Gå til innhold

Hvilken kirke blir du gift i?

Fremhevede innlegg

Skrevet
joda, jeg kan jo ta kontakt. saken er at jeg er døpt i en kirke på hjemstedet mitt, og konfirmert i en annen kirke på hjemstedet mitt (den som er nærmest nå, men den var ikke bygget da jeg sku døpe meg) og nå bor jeg i en annen by og har altså skiftet adresse. så da er det jo 3 potensielle kirker egentlig.. Men kirkekontoret nevnte ingenting om å betale når jeg avtalte vielse i dåpskirken...

du sogner til den kirken der du bor nå!

mulig de ikke fikk med seg at du hadde flyttet? det er normalt å betale når man har flyttet. ei venninne av meg syns dette var så dårlig, at hun endret adresse til forelderene en liten periode for å få det gratis! hehehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gifte oss i kirken vi sokner til, som er der han er døpt/komf. Og der er også jentungen døpt, så det var egentli en selvfølge at vi tok den kirka!!

Har ikke noe "forhold" til "mi" kirke uansett...

Skrevet
hvordan vet en hvilken kirke en sogner til? er det den en er døpt i? hvis bare en av oss sogner til kirka, er det fortsatt gratis? Hvis et er to kirker innenfor samme kommune, kan en fortsatt ikke velge fritt og gratis?

kirken.no kan du taste inn postnummeret ditt og få opp hvilken kirke du sogner til.

Skrevet

Vi skal gifte oss i "min" kirke som er kirken jeg er døpt og konfirmert i, og som jeg også opp gjennom oppveksten har hatt endel med å gjøre gjennom barne- og ungdomsgruppen. Jeg er ikke aktiv i kirken idag, har ei heller vært det de siste 10-15 årene, men jeg føler likevel en sterk tilknytning til denne kirken.

Min mann har ingen tilknytning til denne kirken, men han har heller liten/ingen tilknytning til kirken han er døpt og konfirmert i. Det er derfor naturlig at vi gifter oss i min kirke.

Vi sogner hverken til min eller hans kirke, men alle kirkene er i samme by. Har faktisk ikke spurt hva det koster. Det er vel uansett ikke snakk om så mange tusenlappene. Om det skulle bety at vi går over budsjettet så får vi heller knipe inn et annet sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...