Angelida Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Har 2 puser på 4 mnd. Det virker som om han ene ikke har "magevett" og spiser til han kaster opp. Dette skjer ganske ofte nå, og jeg begynner å bli urolig Våkna til oppkast nå i morges igjen. Han er kvikk og leken ellers, men ekstremt matglad i forhold til vår andre katt. Ormekur har de fått jevnlig siden de var små. Siste ormekur var forrige uke, ingen orm på de etter at de ble avvent fra mor... Blir neste veterinær? Noen som har hatt liknende med sin katt? :cry: Takk for alle svar
Adila Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Hva slags mat får han da? Spiser han like mye av tørrfor som våtfor?
Angelida Skrevet 9. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2008 De spiser Hills tørrfòr, og får våtfòr fra Almo Nature 3 ganger i uka. Som oftest fisk eller kylling. Han spiser alt med glede. Men spiser kun den typen våtfòr. Om vi kommer med et annet merke, går han bare.
Adila Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Så han spyr når han har spist tørrforet også?? For min orginale tanke var å la den spise tørrfor en stund for å se om det forbedret seg. Men hvis han får litt mindre posjoner av våtforet så klarer han kanskje ikke å få i seg så mye at han må spy =) Men jeg er ingen ekspert på dette området, men det er ihvertfall det jeg ville prøvd i første omgang. Så heller tatt en tlf til dyrlegen hvis han ikke slutter med spyingen.
Angelida Skrevet 9. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2008 De får en liten boks med våtfòr på deling. Så er ikke så mye de får hver gang... Mest for kosens skyld. Må vel til dyrlegen med han...
Puma Skrevet 10. november 2008 #6 Skrevet 10. november 2008 Eller sørg for at katta har mat tilgjengelig døgnet rundt, da lærer han at det ikke tar slutt. Dermed vil han spise mindre og oftere. Katter foretrekker mange små måltider i løpet av døgnet. Min katt har mat stående hele tiden, og han spiser ofte. 7-10 ganger i døgnet. Det hender ofte at noen katter blir matgriske av å dele med andre. Kanskje egen matskål vil hjelpe? Lykke til.
Angelida Skrevet 10. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. november 2008 De har tørrfòr og friskt vann stående hele døgnet. Og de har hver sin skål med mat og vann. Kanskje han bare er "grisk"?
Aurora M. Skrevet 10. november 2008 #8 Skrevet 10. november 2008 Hei! Jeg har sett disse tendensene selv de gangene jeg har hatt to katter. Selv om de får nok mat, og det ikke er konkurranse om den, så er det som om instinktene henger i, og det er om å gjøre å få i seg mest mulig før den andre event. hiver seg over fatet ditt! Jeg vet ikke... men kunne det være en ide å sette matskålene et stykke fra hverandre en tid, event. la den få spise på et annet rom? Siden den er frisk og rask ellers så tror jeg ikke det er noe galt med den, annet enn som du selv sier at den er "grisk". Og maten kommer opp igjen fordi den ikke tar seg til til å tygge godt nok.. Dette er mine tanker, men ikke sikkert det er riktig da.
Angelida Skrevet 10. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. november 2008 Ganske logisk egentlig Aurora M Skal prøve å sette maten på forskjellige plasser på kjøkkenet nå med en gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå