Honey Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 (endret) Tenker da på dere som skal gifte dere i kirke. Har dere valgt barndomskirken? Blir det i kirken dere sokner til? Må dere evt betale mye? Vi funderer nemlig på om vi skal gi opp barndomskirken min som jeg ikke sokner til og heller velge en kirke i byen vi bor i. Da sparer vi 4000 kroner og det er ganske mye for oss. Endret 9. november 2008 av Honey
Noli Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Vi velger den kirken pappaen min er døpt og konfirmert i, og også begravet. Vi er begge døpt i samme kirke, jeg som voksen, men den kirken er det uaktuelt for oss å gifte oss i. Føler ved å gifte meg i pappa sin kirke at han er litt nærere den dagen, kommer til å savne ham voldsomt. Vi skal ha en liten "seremoni" der jeg legger igjen buketten og mannen tenner lys på graven etter vielsen.. Betaler 3000,- for å gifte oss der, men hadde vi valgt kirken vi hører til i måtte vi ha funnet en annen dato.
eleit Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 Vi sokner til den kirken som jeg er døpt og konfirmert i. Denne er den eneste naturlige kirken for meg å gifte meg i.. Hadde vi ikke soknet dit, ville vi likevel giftet oss der, for jeg har så tette bånd til den kirken..
Jade Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Vi gifter oss i den vi sokner til (pen kirke også). Plasseringen er også kjempepraktisk i forhold til hjemme, lokale, frisør, fotograf osv. Og det skader heller ikke at det er gratis
angara Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 Vi gifter oss også i kirka vi sokner til. Det er en stor og flott kirke, jeg er glad vi skal ha mange gjester, ellers ville det raskt sett litt tomt ut der inne. Eneste minuset er at det ikke er lov til å fotografere der under vielsen. Håper vi får lov til å bli igjen bittelitt når det er over, slik at vi får tatt et par bilder av oss der inne. Skal snakke med presten om 3 uker, gleder meg!
Brud84 Skrevet 10. november 2008 #6 Skrevet 10. november 2008 Vi skal gifte oss i Vålerenga kirke! Dette fordi dette er den eneste kirken vi har noe som helst forhold til, og den betyr mye for klubben/klanen og defor også oss! Kirken vi sogner til er dessuten grusomt stygg, og ser ikke ut som en kirke engang... vi betaler 5000 kr for kirke + prest, men for oss er det verd hver eneste krone
Solstrålejenta Skrevet 10. november 2008 #7 Skrevet 10. november 2008 Vi skal verken gifte oss i kirken jeg er døpt eller konfirmert i (2 forskjellige), men i kirke fra der forloveden min kommer fra. Dette er heller ikke hans barndomskirke, men den kirken jeg syntes var finest og som ligger 2 minutter gange unna lokalet vi skal ha festen på. Vi betaler 3000 kr og synes det er verdt det i og med at vi uansett måtte ha betalt det samme om vi skulle ha hatt vielsen i en av barndomskirkene våre Den vi sokner til er uaktuell.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #8 Skrevet 10. november 2008 Husk nå at svært mange av de som gifter seg gjør det et annet sted enn i en kirke
Jade Skrevet 10. november 2008 #9 Skrevet 10. november 2008 Husk nå at svært mange av de som gifter seg gjør det et annet sted enn i en kirke TS spesifiserer at hun ønsker svar fra de som skal gifte seg i kirke, så det er ikke relevant.
Bluespirit Skrevet 10. november 2008 #10 Skrevet 10. november 2008 Vi skal ikke gifte oss i den kirken vi sokner til, aldri vært i den en gang, er en salgs aktivitets/kontor kirke som ikke ikke ligner kirke en gang og ikke fin. Men vi gifter oss i den kirken som jeg er konfirmert i og alltid går i på julaften, den tilhører samme prestegjeld (kommune) og dermed betaler vi 2000,- Men for meg var det ikke noe valg i å ta, det var den kirken, Sandefjord Kirke. Vi skal gifte oss i Vålerenga kirke! Dette fordi dette er den eneste kirken vi har noe som helst forhold til, og den betyr mye for klubben/klanen og defor også oss! Så morsomt at det er flere fotballgale som skal gifte seg, tipper at det blir mange Blåhvalær i kirken hos oss, for det er Sandefjord Fotball som gjelder her.
Gjest imli Skrevet 10. november 2008 #11 Skrevet 10. november 2008 Vi gifta oss i kirken vi begge er døpt i, og som mannen er konfirmert i. Vi sogner desverre ikke til den kirken lengre, (men ville ikke gifte oss i kirken vi sogner til - lite pen arbeidskirke...) så vi måtte betale for å gifte oss i den aktuele kirken.
PoisonIvy Skrevet 10. november 2008 #12 Skrevet 10. november 2008 Vi skal gifte oss i Vålerenga kirke! Dette fordi dette er den eneste kirken vi har noe som helst forhold til, og den betyr mye for klubben/klanen og defor også oss! Kirken vi sogner til er dessuten grusomt stygg, og ser ikke ut som en kirke engang... vi betaler 5000 kr for kirke + prest, men for oss er det verd hver eneste krone Vi gifter oss også i Vålerenga Kirke, men vi betaler bare 2500,-
Kanutten Skrevet 11. november 2008 #13 Skrevet 11. november 2008 Vi gifter oss i den kirken vi sogner til, mest fordi det er en flott kirke ( Byens mest populære) og jeg hadde ikke ønsket å gifte meg i kirka jeg er konfirmert eller døpt i. Sambo hadde ikke noen spesielle ønsker, så da ble det den vi sogner til
Disco Biscuit Skrevet 11. november 2008 #14 Skrevet 11. november 2008 Vi gifter oss i kirken vi sokner til, og så har min forlovede noe tilknytning til den kirken. Kirken jeg er døpt og konfimert i ligger på motsatt side av landet, så det hadde nok blitt vanskelig å gifte seg der i tillegg så er ikke den kirken jeg er døpt og konfirmert i spesielt fin heller :gjeiper:
Mazilla Skrevet 11. november 2008 #15 Skrevet 11. november 2008 Vi gifter oss i kirka han er døpt og konfirmert i, og betaler ingenting. Vi er fra samme sted, men "hans" kirke er mye finere enn "min", så valget var enkelt.
Bobeline Skrevet 11. november 2008 #16 Skrevet 11. november 2008 Jeg skal ikke gifte meg i nær fremtid, må jo finne noen som vil gifte seg med meg først Jeg kunne tenkte meg å gifte meg i kirken der jeg ble døpt. Dette er en liten koselig kirke på fjellet, hvor skogen og vannet er nærmeste nabo. For meg er den perfekt uavhengig av om det er vinter- eller sommerbryllup.
helenen Skrevet 13. januar 2009 #17 Skrevet 13. januar 2009 hvordan vet en hvilken kirke en sogner til? er det den en er døpt i? hvis bare en av oss sogner til kirka, er det fortsatt gratis? Hvis et er to kirker innenfor samme kommune, kan en fortsatt ikke velge fritt og gratis?
Jade Skrevet 13. januar 2009 #18 Skrevet 13. januar 2009 Det er kirken som hører til området du bor i. Du kan ringe og høre på nærmeste menighetskontor om du er usikker. Man sokner kun til en kirke om gangen, og det er ikke nødvendigvis kirken man ble døpt og konfirmert i hvis man har flyttet.
helenen Skrevet 13. januar 2009 #19 Skrevet 13. januar 2009 Det er kirken som hører til området du bor i. Du kan ringe og høre på nærmeste menighetskontor om du er usikker. Man sokner kun til en kirke om gangen, og det er ikke nødvendigvis kirken man ble døpt og konfirmert i hvis man har flyttet. joda, jeg kan jo ta kontakt. saken er at jeg er døpt i en kirke på hjemstedet mitt, og konfirmert i en annen kirke på hjemstedet mitt (den som er nærmest nå, men den var ikke bygget da jeg sku døpe meg) og nå bor jeg i en annen by og har altså skiftet adresse. så da er det jo 3 potensielle kirker egentlig.. Men kirkekontoret nevnte ingenting om å betale når jeg avtalte vielse i dåpskirken...
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #20 Skrevet 14. januar 2009 Vi gifter oss i kirken vi sogner til, en liten eldre kirke, veldig koselig......på utsiden, for vi har aldri vært inni å sett Men kirken jeg er døpt i er ikke aktuel og den jeg er konfirmert i er en nyere "moderne" kirke og vi ville ha en kirke som ser mer tradisjonel ut. Samboeren min ville ikke gifte seg i kirken han ble døpt og konfirmert i, så da ble det bare sån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå