og han har vært syperfornøyd.

I går kveld tom den kvelden...

Når man slår den på - blir lyset grønt - for så å gå over til gul/orange - og så blinker den rødt tre ganger mens den piper og det skjer ingenting :(

Han kjøpte den på EB games, jeg har lett som en gal etter kvitteringen, men den er forduftet!

Har funnet ut at garantien er på ett år hos Sony, og han har hatt en lengre enn det.

Vi vil gjerne ha den reparert, kan den leveres på EB-games eller finnes det andre steder som gjør denne jobben?

Ny PS3 regner jeg ikke med han han får siden garantien er utgått...

Noen som vet hva jeg bør foreta dem? Tror dere at den lar seg reparere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kan godt hende at den kan repareres på reklamasjon. Jeg antar at den er betalt med kort, da skal det holde å vise til transaksjonen overfor EB Games. En utskrift som viser beløp og dato skal være godt nok. Det kan de sjekke i sine registre.

Dersom feilen ikke er selvforskyldt, så skal det ikke koste dere noe å få den reparert. Hvis den er det (bevisbyrden for dette ligger hos butikk/leverandør/importør/verksted), så kommer de antageligvis til å kreve et undersøkelsesgebyr samt informere om hvor mye det vil koste å reparere den, og så la dere selv velge om den skal repareres eller ikke.

Husk at garanti er noe produsenten gir, mens reklamasjonsrett er lovfestet. den er i utgangspunktet to år, men fem år for ting som er ment å vare vesentlig lenger enn to år.

Endret av Zzyzx
Skrevet (endret)

For det første, ring EB Games butikken, forklar at maskinen er død og be om nr til sony support. Sony NEKTER nemlig å ta imo maskiner med mindre kundene har pratet med de først, de får nemlig uhorvelige store mengder problemer hver dag som løses over tlf mens kunden mente det måtte sendes inn. Men om den må sendens inn hjelper de deg med å ta kopi av alt som ligger på harddisken slik at ikke save games o.s.v. slettes. Det er veldig kjedelig.

Om de ber deg levere inn maskinen så ta utskrift av kontoen din, det holdt hvertfall når jeg jobbet der for et år/to tilbake. De kan dessuten med en eksakt dato lete opp kvittering, men det må evt gjøres manuelt så ha tolmodighet. Å gå gjennom ørten tusen meter med kassaruller når kunder maser går dårlig, evt belage deg på å måtte vente litt om de vil finne den før du leverer inn. Husk forresten å gå i samme butikk du kjøpte den i da.

Etter du har levert den inn, vel smør deg med tolmodighet. Sony har en ventetid på ca 1-4 mnd. Som oftest får du en ny maskin tilbake fra sony. Bare pass på at du får riktig tilbake. Har opplevd kunder som leverte inn den gamle (den som tok gamle spill, 4 usb porter o.s.v) og fikk tilbake den nye.

Når det gjelder undersøkelsesbegyr så må jeg ærlig talt si jeg ikke husker hvor mye det ligger på hos sony. EB Games kkrever nemlig ikke et gebyr, men da sony.

Endret av Gjest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...