Gå til innhold

Lyst på hund og bor i oslo. Trenger råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har lyst på hund, men bor midt i oslo. Så det jeg lurer på er om det er noen som har noen tips til hvilke hunder som kan passe i storby..

Vi har tenkt litt på labrador eller en rhodesian ridgeback.. noen erfaringer med disse?

Bor du i oslo og har hund? Hvilken rase har du? fordeler og ulemper med den??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei! Vi har lyst på hund, men bor midt i oslo. Så det jeg lurer på er om det er noen som har noen tips til hvilke hunder som kan passe i storby..

Vi har tenkt litt på labrador eller en rhodesian ridgeback.. noen erfaringer med disse?

Bor du i oslo og har hund? Hvilken rase har du? fordeler og ulemper med den??

Det er jo lurt å ikke ha en hund med mye jaktlyst om man bor midt i byen. Også lettere å ha en hund uten mye vakt- og vokterinstinkter, som hele tiden skal passe på deg. Kan bli slitsomt blant så mange mennesker.

Om du bor i blokk bør du ikke velge en rase som er veldig kjent for å bjeffe, kan bli problematisk med tanke på naboer :O)

Labrador høres jo ut som et veldig godt forslag, om dere har den tiden det krever å aktivisere den. En Rhodesian er vanskeligere å ha løs pga sterkere jaktlyst.

Vi bor i Oslo, og får en staffordshire bullterrier om en stund.

Skrevet

Det spiller nok ingen rolle om du bor i oslo eller ikke når du skal velge deg hund. De to rasene du nevner trenger veldig mye mosjon og stimulering begge to. Det er ingenting negativt ved å bo i en storby med hund. Du har muligheten til å møte mange andre hundeiere i parker og det er kort vei til marka uansett hvor du bor. Det du skal tenke på når du velger en hund er hva du vil med hunden. Skal du på utstilling,gå på kurs, eller bare ha en hund å kose med? Aktivitetsbehovet til hunder er vidt forskjellig. Velg det som passer deg best. Lykke til!

Jeg har forelsket meg i rr forresten...det blir min neste hund ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...