Gjest Gjest24 Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Er mann, 24, dama er 25, begge studenter på fulltid. Situasjonen: Vi har vært sammen i drøyt to måneder, så og si hver dag, hele dagen. Alt fungerer fint, men hun har fortsatt MYE kontakt med eksen. Så og si hver dag på sms/telefon, i tillegg kommer han og besøker henne hver andre/tredje helg. Han bor i utlandet, så det er ganske mye strev for han å besøke henne, allikevel altså relativt ofte. De er også ute og spiser hver gang han er på besøk. I tillegg sover han på rommet hennes (studenthybel), og på samme madrass (Hallo!) Hennes forklaring: Hun og eksen har vært sammen i sju år før hun traff meg. Hun var i ferd med å slå opp med han da vi møttes, og sier jeg var 'dråpen som fikk begeret til å flyte over'. Eksen er utrøstelig, og har åpenbart fortsatt håp om å få henne tilbake. Hun har enda ikke fortalt han at hun er sammen med meg, fordi hun 'ikke vil såre han mer'... Slik ser jeg det: Hun sier hun elsker meg, og jeg tror henne. Hun sier hun aldri har vært utro, og jeg tror henne. Hun er typen som aldri ville vært sammen med meg med mindre hun ser oss som en familie i framtiden, hvis dere skjønner? Jeg vet det virker opplagt at hun er utro med både eksen og meg, allikevel er hun så godhjerta at jeg har vanskelig for å tro at det er det som skjer. Jeg sa til henne at jeg skjønner at hun fortsatt er glad i eksen, han har jo vært livet hennes de siste sju årene. Sa også at det er vanskelig for meg ar de er så mye sammen/har så tett kontakt, særlig fordi hun ikke har fortalt han om meg. Det at de sover på samme madrass er det selvfølgelig helt latterlig at jeg godtar, jeg vet det... Hun ble lei seg da jeg sa at det var helt uakseptabelt, og sa at det er sånn hun er... Argh, jeg er frustrert! Er jeg utrolig naiv? What to do?
Supramundane Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Slik jeg leser dette, så holder hun på med dere begge to. Men forutsatt at det du tror stemmer, at hun ikke er utro, så er det forsåvidt greit å omgås en eks, isolert sett. Å treffes, og å ha kontakt. Noen klarer å være veldig gode venner. Men så sier du at han er knust og prøver å få henne tilbake, og at hun ikke har sagt at dere to er sammen, for å ikke såre han ytterligere. Det er her det begynner å skurre for meg. Og så er han ofte på besøk, og da deler de seng (eller madrass, som i og for seg er to sider av samme sak). Nei, dette er ikke holdbart. Jeg hadde forlanget, og forventet, av min kjæreste, at dette ikke hadde skjedd, ut av respekt for forholdet vårt. Når du sier at det for deg er helt uakseptabelt og hun svarer at "det er sånn hun er", så syns jeg ikke hun respekterer følelsene dine overhodet. Å dele seng med en eks under disse forutsetningene på grunnlag av at "det er sånn hun er"? Nei, det er for drøyt!
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 Er mann, 24, dama er 25, begge studenter på fulltid. Situasjonen: Vi har vært sammen i drøyt to måneder, så og si hver dag, hele dagen. Alt fungerer fint, men hun har fortsatt MYE kontakt med eksen. Så og si hver dag på sms/telefon, i tillegg kommer han og besøker henne hver andre/tredje helg. Han bor i utlandet, så det er ganske mye strev for han å besøke henne, allikevel altså relativt ofte. De er også ute og spiser hver gang han er på besøk. I tillegg sover han på rommet hennes (studenthybel), og på samme madrass (Hallo!) Hennes forklaring: Hun og eksen har vært sammen i sju år før hun traff meg. Hun var i ferd med å slå opp med han da vi møttes, og sier jeg var 'dråpen som fikk begeret til å flyte over'. Eksen er utrøstelig, og har åpenbart fortsatt håp om å få henne tilbake. Hun har enda ikke fortalt han at hun er sammen med meg, fordi hun 'ikke vil såre han mer'... Slik ser jeg det: Hun sier hun elsker meg, og jeg tror henne. Hun sier hun aldri har vært utro, og jeg tror henne. Hun er typen som aldri ville vært sammen med meg med mindre hun ser oss som en familie i framtiden, hvis dere skjønner? Jeg vet det virker opplagt at hun er utro med både eksen og meg, allikevel er hun så godhjerta at jeg har vanskelig for å tro at det er det som skjer. Jeg sa til henne at jeg skjønner at hun fortsatt er glad i eksen, han har jo vært livet hennes de siste sju årene. Sa også at det er vanskelig for meg ar de er så mye sammen/har så tett kontakt, særlig fordi hun ikke har fortalt han om meg. Det at de sover på samme madrass er det selvfølgelig helt latterlig at jeg godtar, jeg vet det... Hun ble lei seg da jeg sa at det var helt uakseptabelt, og sa at det er sånn hun er... Argh, jeg er frustrert! Er jeg utrolig naiv? What to do? Sier bare Haloooooooo! Elsker deg etter 2 mnd! (Er det noen som gjør det?) Sover på samme madrass. (Det går over det jeg hadde godtatt) Når hun ikke godtar ditt "ultimatum" da trur nu jeg det er noe hun vil fortsette med. Sorry mac! Du er satt på gress. Kom deg vekk mens du kan!
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Hmmm, får ta en prat om dette er så lurt...
Lady La-Laa Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 Jeg kan iallefall si deg med sikkerhet at de ikke ligger på hver sin side av denne madrassen iallefall! Om hun ikke ligger med han så ligger de i allefall inntil hveradre og klåing er det garantert, iallefall fra han sin side, og hun stopper det nok ikke. For hva skulle hun forklart det med? hun er jo ikke "sammen med noen" tror han... Mens hun sikkert tenker at litt kos skader jo ikke. Detter er jo overhodet IKKE greit!!! Også lurer jeg på: Når tror du hun har tenkt å fortelle han om dere? Aldri? Greit nok at det er ille for han at hun har funnet en ny så fort, og at han nok bllir lei seg, men det vil da være myyyye verre for han å få vite om et år eller to at alle gagene han lå på madrassen med henne, så tilhørte hun en annen!! Snakk om å bli ført bak lyset isåfall! Derfor virker det faktisk ikke som at hun er ute etter å skåne han med å la være å fortelle om deg, hun handler kun i egen interesse rett og slett, hun vil ha dere begge til hun får bestemt seg for hva hun egentlig vil!
Gjest haha.. Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Er dette kødd? Finner du deg i dette tullet? Dump høna.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Ikke noe god situasjon dette... At hun ikke forteller om dere, isolert sett, det kan jeg forstå. Man ønsker gjerne å skjerme eksen for slikt man vet vil gjøre vont. Det er bare slik. Men når han besøker henne, på den måten, så blir det noe helt annet. Da bør hun gi beskjed, for slik som dette, så gir hun han falske forhåpninger om forsoning og gjenforening. Å sove sammen med en annen på den måten, uansett hvor lite plass det er i hybelen ville ikke jeg godtatt... Og jeg er ikke det fnugg sjalu engang. At det skjer med en eks som vil ha henne tilbake er enda verre. Du får prøve å snu på det neste gang dere snakker om det. Spørre henne om hvordan hun ville likt det om det var du som sov sammen med en jente som ville ha deg. Kanskje det kan vekke henne litt? Om hun er utro eller ikke kan man bare spekulere i. Muligheten er der, men kan og tenkes at det ikke skjer noe.
Jade Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 Hallo??? Hun klager over at han ikke kommer over henne, og så lar hun han sove i samme seng/madrass som henne? Skal han noen sinne komme over henne, så må hun si at hun har type, og slutte å la han komme på besøk til henne. Han hadde ikke giddet å komme på besøk hele tiden, med mindre det var for å få henne tilbake! Be henne velge, han eller deg. Det er helt sikkert hotellrom i byen, hvis de fortsatt vil omgås. Er det krise, så får du kjøpe en ekstra feltseng til henne.
stjernekyss Skrevet 9. november 2008 #9 Skrevet 9. november 2008 Ja, du er naiv. Kjærlighet gjør blind, så om ikke annet, viser det at du har et åpent hjerte, noe som er en veldig god egenskap. Ta vare på det hjertet. Det er alt for få av dem i verden til å være skjødesløs med det. Sånne hjerter fortjener bedre.
Gilette Skrevet 9. november 2008 #10 Skrevet 9. november 2008 uff... Om du vil dele henne med eksen så javell..fortsett! Jeg hadde ALDRI godtatt dette om jeg var deg, ikke sjangs i kalde h******! Hvorfor i all verden ønsker du deg selv så vondt? Det er jo åpenbart at du blir ført bak lyset. Selvfølgelig skjer det noe når han er der. Sier som kompisen til Rhino i FATSO- Mus i hus er mus i hus. Dømt til å bli noe det. Du fortjener noe bedre, ikke la henne holde på sånn. Du ender bare opp med å bli inderlig såra. Ta et oppgjør med deg selv på hva du føler er OK eller ikke. Så stiller du kravene, om hun ikke godtar dem så har du det faktisk bedre uten henne. Jeg skal love deg at det finnes noen der ute som vil elske deg og som aldri ville gjort noe slikt mot deg.
Gilette Skrevet 9. november 2008 #11 Skrevet 9. november 2008 Ja, du er naiv. Kjærlighet gjør blind, så om ikke annet, viser det at du har et åpent hjerte, noe som er en veldig god egenskap. Ta vare på det hjertet. Det er alt for få av dem i verden til å være skjødesløs med det. Sånne hjerter fortjener bedre. Enig med stjernekyss om dette. Ta vare på deg selv vennen.
soph Skrevet 9. november 2008 #12 Skrevet 9. november 2008 Enig med alt som har blitt sagt før. Hvis hun trenger tid for å gjøre opp med eksen, så er det kanskje smartest at dere tar en pause til hun har fått gjort det? Så lenge hun prøver å starte et forhold med deg samtidig som hun prøver å ende alt ordentlig med eksen, så vil ingen av dele skje. En ting av gangen.
Gjest Guest24 Skrevet 9. november 2008 #13 Skrevet 9. november 2008 Takk for tilbakemelding alle sammen, ligger ann til at jeg ber henne velge, så får jeg bare håpe hun innser hvor glad jeg er i henne... Nå har hun vært sammen med eksen i sju år og meg i to måneder, så... Hadde det vært en hvem som helst annen random jente hadde jeg kutta all kontakt for lenge siden, men hun her er, tja, svært spesiell for meg. Poster når det har skjedd noe...
Gjest Guest24 Skrevet 11. november 2008 #14 Skrevet 11. november 2008 Update: Først vil jeg bare understreke at jeg ikke er blind av kjærlighet som mange her skriver. Hun la ann på meg, hun sa hun elsker meg etter en måned, og har foreslått at vi skal flytte sammen... Mao, hun er minst like interessert som meg, vil jeg si. Det lyser forelskelse i øynene hennes. For meg har det gradvis bygd seg opp (i den grad det kan over to måneder). Hun vil ikke bare ha en kjæreste, men en å dele resten av livet med. Det eneste som holder meg tilbake er eksen hennes. Snakket om det i går, jeg sa at det plager meg at hun ikke forteller hva som skjer mellom henne og eksen, og at det virker som om hun bryr seg mer om eksen enn meg. Vi har snakket om dette før også. Hun ble skikkelig såra. Hun sa hun ikke forteller meg hva de snakker om fordi det ville være som å stikke han i ryggen, og at det er for privat... Hun sa også at de ikke sover i samme seng... Av en eller annen grunn tror jeg henne. Det er vanskelig å forklare over internett, men hun er rett og slett for oppriktig og åpen til ikke å fortelle det hvis noe skjer mellom henne og eksen. Det hele kommer ned til at hun forventer at jeg skal stole hundre prosent på henne, etter to måneder. Det vet jeg ikke om jeg gjør. Uansett, vi er nå fortsatt sammen, så får vi se hvordan det går. Hadde noen andre skrevet det jeg nettopp gjorde hadde jeg trolig ledd av hvor naiv det går ann å være, men men, jeg vil heller satse på dette forholdet og bli såra enn å slå opp og tenke på hvordan det kunne ha vært...
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #15 Skrevet 11. november 2008 Jeg tror at hun lurer både deg og den andre gutten...Hvorfor skulle hun vært ærlig mot deg når hun ikke er ærlig mot han? Kanskje hun forteller han at hun ikke sover på samme madrass som deg...og at hun vil skjerme deg også fra sannheten fordi sannheten sårer. Hvordan klarer du å stole på henne?
Jigva Skrevet 11. november 2008 #16 Skrevet 11. november 2008 Det er ikke riktig slik hun holder på.. Jeg ville bedt om en pause og sagt at dersom hun vil komme tilbake så må eksen være ute av bildet. Hadde jeg holdt på slik mot min kjæreste slik hun holder på med deg så hadde jeg ikke hatt den fantastiske mannen jeg har idag.. Hvorfor skal hun få i pose og sekk når ikke du får det??
Gjest Utlogget Skrevet 11. november 2008 #17 Skrevet 11. november 2008 Okay, da får jeg prøve å vise deg litt fra hennes side, siden alle andre syns dette er totalt uakseptabelt. Jeg sier ikke at jeg mener hennes oppførsel er riktig, for det mener jeg ikke, men jeg skjønner faktisk veldig godt hvordan hun har det. Du sier at hun har vært sammen med eksen i sju år, og det innebærer at hun var 17-18 år da hun traff han. Jeg var 16 da jeg ble sammen med samboeren min, og jeg tror at et langvarig forhold som startet på den alderen kanskje kan være vanskelig å bryte av en del grunner som ikke er til stede når man blir sammen senere. For det første har hun aldri vært voksen uten eksen sin. Hun var "et barn" da de ble sammen, og sammen har de vokst opp og blitt voksne. De har sannsynligvis formet hverandre mye mer enn det de selv er klar over. Dessuten innbiller jeg meg at det er ekstra vanskelig å bryte med en person om har vært der hele hennes voksne, at det er vanskeligere enn for de som kan se tilbake på sitt voksenliv før de traff kjæresten/eksen. Hun beveger seg inn på helt nytt territorium, og det kan være skremmende. Hun har vært sammen med eksen i nesten 1/3 av livet sitt. Og selv om kjærestefølelsene har blitt borte er han en utrolig stor del av henne. Kanskje det å skulle bryte kontakten med han omtrent føles som å skulle bryte kontakten med en bror? Og det er helt sikkert tøft for henne å ha såret han og se hvor grusomt han har det. Du sier at hun hadde tenkt på å slå opp lenge, men at du var dråpen som fikk det til å skje. Jeg har også tenkt på å slå opp lenge, men får det ikke til. Har selv tenkt at det hadde vært utrolig deilig om jeg plutselig hadde blitt forelsket i en annen, og at følelsene var gjengjeldt, slik at jeg måtte ta valget. Jeg tror kanskje kjæresten din enda hadde gått i et slags vakuum med kjæresten hvis det ikke hadde vært for deg, fordi hun i seg selv ikke var helt klar til å slå opp. Derfor klarer hun ikke å "være slem" mot han, og risikerer dermed å ødelegge både forholdet til deg og ødelegge forholde til han enda mer enn det hun hadde gjort hvis hun hadde klart å bryte skikkelig med en gang. Selv tenker jeg at det å bearbeide avslutningen av et forhold på sju år aldri er gjort på et blunk, nettopp fordi det har rukket å bli et forhold på så mange flere nivåer enn bare forelskelse vs. ikke forelskelse. Forholdet fortjener en slags sørgeperiode, og det er bare synd for deg at din nyforelska periode dessverre kollderte med denne sorgen. Når det er sagt er jeg ganske sikker på at følelsene for deg og følelsene for det gamle forholdet hennes er to helt forskjellige ting. Jeg er på ingen måte forelsket i samboeren min lenger, og kunne uten tvil ha falt hardt for en annen. Når du sier at du ser forelskelsen lyse ut av øynene hennes, ja da er det nok det du ser. Og jeg tviler faktisk på at de har sex, skrantende langvarige forhold er vel ikke akkurat kjent for sin store sexhyppighet. Dette ble veldig rotete skrevet, men jeg håper du skjønner i alle fall litt av poenget mitt! Jeg har tro på deg og jenta di, men det er viktig at du lar henne få sørge over det gamle forholdet sitt.
Gjest Guest24 Skrevet 11. november 2008 #18 Skrevet 11. november 2008 Takk, det hjalp faktisk veldig du summerte egentlig opp hele situasjonen på en glimrende måte, mye av det du skriver du føler/følte i ditt forhold, har hun tidligere sagt til meg. Som feks at hun har blitt voksen med eksen, og at hun er den hun er pga han, og at hun de siste månedene med han var i et slags vakuum der hun ikke visste hva hun skulle gjøre. Det med å ha en sørgeperiode er også helt forståelig, det som gjør meg frustrert er at slik det er nå virker det som om den kommer til å vare lenge, kanskje lenger enn jeg har lyst til å vente, for å si det sånn. Er vel bare å ta tiden til hjelp her. Hun har tidligere sagt at hun ikke hadde sex med eksen de siste 1-2 månedene før hun gjorde det slutt med han, og hun var heller ikke på noe slags prevensjon da jeg møtte henne, så jeg tror ikke de hadde sex den siste tiden, eller nå. Da hadde jeg ikke vært sammen med henne.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #19 Skrevet 11. november 2008 Skjønner bare ikke hvorfor du vil ha en som går ut av ett forhold og rett inn i ett nytt? Når jeg å eksen gikk ifra hverandre knulla vi som kaniner,selv om det hadde vært labert i tiden før,det er ingen garanti at hun sier det. De som lyver vil jo være mest troverdig,hvorfor ikke gjøre det ordentlig. Det er din egen ræv du riser!
Gjest Gus Skrevet 11. november 2008 #20 Skrevet 11. november 2008 Hun kommer til å huske deg som den beste rebounden hun noensinne har hatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå