Gå til innhold

fiskepudding i skjell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

En gang for i tenårene smakte jeg fiskepudding i skjell med erter og gulerøtter hos ei venninde. Hvordan lager jeg dette? Finner jeg sånne skjell i butikken? Er udugelig på kjøkkenet, ja, vet det.

Kan dere gi meg en oppskrift. Så detaljert at jeg fatter det.

:gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Terteskjell, ja! De har jeg minner om. Min mor lagde nemlig det av og til når jeg var liten.

Terteskjellene finner en i butikken. De kommer i en avlang eske, og skjellene ligger fordelt i to rom. Du ser dem gjerne ved kjeks eller brødmaten. Slik gjorde mamma det:

Ta det antall skjell du ønsker ute av pakken, og sett på et bakepapirkledd brett. Sett ovnen på det antall grader pakken forteller deg at du skal. ;)

Så er det bare å lage en hvit saus og tilsette litt oppskåret fiskepudding, erter og gulrøtter i små biter (gjerne frosne). Tilsett dette i sausen når den er nesten ferdig. Fordel dette på skjellene. Sett i ovn. La stå så lenge som skjellpakken sier og ta ut. Nå kan du evt. tilsette et par reker også. Koker du reker blir de nemlig gummi i konsistensen.

Server og nyt!

Skrevet
Terteskjell, ja! De har jeg minner om. Min mor lagde nemlig det av og til når jeg var liten.

Terteskjellene finner en i butikken. De kommer i en avlang eske, og skjellene ligger fordelt i to rom. Du ser dem gjerne ved kjeks eller brødmaten. Slik gjorde mamma det:

Ta det antall skjell du ønsker ute av pakken, og sett på et bakepapirkledd brett. Sett ovnen på det antall grader pakken forteller deg at du skal. ;)

Så er det bare å lage en hvit saus og tilsette litt oppskåret fiskepudding, erter og gulrøtter i små biter (gjerne frosne). Tilsett dette i sausen når den er nesten ferdig. Fordel dette på skjellene. Sett i ovn. La stå så lenge som skjellpakken sier og ta ut. Nå kan du evt. tilsette et par reker også. Koker du reker blir de nemlig gummi i konsistensen.

Server og nyt!

Takk for svaret :)

Du kan vel ikke tilfeldigvis skrive hvordan jeg lager hvit saus?

Skrevet

Når du lager den hvite sausen til terteskjell, kan det være veldig lurt å erstatte noe av melken med fiskekraft.

Skrevet

Jeg ville lagd sausen av fiskekraft og fløte, og hatt i frisk hakket dill. Og mye reker som ikke har ligget i lake.

Skrevet

Jeg vil ikke ha dill til akkurat dette, men fiskekraft og fløte er jeg enig i. Dessuten velger jeg gjerne fløtepudding i fyllet, og masse reker, både tilsatt i stuingen helt til slutt, og kalde som "strø".

Gjest Pysepus
Skrevet

Å, dette skal jeg lage til middag i morgen :sikle:

Skrevet

Et alternativ kan være å bruke suppeboller istedenfor fiskepudding. Da får en jo med kraft også :)

Skrevet

Jeg bruker Amerikansk blanding (sånn frossen med gulrøtter, erter og mais) og syns det er veldig godt til:)

Skrevet

jeg synes det er godt med litt asparges også jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...