Gjest Oppbevaring Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Hva er egentlig grunnen til at man aldri skal oppbevare tomater og agurker sammen?
Brunhilde Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Tomat skiller ut en gass som gjør at agurken fort blir overmoden og dårlig.
mbi002 Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 Oi, visste jeg ikke.. Godt jeg pleier å ha agurken i kjøleskapet og tomater utenfor da.
Fun Light Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Epler avgir den samme gassen! Har du for eksempel en umoden avocado som må modnes fort, kan du legge avocadoen i en lukket plastpose med en tomat.. Da vil det fremskynde modningsprosessen! Unngå å legge epler på samme fat som annen frukt, det vil ha samme effekt på den andre frukten..
The Kitten Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 Epler avgir den samme gassen! Har du for eksempel en umoden avocado som må modnes fort, kan du legge avocadoen i en lukket plastpose med en tomat.. Da vil det fremskynde modningsprosessen! Unngå å legge epler på samme fat som annen frukt, det vil ha samme effekt på den andre frukten.. Et tips er å sette eplene i kjøleskapet. Jeg synes faktisk de smaker bedre da også.
mbi002 Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Ja, de smaker faktisk bedre.. hehe også blir de ekstra.. sprø!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå