Gjest Gjest Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 tok test på lørdag, positiv. hva nå, bør jeg dra til lege så fort som mulig
Gjest Gjest_Smith_* Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Først vil jeg si gratulerer:) Trenger ikke å dra til lege enda... Men du kan ringe å bestille deg time der:) Første kontroll hos lege er vanligvis når man er rundt 10 uker på vei i følge min lege:)
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 Først vil jeg si gratulerer:) Trenger ikke å dra til lege enda... Men du kan ringe å bestille deg time der:) Første kontroll hos lege er vanligvis når man er rundt 10 uker på vei i følge min lege:) men er testen sikker tror du...var clear blue
dreia Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Gratulerer! Testen er nok sikker, ja. Legen min tok ikkje nokon test då eg var gravid, sidan eg allerede hadde testa heime. Men du kan be dei om å testa HCG-nivået ditt, om du er usikker eller bekymra. Eg ville ha ringt legekontoret og fortalt om graviditeten, så er det opp til legesekretæren å setja deg opp på time. Det varierer frå kontor til kontor når dei vil ha deg inn på kontroll. Dei fleste kontor vil ha deg inn rundt veke 9-12, rundt Oslo må ein visst søka fødeplass tidlig, så der er nok første kontroll noko før. Om du blør/er over normalt bekymra eller har behov for sjukmelding, vil du få time før. Om du vil gå til jordmor, bør du også ta kontakt nå, i og med at det er jordmormangel i enkelte kommunar. Men du må nok belaga deg på å ikkje få time før eit godt stykke ut i graviditeten.
SkumGummi Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Gratulerer! Testen er nok sikker, ja. Legen min tok ikkje nokon test då eg var gravid, sidan eg allerede hadde testa heime. Men du kan be dei om å testa HCG-nivået ditt, om du er usikker eller bekymra. Eg ville ha ringt legekontoret og fortalt om graviditeten, så er det opp til legesekretæren å setja deg opp på time. Det varierer frå kontor til kontor når dei vil ha deg inn på kontroll. Dei fleste kontor vil ha deg inn rundt veke 9-12, rundt Oslo må ein visst søka fødeplass tidlig, så der er nok første kontroll noko før. Om du blør/er over normalt bekymra eller har behov for sjukmelding, vil du få time før. Om du vil gå til jordmor, bør du også ta kontakt nå, i og med at det er jordmormangel i enkelte kommunar. Men du må nok belaga deg på å ikkje få time før eit godt stykke ut i graviditeten. Enig med Dreia. Ring legen og fortelle at du er gravid. Det gjorde jeg, da spurte dem når jeg hadde sist mens, også fikk jeg time deretter. Jeg fikk faktisk time da jeg var 6 uker på vei. Kan jo være siden vi bor i Oslo og som du sier Dreia må man søke fødeplass tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå